Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door annielaumen
Ik vind dat je te weinig voert
2% van 37 kg = 740 gram
Astrid weegt ongeveer 38 kg en krijgt tussen de 750-800 gram per dag
Heeft een tijdje meer gehad toen het zo koud was(Zo rond 1 kg)
Ze was afgevallen naar 34 kg
Voor een vastendag voer je het dubbele
Laatst gewijzigd door annielaumen op do 01 mar 2012, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fydgi
Zara is te zwaar, zeker aangezien een gemiddelde herderteef van 61cm tot max 34kg weegt, ondertussen is ze afgevallen naar 35.8 kg en heeft nog een dik laagje over.
heb ze niet drastisch laten vermageren wegens de winterperiode, maar er mag dus wel nog wat af.
Verder is het een heel rustige hond en neem ik die 600gram slechts als probeergewicht. Ben nl. nog niet lang met verse voeding bezig en ben aan het uitzoeken hoeveel ze moet krijgen om van zodra ze het juiste gewicht heeft, hierop ook te blijven.

qua vastendag wordt er zowel gepraat over gewoon je weekhoeveelheid evenredig te verdelen over 6 dagen als over een extraatje geven de dag ervoor en erna etc. Daarom had ik gedacht om gewoon meer te geven de dag ervoor. Of dit goed verloopt zie ik dan wel. Je kan onmogelijk daar 1 vaste regel op plakken denk ik.
Door fydgi
omdat wolven in het wild eigelijk slechts om de dag eten
en dat honden daarop gebouwd zijn
dus dat dat veel gezonder is
en ze heel hun spijsvertering es kunnen leegkrijgen
nu was ik eerst aan het denken om dit om de dag te doen
maar mijn kleine hond gaat daar niet mee kunnen lachen
Wolven groeien daar wel mee op, honden niet.
Bovendien kunnen wolven niet anders, en kan je daar bij je honden wel anders voor kiezen.  Het is niet dat de natuurlijke manier ook altijd zomaar de gezondste is, want in het wild sterven ook dieren aan zaken die je met je huisdier kan vermijden. Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar ook niet dat het noodzakelijkerwijze goed is omdat het in het wild voorkomt. ;)

Als je wil gaan vasten, zou ik daar persoonlijk nog wat mee wachten. Eerst laten wennen aan het vers voer en dan pas beginnen met een vastendag. En als er eentje het echt niet leuk vind, zou ik het niet doen.  Het is niet nodig, maar het kan wel leuk zijn, als je honden dat ook vinden.
En met je pup zou ik het niet doen!
Door luka en kira
[quote="lianneke"]
Ik schat in als jouw hond ook beweeglijk en energiek is, dat ze honger krijgt en mager wordt.
Ik zou, zoals jij het samenstelt, geven echter zonder vastendag dus zo,n 600 gram per week meer.
[/quote]

Ik sluit me helemaal bij Lianneke aan!
Kijk eerst eens hoe het zelf samenstellen aanslaat.
Vaak vallen honden al iets af nadat ze volledig overgaan op barf.
Vasten zou ik in dit stadium NIET doen!!!
En bij een pup al helemaaaaaaaaal niet!
Door fydgi
Hoi
bij de pup zal ik dit zeker niet doen, die zal minstens 2 keer per dag elke dag van de week eten krijgen ;-)
bij zara en fydgi is dit ook sowieso pas binnen enkele maanden ten vroegste, aangezien ze nu nog lupa krijgen naast karkas ed en mixen volgens mij veel te snel verteren om hierop te kunnen vasten
het is pas als ik ze op een volledig barfmenu zet dat ik dit zou proberen...
zara staat nu op 600gram en als ze op gewicht staat, maar ze valt nog af dan geef ik ze zeker meer!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door