Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
Inge en Bono schreef: za 13 mar 2021, 18:04 ;D de kip is groter ;D :smitten:
Die kip is zo'n 4 maand geleden over het hek gegooid. Was ze nog klein toen ik ze om half 6 's morgens vond. Zat gewoon te bibberen langs de draad. Sindsdien loopt ze me achterna en kan ik haar knuffelen. Wat voor ras het is weet ik niet. Maar het is een zware dame
Laatst gewijzigd door Mandarijn op za 13 mar 2021, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mandarijn
20201111_060412.jpg
20201111_060412.jpg (2.67 MiB) 1203 keer bekeken
toen ik ze gevonden had
20201216_100858.jpg
20201216_100858.jpg (4.48 MiB) 1203 keer bekeken
en een paar dagen nadat ze gevonden was
Door pike
Mandarijn schreef: za 13 mar 2021, 18:22 Die kip is zo'n 4 maand geleden over het hek gegooid. Was ze nog klein toen ik ze om half 6 's morgens vond. Zat gewoon te bibberen langs de draad. Sindsdien loopt ze me achterna en kan ik haar knuffelen. Wat voor ras het is weet ik niet. Maar het is een zware dame

He bah wat zijn dat toch voor mensen die zoiets doen. Hij is je duidelijk erg dankbaar!
Door pearlsofpassion
Aan de zware poten (en de bouw en kleur) te zien zou dat wel eens een echte vleeskip kunnen zijn..
Moet je opletten dat ze niet te zwaar wordt, of ze haalt wss haar eerste verjaardag niet omdat ze door de poten zakt of een hartaanval krijgt. :(

Je moet haar anders eens wegen, ze zou toch onder de 4kg moeten blijven om een beetje gezond te blijven.
Door Mandarijn
pearlsofpassion schreef: za 13 mar 2021, 19:39 Aan de zware poten (en de bouw en kleur) te zien zou dat wel eens een echte vleeskip kunnen zijn..
Moet je opletten dat ze niet te zwaar wordt, of ze haalt wss haar eerste verjaardag niet omdat ze door de poten zakt of een hartaanval krijgt. :(

Je moet haar anders eens wegen, ze zou toch onder de 4kg moeten blijven om een beetje gezond te blijven.
Dankjewel. Ga erop letten dat ze niet te zwaar wordt.
Door pike
pearlsofpassion schreef: za 13 mar 2021, 19:39 Aan de zware poten (en de bouw en kleur) te zien zou dat wel eens een echte vleeskip kunnen zijn..

Oh jee, als dat zo is ziet het er niet best uit. Ik ken het verhaal van een mevrouw die een kip had meegenomen van de weg, van de wagen gevallen. Vraag me niet hoe dat weet ik niet meer. Na een jaar viel hij gewoon om, dood. De da vertelde haar dat dat kwam omdat het een vleeskip was. Die zijn genetisch zo gemaakt dat ze heel snel zwaar worden. Worden ze dan niet geslacht vervetten ze dermate dat ze dood neervallen als ze amper een jaar oud zijn. Ik zie die mevrouw nog voor mij als de dag van gisteren. Ze was zo vreselijk boos en verontwaardigd dat men dit met dieren kon doen...
Door src_esther
pike schreef: za 13 mar 2021, 20:05 Oh jee, als dat zo is ziet het er niet best uit. Ik ken het verhaal van een mevrouw die een kip had meegenomen van de weg, van de wagen gevallen. Vraag me niet hoe dat weet ik niet meer. Na een jaar viel hij gewoon om, dood. De da vertelde haar dat dat kwam omdat het een vleeskip was. Die zijn genetisch zo gemaakt dat ze heel snel zwaar worden. Worden ze dan niet geslacht vervetten ze dermate dat ze dood neervallen als ze amper een jaar oud zijn. Ik zie die mevrouw nog voor mij als de dag van gisteren. Ze was zo vreselijk boos en verontwaardigd dat men dit met dieren kon doen...
Bij vleesvarkens werkt het precies zo. Vreselijke wezens die homo sapiens...
Door pearlsofpassion
Ja, dat is zo. Als je ze laat eten doen ze de hele dag niets anders.
Maar als je ze beperkt voer geeft op een dag en niet te veel mais (vervet ontzettend snel), kan je ze wel langer in leven houden.
Maar idd, ze hebben de hele tijd honger en hebben een heel efficiënte voedselconversie zoals ze dat noemen, dus zwaar worden ze zowiezo.
Als het mijn kip was kreeg ze echt erg weinig graan, een beetje magere korrel en veel groenvoer. En scharrelruimte. Zodat ze een beetje moeite moet doen voor haar eten..
Maar of dat haalbaar is op een kinderboerderij waar alle dieren door elkaar lopen? :-\
Legt ze al? Want normaal leggen die ook een behoorlijk aantal eieren en dat helpt natuurlijk ook om minder zwaar te worden. Al helpt het net niet tegen de honger...

Het is idd absoluut vreselijk wat men die dieren aandoet. Ontzettend.. :'(
Je ziet het al aan hoe dit diertje eraan toe was toen je haar vond. Was ze wss nog maar een paar weken oud, want ze groeien ook nog eens ontzettend snel de eerste weken.. Ik ben een absolute fan van ouderwetse dubbeldoelrassen, om die reden. Die leggen en maken veel vlees en kan je voor beide gebruiken. Ik vind het vreselijk dat je bij kippen 2 uitstersten hebt in het kweken waarvan de ene niet deftig kan leven en de ander de haantjes compleet nutteloos zijn en dus compleet geen leven krijgen. Zo worden dieren echt tot voorwerpen gedegradeerd. Walgelijk.

Nu hoe dan ook, ze heeft alleen maar gewonnen met bij jullie terecht te komen.. Wat er ook gebeurt! :-*
Door Mandarijn
Dankjewel PoP voor de uitleg. Ze krijgt al niet te veel te eten. En gelukkig loopt ze buiten en moet ze haar eten scharrelen. Leggen weet ik niet. We hebben elke dag 1,5 doosje eieren. De andere kippen leggen volop.
Door pearlsofpassion
Mandarijn schreef: zo 14 mar 2021, 09:26 Dankjewel PoP voor de uitleg. Ze krijgt al niet te veel te eten. En gelukkig loopt ze buiten en moet ze haar eten scharrelen. Leggen weet ik niet. We hebben elke dag 1,5 doosje eieren. De andere kippen leggen volop.
OK fijn!
Hopelijk blijft het nog lang goed gaan.
Een goed leven krijgt ze alleszinds. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door