Moderator: Lizzy
Angelique schreef: Ik geef dan geen lammerenpap, maar blijf wel vrij lang, meestal tot 16 weken (of als de emmer leeg isUit louter interesse, mag ik vragen waarom je dat geeft? En wat zit er eigenlijk in, in puppymelk?), een puppymelkmaaltijd geven, die ik dan misbruik om fruithapjes en groentehapjes doorheen te mengen.
Lizzy schreef: Uit louter interesse, mag ik vragen waarom je dat geeft? En wat zit er eigenlijk in, in puppymelk?Puppymelk is gewoon die kunstmelk waarmee je vanaf een week of 3 á 4 gaat bijvoeren.
Angelique schreef: Puppymelk is gewoon die kunstmelk waarmee je vanaf een week of 3 á 4 gaat bijvoeren.Voor mij is puppymelk alleen tersprake als ik pas geboren pups moet bijvoeden , of als de moeder niet genoeg zou hebben, verder kiep ik het restant heel gemakkelijk in de kliko,maar vaker gaat de deksel er niet eens vanaf en kan de emmer terug naar de leverancier (tenminste die ik toen had daar kon dat bij)
Waarom, omdat ze het lekker vinden, omdat het handig is om smaakjes te introduceren en ook handig is dat ze er zo lekker op slapen op zo'n bakje warme sloeber.
En ik maak gewoon de emmer leeg omdat ik het anders weg moet gooien en das ook weer sund, vind ik.
sylvia schreef: Voor mij is puppymelk alleen tersprake als ik pas geboren pups moet bijvoeden , of als de moeder niet genoeg zou hebben, verder kiep ik het restant heel gemakkelijk in de kliko,maar vaker gaat de deksel er niet eens vanaf en kan de emmer terug naar de leverancier (tenminste die ik toen had daar kon dat bij)De melk die ik had was niet dezelfde als die je b.v vlak na de geboorte moest geven. Hun (vobra) hadden 2 varianten één voor het doel zoals jij 'm noemt en de andere om na 3 á 4 weken bij te gaan voeren.
nuttah schreef: Ok, uit verschillende reacties begrijp ik dat het geven van lammerenmelk zowel aan de teef als de puppen geen aantoonbaar nut heeft.voor sommigen niet, maar voor mij wel ...............
Karin & Pyrs schreef: voor sommigen niet, maar voor mij wel ...............wat dan Karin ??? ze groeien goed......dat doen mijn puppen ook zonder lammerenpap, wat zie je aan je pups wat ze niet hebben als je ze het niet zou geven.![]()
sylvia schreef: wat zie je aan je pups wat ze niet hebben als je ze het niet zou geven.Weet ik niet, want bij mij krijgen ze WEL lammerenmelk, ik kan dus niet vergelijken met wanneer ze het niet krijgen ................
Karin & Pyrs schreef: Weet ik niet, want bij mij krijgen ze WEL lammerenmelk, ik kan dus niet vergelijken met wanneer ze het niet krijgen ................maar jij zegt eerder dat jij wel merkt dat ze het er goed op doen maar dat weet je dus niet of dat aan de lammeren pap ligt, ik denk van niet want dan zouden mijn pups het dus niet goed hebben moeten doen, die hebben nooit een druppel pap gezien laat staan gegeten.![]()
Ik ga het ook niet uitproberen zonder, want op mijn manier MET, bevalt me goed ..........![]()
sylvia schreef: Maar als ik het goed begrijp heb je er ook geen verhal bij waarom het dan zo goed is voor pups?Jawel, zoals ik al eerder heb verteld, ben ik er een voorstander van om langer melk bij te voeren ......
Karin & Pyrs schreef: Jawel, zoals ik al eerder heb verteld, ben ik er een voorstander van om langer melk bij te voeren ......Ooow oke, hier drinken ze trouwens wel vrij lang bij hun moeder , en dat ze er geen problemen van ondervinden zegt niet dat het een toegevoegde waarde heeft. Mijn puppen gingen na hun laatste vlees maaltijd ook altijd voldaan slapen
Ik denk, dat dat niet verkeerd is voor puppen, omdat welpen in de natuur ook veel langer zogen bij de moeder ...........
Ik ga dat niet wetenschappelijk uit zitten pluizen, maar ga gewoon op mijn gevoel af ..
Verder is mijn ervaring, dat de puppen hier geen problemen van ondervinden en na zo'n laatste warme maaltijd lekker voldaan gaan slapen ....
nuttah schreef: Waar is lammerenmelk trouwens precies van gemaaktHet is "vervangende" moedermelk VOOR lammeren en niet VAN lammerenOp de verpakking van de melk die ik heb, staan alleen de hoeveelheden die je moet bijvoeren maar de ingredienten staan niet vermeld ??? Vast niet melk van een lam lijkt me
Ingrid