zijn er misschien meer honden bij jou in de buurt die deze reactie rond de snuit hebben of ergens anders op het lichaam?
fijn om te lezen dat het de betere kant op gaat en dat de medicijnen zijn werk gaan doen, maar wees Allert hij kan je zo weer om de tuin leiden want daar zijn ze zo goed in
gr paulien en ruud.
vanaalst schreef:
ha ha ha ja dat is waar!!
ze zijn zo sneaky!!
ben blij dat ik de rest vd week vrij kon krijgen!!
ben echt blij voor je .dat je beter gaat er is ieder geval een begin in de genezing.
gr paulien en ruud
als er nou nog meer honden zijn bij jou in de buurt met deze klachten dan zou je de gemeente op de hoogte kunnen houden dat er huidklachten bij honden zijn door de pekel.( of het helpt dat weet ik niet maar je kan het beter dan wel even melden bij ze, en de andere baasjes die je tegen komt buiten die de honden daar uitlaten )
Als het echt door de pekel komt moet ie met wandelen maar een jassie an denk? Maar wel raar dat je het dan niet aan zijn poten ziet! Wel fijn dat er vooruitgang in zit. Dat het maar weer snel morgen gaat zijn. Dan ben je weer een dag verder.
Fijn dat het wat beter gaat, het ziet er in ieder geval iets rustiger uit inderdaad. Nog steeds niet grappig natuurlijk, als ik die foto's zie ben ik wel heel blij met Angels bijna kale buikje rond die plek, mocht hij ooit zoiets op zo'n rotplek krijgen zie ik het tenminste op tijd...
Weer veel sterkte voor je mooie man vandaag en ook voor jou natuurlijk, wel super fijn dat je lekker bij hem kan blijven!
jasjes zijn toch open aan de onderkant?
en dan piest ie het nat.....hij neemt dat plassen nm niet zo nauw
hij ligt naast me te snurken
morgen ben ik ook lekker thuis bij hem en dan het weekend nah denk dat we maandag wel een heel eind
verder zijn met het mannetje
EllenL schreef:
Fijn dat het wat beter gaat, het ziet er in ieder geval iets rustiger uit inderdaad. Nog steeds niet grappig natuurlijk, als ik die foto's zie ben ik wel heel blij met Angels bijna kale buikje rond die plek, mocht hij ooit zoiets op zo'n rotplek krijgen zie ik het tenminste op tijd...
Weer veel sterkte voor je mooie man vandaag en ook voor jou natuurlijk, wel super fijn dat je lekker bij hem kan blijven!
het is id nog steeds niet leuk, maar het gaat voor hem gelukkig allemaal wat makkelijker...
Ik zag laatst nog een algemeen stukje over pekel ,bij de meesten wel bekend natuurlijk (voetzooltjes , likken en/of eten )
Honden vinden over het algemeen sneeuw helemaal geweldig. Ze spelen dat het een lieve lust is in het witte spul. Een nadeel van de winter is de pekel die word gestrooid.
Door pekel binnen te krijgen kan een hond een zoutvergiftiging krijgen.
Het pekelzout gaat aan de poten van de hond zitten. Als de hond vervolgens zijn poten schoon likt krijgt hij het pekelzout binnen en kan daar ziek van worden.
Het advies is dan ook: ten tijde van sneeuw de poten na het uitlaten goed afspoelen met lauwwarm water en vervolgens drogen, verder controle van de voetzooltjes, evt. kunt u deze preventief insmeren met vaseline en u kunt de zwaar bestrooide straten mijden.
Het is ook niet ondenkbaar dat een hond een grote hap pekelzout binnen krijgt wat niet goed uitgestrooid is door een strooiwagen. Dit kan dodelijk zijn.
De opname van zout kan al schadelijke gevolgen hebben vanaf 1,9 gram per kilogram lichaamsgewicht. Een opname van 3,7 gram per kilogram lichaamsgewicht is een dodelijke dosis.
De eerste zichtbare verschijnselen van een zoutvergiftiging zijn:
• Gebrek aan eetlust
• Braken
• Diarree
• Oedeem (vochtopeenhoping)
Ga direct naar uw dierenarts als u vermoed dat uw hond te veel zout heeft binnen gekregen.
Heb je surolan oordruppels in huis? Smeer dat op zijn lippen. Helpt goed tegen de jeuk en zorgt dat schimnels e.d. geen vat jrijgen. Hielp bij Chendo's malassezia heel goed.