Ja, dat is zo. Als je ze laat eten doen ze de hele dag niets anders.
Maar als je ze beperkt voer geeft op een dag en niet te veel mais (vervet ontzettend snel), kan je ze wel langer in leven houden.
Maar idd, ze hebben de hele tijd honger en hebben een heel efficiënte voedselconversie zoals ze dat noemen, dus zwaar worden ze zowiezo.
Als het mijn kip was kreeg ze echt erg weinig graan, een beetje magere korrel en veel groenvoer. En scharrelruimte. Zodat ze een beetje moeite moet doen voor haar eten..
Maar of dat haalbaar is op een kinderboerderij waar alle dieren door elkaar lopen?

Legt ze al? Want normaal leggen die ook een behoorlijk aantal eieren en dat helpt natuurlijk ook om minder zwaar te worden. Al helpt het net niet tegen de honger...
Het is idd absoluut vreselijk wat men die dieren aandoet. Ontzettend..

Je ziet het al aan hoe dit diertje eraan toe was toen je haar vond. Was ze wss nog maar een paar weken oud, want ze groeien ook nog eens ontzettend snel de eerste weken.. Ik ben een absolute fan van ouderwetse dubbeldoelrassen, om die reden. Die leggen en maken veel vlees en kan je voor beide gebruiken. Ik vind het vreselijk dat je bij kippen 2 uitstersten hebt in het kweken waarvan de ene niet deftig kan leven en de ander de haantjes compleet nutteloos zijn en dus compleet geen leven krijgen. Zo worden dieren echt tot voorwerpen gedegradeerd. Walgelijk.
Nu hoe dan ook, ze heeft alleen maar gewonnen met bij jullie terecht te komen.. Wat er ook gebeurt!