Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Als de slager de deur laat open staan, vliegt elke hond naar binnen, of die nu brokken eet of niet.
En trouwens, dat is gewoon geen argument om het niet te voeren, of is vlees dan enkel geschikt voor mensen omdat andere dieren wel eens wat zouden kunnen gaan opeten wat voor mensen bedoeld was? 
Als mijn konijnen zouden ontsnappen en ze komen in de moestuin terecht, gaan ze daar ook van de groenten eten. Die groenten zijn wel voor onszelf bedoeld. Mag ik de konijnen dan om die reden geen groenten voeren?

Dat slaat toch nergens op?

Heel eerlijk, stond ik er in het begin ontzettend van versteld dat je hier zo op tegen kan zijn als je dat in dag uit in een slachthuis staat.  Maar misschien is het wel net daardoor?
Dat is echter niet de enige juist manier om met voedseldieren om te gaan hoor.  Maar ik kan begrijpen dat je dat enkel kan zien in de context van iets waar je zo dagelijks in zit.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 05 jan 2012, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
dus als je dag in dag uit in een slachthuis staat, hoef je geen rekening met gevoelens van anderen te hebben ::)
wel typerend dat je niet ingaat op het feit dat je in overtreding bent als je dit aan je hond voert.
ook wel eens aan gedacht dat je hond ook kan sterven na het eten van een doodgeboren lam?

off t: snel gereageerd hoor op een topic wat al een paar dagen "dood" is
Door Martine-Tom
Als de deur van de slager open staat gaat Tom met zijn pootjes op de rand staan, met zijn neus hoog in de lucht en zielig piepen om aandacht te trekken  ;D
De slager vind hem dan zielig en dan krijgt hij een stukje vlees (we lopen regelmatig langs de achteringang van de slager en de deur staat daar altijd open, hij gaat daar niet naar binnen en zal dat nooit doen ook).
Zoiets heet opvoeden en staat los van wat ze eten.
Door Martine-Tom
haba schreef: dus als je dag in dag uit in een slachthuis staat, hoef je geen rekening met gevoelens van anderen te hebben ::)
wel typerend dat je niet ingaat op het feit dat je in overtreding bent als je dit aan je hond voert.ook wel eens aan gedacht dat je hond ook kan sterven na het eten van een doodgeboren lam?

off t: snel gereageerd hoor op een topic wat al een paar dagen "dood" is
Ik heb geen idee hoe dat zit en zou me ook worst zijn, er mag zoveel niet, vuurwerk mag je ook niet op 30 dec afsteken maar dat doen ze ook.
Mijn tuin is mijn prive, mijn hond is van mij, wat mijn hond in mijn tuin eet is mijn zaak...
martine-tom schreef: Ik heb geen idee hoe dat zit en zou me ook worst zijn, er mag zoveel niet, vuurwerk mag je ook niet op 30 dec afsteken maar dat doen ze ook.
Mijn tuin is mijn prive, mijn hond is van mij, wat mijn hond in mijn tuin eet is mijn zaak...
dat heet in de volksmond dus a-sociaal
pearlsofpassion schreef:

Heel eerlijk, stond ik er in het begin ontzettend van versteld dat je hier zo op tegen kan zijn als je dat in dag uit in een slachthuis staat.  Maar misschien is het wel net daardoor?
Dat is echter niet de enige juist manier om met voedseldieren om te gaan hoor.  Maar ik kan begrijpen dat je dat enkel kan zien in de context van iets waar je zo dagelijks in zit.
?? als je goed leest , lees je juist dat ik het tegenovergestelde beweer ???
Door Martine-Tom
haba schreef: dat heet in de volksmond dus a-sociaal
:o Pardon?

Mijn tuin is volledig omschuttingd als iemand wil zien wat ik doe in mijn tuin moet ik klimmen...dat is pas asociaal, dus wat ik in mijn tuin doe is mijn zaak, de enige die in mijn tuin kan komen en kijken  zonder moeite is mijn buurman en die vind het alleen maar leuk om te zien wat Tom allemaal eet  ;D
Toen Tom nog kip mocht gaf hij regelmatig stukken kip om te zien hoe de kleine wolf het allemaal kraakte  :biggrin2:
Limbabnees schreef:
Je moet het natuurlijk niet in een park midden in de stad doen :)
als je er dan zo van overtuigd bent dat je niets fout doet,moet je dat juist WEL doen!!!!!!!!!

dus het moet allemaal stiekem gebeuren, maar er worden wel fotos op het web geplaatst???? :o
haha doe maar , ::)
Door Martine-Tom
haba schreef: als je er dan zo van overtuigd bent dat je niets fout doet,moet je dat juist WEL doen!!!!!!!!!

dus het moet allemaal stiekem gebeuren, maar er worden wel fotos op het web geplaatst???? :o
haha doe maar , ::)
Wat nou stiekum?
Ik vind dat jij maar rare ideen hebt hoor  ???
Mijn tuin is aan het zicht onttrokken zodat ik daar kan voeren wat ik wil omdat ik ook wel weet dat niet iedereen erop zit te wachten een hond vlees te zien verscheuren.

Ik voer mijn hond sowieso niet in een park, geen brokken en ook geen vlees.
Mijn hond eet gewoon thuis, op zijn vreetkleed en als het zo uitkomt mag iedereen die in mijn huis is daarvan mee genieten, en als het ze niet aanstaat kijken ze maar niet  :P

En de foto's staan op een plek waar het passend is, en er staat nog een waarschuwing bij ook, waarom kijk je dan als je er zo op tegen bent...kijk dan gewoon niet 8)
Limbabnees schreef: Och Haba... als er dan iemand als jij langs loopt, dan heb je de grootse problemen :)
nee hoor, ik kan er goed tegen, is dagelijkse kost voor me, maar er zijn mensen die niet begrijpen dat andere mensen er wel problemen mee hebben ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door