Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
[quote="gytha"]
Hoe en bij wie kun je een probeerpakket aanvragen? Welke kosten zijn daaraan verbonden?
[/quote]

In principe zou elk verkooppunt dit moeten verstrekken. Ik bestel het nu al een tijdje hier;
http://naturishondenvoer.iland.nl/ en ben daar meer dan tevreden over. Heb nu weer >350kg besteld ;D :D ;) Bij mij waren er destijds geen kosten aan verbonden.
Door M.P
ik heb eens gekeken op die site, en als ik da allemaal lees wat voor vitaminen en weet ik wa voor toevoegingen er in zitten en lees over het negatieve van vuile pens
en geen granen of rijst  ,  in sommige gevallen heeft uw hond toch een beetje goede koolhydraten nodig, af en toe vuile pens is gezond
ik dacht vroeger ook vitaminen, vitaminen, maar dat is niet
black-dog is ook zo een voeding met allerlei toevoegingen , en ik zeg daar wat ik nu weet neen tegen die soorten voedingen

maar iedereen heeft een andere mening

groetjes
Door Cindy de Wolf
[quote="M.P"]
ik heb eens gekeken op die site, en als ik da allemaal lees wat voor vitaminen en weet ik wa voor toevoegingen er in zitten en lees over het negatieve van vuile pens
en geen granen of rijst  ,  in sommige gevallen heeft uw hond toch een beetje goede koolhydraten nodig, af en toe vuile pens is gezond
ik dacht vroeger ook vitaminen, vitaminen, maar dat is niet
black-dog is ook zo een voeding met allerlei toevoegingen , en ik zeg daar wat ik nu weet neen tegen die soorten voedingen

maar iedereen heeft een andere mening

groetjes
[/quote]

Als je echt goed gelezen hebt zul je zien dat het allemaal wel meevalt. Een kvv moet nou eenmaal compleet gemaakt worden met een premix. Doen ze dat niet dan bouw je al heel snel tekorten op als je hetzelfde voer dag in dag uit wilt geven. Elke kvv doet dit behalve HB maar goed die zegt dan ook dat je meerdere smaken moet voeren om kompleet te zijn. Bij Naturis is echter de premix uitgespecificeerd in tegenstelling tot andere merken. Ik vind dat juist wel positief. Tsja en de andere smaken waar meer doorheen zit zoals zalmolie en glucosamine daar kiezen de mensen zelf voor. Zelf voeg ik liever naar eigen behoeven visolie en glucosamine toe
Door M.P
er zijn toch meerdere merken die niets toevoegen zoals bibi , bandit, degomeat en HB, en er zijn er nog , ik heb het aan de producenten gevraagd , dus een voeding maken zonder toegevoegde vit is te doen..
iedereen voert wat hij wil.

groetjes
Door *Lia*
Guus is geweest en heeft 8 verschillende smaken gebracht. Ik ga morgen de 1e rol aan de hondjes geven. Na wat kletsen en een bakkie leut is hij weer vertrokken.
Door *Lia*
De eerste 2 rollen zitten erin. No 1. Rund/kip super premium: De jongste telg moest het niet, maar toen ik haar bakje verdeelde bij de anderen moest ze het wel. No. 2 Kip/rund extra: Alles opgegeten, maar ik vind het te papperig/plakkerig, voor mij mag het veel grover. Op naar no. 3.
Door Nicky
Ik heb vanmiddag bij een dierenwinkel in vlaardingen waar ik normaal CB en HB haal ook een paar rollen Naturis meegenomen...ben benieuwd...op de rol staat dat er ook varkensvlees in verwerkt zit ?!? (heb niet het hele topic weer doorgespit dus weet niet of jullie het hier al over hebben gehad)
Door Cindy de Wolf
[quote="Nicky"]
op de rol staat dat er ook varkensvlees in verwerkt zit ?!? (heb niet het hele topic weer doorgespit dus weet niet of jullie het hier al over hebben gehad)
[/quote]

