Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Roef & Hidde schreef: ook hier het 2-3 handjes principe in werking,een collega van mijn moeder heeft haar broer verloren.
hoeveel mensen in Nederland zullen er niet  directgetroffen zijn of 2 -3 handen verder iemand kennen?
Statistisch gezien kent 1 op de 7 mensen iemand die in het vliegtuig heeft gezeten dan wel iemand die iemand kent uit het vliegtuig.
Vandaag de dag van nationale rouw.
In ons dorp is het stil en hangen aan veel huizen de vlaggen al dagen halfstok. De kerkklokken gaan luiden vanavond, en ik weet niet of er nog een dienst of bijeenkomst is. Als dat is ga ik er heen.

Ik ben er veel mee bezig. Geen idee waarom precies, er zaten geen geliefden van me in dat vliegtuig. Maar toch, je zal je kind en kleinkinderen hebben uitgezwaaid en nu weten dat ze nooit meer terugkomen.
Ik heb op fb, net als veel mensen, een foto van een witte roos als profielfoto en als omslagfoto een foto van een vlag op halfstok. Om 16.00 zullen ook wij hier thuis (manlief werkt thuis) een minuut stil zijn. Heftig...
Ik ben er al de hele tijd mee bezig en om de haverklap springen de tranen in mijn ogen  :'( 

Ik heb niemand gekend die in het vliegtuig zat, maar het grijpt me enorm aan. Daarstraks nog bij een liedje op radio 2 van Maaike Ouboter, Dat ik je mis.

:'( :'( :'( :'(

Ik ga proberen om om 4 uur vanmiddag niemand in mijn busje te hebben zodat ik een parkeerplekje kun vinden om stil te zijn.
Nynke schreef:

Ik heb niemand gekend die in het vliegtuig zat, maar het grijpt me enorm aan.
Hier ook zo Nynke...
Ik moet straks gaan werken, 'k ga mijn collega's vragen of de radio om radio 1 oid mag zodat we kunnen horen wanneer het vliegtuig aankomt en ook wij dan 1 minuut stilte kunnen houden. Ik vind dat wel zo gepast en ik weet zeker dat mijn collega's daar ook zo over denken...
Nynke schreef: Ik ben er al de hele tijd mee bezig en om de haverklap springen de tranen in mijn ogen  :'( 

Ik heb niemand gekend die in het vliegtuig zat, maar het grijpt me enorm aan. Daarstraks nog bij een liedje op radio 2 van Maaike Ouboter, Dat ik je mis.

:'( :'( :'( :'(

Ik ga proberen om om 4 uur vanmiddag niemand in mijn busje te hebben zodat ik een parkeerplekje kun vinden om stil te zijn.
Je kan toch ook met de cliënten stil zijn? Tenminste op dodenherdenking waren onze cliënten altijd wel 'stil'
Sommige cliënten kunnen dat niet. Met die van ons lukt dat niet.
En soms is het fijn om met zulke momenten 'alleen' te zijn.

Ik ken niemand die in dat vliegtuig zat. En ook niemand die iemand kent.
Nadia schreef: Sommige cliënten kunnen dat niet. Met die van ons lukt dat niet.
En soms is het fijn om met zulke momenten 'alleen' te zijn.

Ik ken niemand die in dat vliegtuig zat. En ook niemand die iemand kent.
Tuurlijk snap ik dat je soms alleen wil zijn op zulke momenten maar als dat niet gaat leek dit m'n een goed alternatief.
Nadia schreef: Ik hoop alleen dat alles goed gaat vandaag.
Eenmaal op NL grondgebied....zal het verder allemaal wel volgens plan verlopen. "Gelukkig" heeft men hier wel de capaciteiten om zelfs zoiets van deze omvang netjes te regelen. Wat maar weer gebleken is dat dat niet overal in de wereld zo is. Niet dat men het niet netjes/waardig wil doen, maar niet kan doen, gewoon omdat ze de capaciteiten niet hebben.
Ronald schreef: Dan lees je in de Televaag dat de gemeente Leeuwarden om 16:00 uur de klokken gaat luiden... Het zal toch niet hè...

Maar gelukkig: bij de gemeente denken ze wèl na!
Denk dat dat samenhangt met wat ik heb gelezen namelijk dat alle klokken 5 minuten (of was het nou 15 minuten?) gaan luiden VOOR aanvang van de minuut stilte.

Wat betreft de dieren vraag ik mij af in hoeverre hun baasjes ook in hetzelfde vliegtuig hebben gezeten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door