Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

*ping* Lique voegt zich bij de moestuinmeisjes  :biggrin2:

Grond *check*
Zaadjes * check*
Voorjaar besteld *check*

En nu  :biggrin2:

Oké, even serieus. In de volle grond zaaien loopt hier meest op niks uit. Als er op een zakkie staat dat je b.v. in maart in de volle grond mag zaaien, is er dan iets op tegen om die zaadjes nu al binnen zoetjesaan op te kweken zodat je een sprietje in de volle grond kunt zetten?
Misschien is het vloeken in de kerk voor de echte moestuinliefhebbers, maar ik vind de nieuwe actie van de appie hein leuk! Ik ben vooral benieuwd naar de bosaardbei.

Mijn veldsla komt al op, dat lukt me vorig jaar niet!
Kim_S schreef: Jeeej Lique ook een moestuin  :D :biggrin2:

Ik meld me ook weer, eens kijken of we dit jaar wèl iets kunnen oogsten  ::)
En anders eten we gewoon elke week slakken  8) :P
Je moet toch wat met je vierkante meters  :biggrin2:

Maar als je veel slakken hebt, laat nu dan je kippen in de moestuin spitten, die vreten dan iig al een groot deel van de slakeieren op.
keetje schreef: Ik wacht met zaaien tot 1 maart. Ik ben altijd te vroeg, moet de boel te lang binnen houden en dan worden het altijd van die sprieterige plantjes..
Pepers en paprika kun je toch misschien beter eerder zaaien, die ontkiemen langzaam en groeien ook niet snel  :-\

ik vind de AH-actie ook heel leuk !! Zo kweek je kinderen die respect hebben voor de natuur  :biggrin2: :biggrin2:  Ben er alleen nog niet geweest voor boodschappies  :-[ :P
Ik vind de actie ook leuk! Heb al dille en spinazie 8)
Moest lachen om het mini potje spinazie. Daar komen heus 2 blaadjes van ;D

Ik wil zaterdag ook pepers, paprika en tomaat gaan voor zaaien.
Ik wil ook al iets buiten zaaien.. *ongeduldig
Bij de Praxis is bemeste aarde in de aanbieding. Meteen ingeslagen, want dat slepen met emmertjes mest van de ezels van de buurman werd ik wat flauw van.
In de bakken gedaan, ff wat regen erop komende dagen dan gaan de plantuitjes en tuinbonen erin.
Snijsla ga ik ook proberen onder glas en zaaiuien.
Kom maar op met dat voorjaar.
Ik ga ook niks zaaien  buiten in de bakken,vorig jaar wel gedaan maar de oogst was echt minimaal
En in huis ga ik ook niks voorzaaien,want de temp in huis is nooit zo hoog max 19 gr (en als wij er niet zijn staat de kachel ook nooit aan.
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 20 feb 2015, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela schreef: Misschien is het vloeken in de kerk voor de echte moestuinliefhebbers, maar ik vind de nieuwe actie van de appie hein leuk! Ik ben vooral benieuwd naar de bosaardbei.

Mijn veldsla komt al op, dat lukt me vorig jaar niet!

Ik vind het ook echt een hele leuke actie,hoop nu ook steeds €15,- uit te geven
Ja wij sparen ook AH moestuinzaadjes. Jammer dat Fedde nog te klein is om bij de kassa's te bedelen  :P.
Verder zag ik vriendlief gisteren de zak met zaadjes doorspitten om te kijken wat we nog hebben en wat gekocht moet worden. En we gaan de aardappels bestellen, een biologische pieper die iig resistent is tegen fytoftora. Aardappels gaan we voor het eerst doen, we hebben er een mooi stuk grond voor klaar gemaakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door