Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Cindy de Wolf schreef: di 01 jun 2021, 13:16 Weet iemand trouwens wat de regels zijn tav pfizer/moderna. Welke van 2 je gaat krijgen, zit daar nog een richtlijn achter?

Ik heb inmiddels wel de vrij verkrijgbare lidocaine zalf besteld, bedankt voor de tip milly mol. Hopelijk gaat dat iets schelen. En dan kei en kei hard duimen dat ik geen (al te heftige) bijwerkingen krijg. Gebeurt dat wel dan heb je echt een levensgrote kans dat ik bedank voor de 2e.
MillyMol gaf ook nog de tip om te 'ontstoren'. Misschien iets dat je ook nog kunt uitzoeken.

En denk maar zo, Janssen blijkt niet heel prettig te zijn om ingespoten te krijgen dus dan zit je met Pfizer of Moderna beter.
Cindy de Wolf schreef: di 01 jun 2021, 13:28 Omdat deze 2 altijd in 1 naam genoemd worden. Net zoals Jansen en AZ in 1 naam genoemd worden/werden. Ik kon dat dus ook niet vinden.

Dank je wel. We gaan het zien. Want niet doen is reeel gezien eigenlijk geen optie.
Ik denk dat dat in een naam noemen vooral is omdat ze hetzelfde werkingsmechanisme hebben en zelfde soort bijwerkingen. Pfizer en Moderna lijken zo enorm op elkaar. Bij ons op het werk heeft een deel Moderna en een deel Pfizer gehad. En twee mensen een eerste prik met AZ. De meeste hebben pijnlijke arm gehad en sommigen een dagje grieperig na de tweede prik (net als ikzelf). Wat kan en mag is paracetamol slikken uurtje voor de prik; dan heb je mogelijk minder last van eventuele bijwerkingen. En nee, ik vind je geen zeur hoor!
Siberienne schreef: di 01 jun 2021, 17:32 Ik denk dat dat in een naam noemen vooral is omdat ze hetzelfde werkingsmechanisme hebben en zelfde soort bijwerkingen. Pfizer en Moderna lijken zo enorm op elkaar. Bij ons op het werk heeft een deel Moderna en een deel Pfizer gehad. En twee mensen een eerste prik met AZ. De meeste hebben pijnlijke arm gehad en sommigen een dagje grieperig na de tweede prik (net als ikzelf). Wat kan en mag is paracetamol slikken uurtje voor de prik; dan heb je mogelijk minder last van eventuele bijwerkingen. En nee, ik vind je geen zeur hoor!
Dank voor de tip!
Vl heeft zijn afspraken 1 dag na mij.
Zat me af te vragen of dat nou zo handig is, zie ons beide al in de lappenmand liggen.
Heb jij enig idee hoeveel procent bijwerkingen krijgt die maken dat je 1-2 dagen uit de running bent (koorts, grieperig) ?
pluk schreef: di 01 jun 2021, 17:41 Dank voor de tip!
Zat me af te vragen of dat nou zo handig is, zie ons beide al in de lappenmand liggen.
Heb jij enig idee hoeveel procent bijwerkingen krijgt die maken dat je 1-2 dagen uit de running bent (koorts, grieperig) ?
Ik zou dat niet doen als het een probleem is dat je tegelijk niet goed bent.. Hoeft geen probleem te zijn als Scott voor 1 dag met kleine rondjes af kan en je niets anders gepland hebt. Anders zou ik 1 van beide verzetten.
pluk schreef: di 01 jun 2021, 17:41 Dank voor de tip!
Nee exact weet ik dat niet en het heeft ook nog wel met leeftijd te maken.
Ik zou ze lekker laten staan. Inderdaad misschien tegelijk ziek, maar anders is de ander later aan de beurt, da's ook weer wat. Ik hoorde vandaag van een collega; prik gehad, en twee dagen later positief getest. Dat kan ook gewoon, en dan maakt een paar dagen dus wel verschil.

Zo groot is de kans op bijwerkingen ook weer niet. En x2 nog minder, en x2 tegelijk ook weer nog minder. De echte piek was bij mij ook 'maar' 12 uur. Daarvoor en erna was ik 'niet zo fit'. Dus dan zou je elkaar kunnen afwisselen nog, zelfs.
En dan nog is het mij gelukt om Joep uit te laten. Hoewel ik wel een half uurtje bij de wc heb gezeten nadat ik Joep eten had gegeven, zo misselijk :biggrin2: Maar goed mensen, dat was met AstraZenica, dat krijgt toch niemand meer ;-)
De mensen die ik heb gesproken hadden weinig klachten, geen bijwerkingen
Die hebben A Z gehad
Ik heb Pfizer gehad , en was flink beroerd
Maar verbazen deed het me niet
Ik reageer mn leven lang al heftig
19 juni de 2e , ik hoop dat het deze keer minder heftig zal zijn
pearlsofpassion schreef: wo 02 jun 2021, 00:40 M'n pa was ook erg slecht van Pfizer, eerste prik..
Nu moet ik wel zeggen dat hij werkelijk nooit ziek is en als hij dus iets kleins mankeert hij meteen zowat doodgaat. ::) iets met mannen en ziek zijn. :P
:biggrin2: Weet je dat er een fysiologische verklaring is voor het feit dat mannen zich zoveel zieker voelen? Vertel het hem maar niet. :D
Mijn god wat was het druk in Eindhoven bij de vaccinatie locatie. Hoor ik net dat ze in Weert maar de muziek hard hebben gezet en zijn gaan dansen, want er komt bijna niemand om te prikken. Toch raar dat ze half Limburg naar locaties verder weg sturen via online de afspraak maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door