Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

het lijkt goed, ik zou zeker nog doorgaan met medicatie tot het nu echt goed opgelost is, tja, het is allemaal troep, maar als de troep helpt dan is dat maar even zo, ik zou liever even een maand of twee troep geven en dat hij dan van zijn klachten verlost zijn dan te vroeg stoppen en dan ben je weer terug naar af voor je het weet moet je helemaal opnieuw beginnen, ziet er in iedere geval veeeeel beter uit, goed gedaan hoor ;)
Tjee, verschrikkelijk ja, lijkt op wat een klantje van mij ook heeft. Baasje heeft ook desensibilisatie gedaan. In Utrecht. Vanwege de erge plekken hebben ze toen die hond eerst op de prednison gezet om de huid rustig te maken. Daarna zijn ze met desensibiliseren begonnen. Ze spuit hem nu zelf. Ze zijn nu wel zeker een jaar bezig hiermee. De hond heeft nog wel wat plekken, maar veel minder als eerst. Hij had ook verschrikkelijk nare plekken op zijn neus, oog en wang. Ze heeft toen ook nog voor de desensibilisatie eerst een struisvogeleliminatiedieet gedaan, hielp niet. Verder wordt de hond gewoon geent en krijgt brokken.
Hier weer een update met foto's. Breezer zit nu op een half tabletje prednison per dag. En verder nog steeds de antibiotica. Afgelopen dinsdag weer een injectie gegeven voor de desensibilisatie, vervolgens ging meneer aan z'n wolfklauwtjes zitten likken en knabbelen. woensdag, donderdag en vrijdag. Althans een poging tot, heb er gauw een druppel tea tree opgedaan en toen was het gauw afgelopen. Vanaf zaterdag vertoonde meneer geen jeuk klachten meer. Ook zijn er al een dag of 5 geen nieuwe bulten bij gekomen. En uit de huidige bulten komt geen pus meer, ook zijn ze niet meer zo dik. Ben zo blij dat het nu de goede kant op blijft gaan.

Hier wat foto's vanmiddag gemaakt in de tuin.

Z'n achterhand
Afbeelding
Close-up
Afbeelding
Z'n nek
Afbeelding
Afbeelding
Z'n zijflank
Afbeelding
Z'n wang
Afbeelding
Close-up
Afbeelding
Fijn dat je ons op de hoogte houdt over de situatie met Breezer.
En wat goed dat het zo de goede kant op gaat.
Zul je zelf ook zeker heel blij mee zijn!!
Ik vind dat je het allemaal goed hebt aangepakt, chapeau.
En ik hoop echt voor Breezer en voor jou dat, wanneer hij van alle troep af is, deze vooruitgang doorzet.
Ik blijf het zeker volgen.

Groetjes van Helma.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door