Dit is niet waar. Als je het etiket leest staat er ZONDER varkensvlees en dan nog een heel riedeltje ervoor, met kleur, geurstoffen, bindmiddelen etc etc.
Door Astrid 1
[quote="Nicky"]
Ik heb vanmiddag bij een dierenwinkel in vlaardingen waar ik normaal CB en HB haal ook een paar rollen Naturis meegenomen...ben benieuwd...op de rol staat dat er ook varkensvlees in verwerkt zit ?!? (heb niet het hele topic weer doorgespit dus weet niet of jullie het hier al over hebben gehad)
[/quote]

Er zit absoluut geen varkensvlees in verwerkt.

Ik heb met eigen ogen gezien wat hij zelf bij het slachthuis haalt ( en dat is vlees wat zelfs goedgekeurd is voor menselijke consumptie , zo mooi vlees) maar daar zit echt geen varkensvlees bij hoor.( staat ook niet op het etiket ja ZONDER varkensvlees, zoals Cindy al heeft neergezet)

Ik kan jullie trouwens mededelen dat er 2 versies bijkomen:
Kip/pens ( wel met pens die gelijk per stuk uitgespoten en uitgehangen wordt in de koeling, dus niet zoals vaak gebeurd eerst een bak volgooien die buiten staat en in de zomer al aan het rotten slaat voor hij vol.), zodat de kans op gardia besmetting e.d. zo goed als Nihil is.
En een light versie( rund/kip), met 60% supermager rundvlees en kippenrug.
Door M.P
ze zullen het moeten aanpassen zo te zien....  eerst geen pens nu wel pens...

nu gaat pens wel goed zijn?

groetjes
Door Cindy de Wolf
[quote="M.P"]
ze zullen het moeten aanpassen zo te zien....  eerst geen pens nu wel pens...

nu gaat pens wel goed zijn?

groetjes
[/quote]

Ze gebruiken pens die direct schoon gespoten is en direct in de koeling gelegd wordt. Ze staan niet achter pens zoals dat normaal verwerkt wordt ivm bacteriegroei. Dat is een keuze. Het feit blijft echter dat veel mensen graag pens in een product verwerkt zien en ze proberen hier op een zo goed mogelijk manier aan te voldoen.

De complete versies zijn minder papperig dan de premium dit heeft te maken met het langer door elkaar mengen van de producten.
Door Bosliefje
Ook ik ben op zoek naar iets anders omdat de prijs van CB de pan uit rijst (daarbij vind ik die rode bietenkleur van de natuurversie ook eigenaardig  :o). Op donderdag een proefpakket Naturis besteld en vrijdag tussen de middag werd het al geleverd, 5 kg in pakken van 1 kg, 5 verschillende versies. Dus het begin is niet verkeerd, bedankt Astrid  ;). Vanavond gaan ze proeven. Wordt vervolgd.
Door *Lia*
Vandaag Lam kompleet. Jongste telg weer niet gegeten (en het is echt een vretert) Ook dit kan grover.
Door Nicky
Oops... :-[ leesbrilletje nodig  :biggrin2: er staat idd ZONDER bladiebladiebla...solly...
edit: Jaia vind het trouwens wel te eten...of ze er jeuk van gaat krijgen weet ik nog niet, maar das niet de verwachting! Ze hebben mij op het verkooppunt ook niks verteld over een gratis proefpakket...ga ik wel naar vragen volgende keer...heb voor deze keer maar weer Haaksbarf besteld, maar volgende maand ga ik het zeker mixen!
Laatst gewijzigd door Nicky op zo 14 jun 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Danny
Nou ik heb weer een aantal rollen besteld zal na het weekend wel komen.
Ik had een tijdje geleden 2 rollen gekregen maar weet niet precies welke smaken...1 vond ze niet zo lekker..
Heb nu een aantal verschillende smaken besteld!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door