Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
ilse,
als er meer mensen waren zoals jij,
dan zaten de asiels ook een stuk minder vol.
maar hoe hard het ook klinkt
je moet dat gedrag negeren
wanneer je gaat lopen troosten dan bevestig je juist het gedrag wat de verlatingsangst veroorzaakt , het piepen , onrustig worden
doordat jij daar dan ook nog aandacht aan besteed bevestig je juist dat het wel heel erg moet zijn dat je man even weg is .
Door jeanne
ooh, ik lees dit nu pas. Wat vreselijk :'(
Sil hangt ook heel erg aan mij (komt uit een asiel) maar sinds ik hem negeer als we thuiskomen gaat het beter.
Is moeilijk hoor, je hond negeren als die dolblij op je afgestormd komt, maar het werkte bij Sil wel.
Door Ilse
Hoi hoi,

Hier is mij update van Bess. Ze is nu precies 1 week bij ons en ik vind dat wij al een hele vooruitgang hebben geboekt. Als Tony nu weggaat piept ze niet eens meer. Hij is sinds gisteren weer gaan werken. Wel eet ze nog slecht, ze krijgt 3 keer per dag een beetje cb maar ik moet er wel wat oud brood bij doen anders eet ze niet.
Wel speeld ze met mijn 2 puppies en daar gaat ze ook bij inde mand liggen. Nou dat vind ik al heel wat.
Zelfs zijn de ogen verandert ze kijkt niet zo verwildert meer. Ze slaapt nog wel bij ons in de bench in de slaapkamer. En overdag zit ze bij me in de bench in de trimsalon en dat gaat allemaal goed.
Maar als ik de puppies even laat plassen hoor ik ze wel pieppen hoor dus we zijn nog niet van die verlatingsangst af :'( :'(
Maar het gaat al wel beter dan vorige week.
Ik zou ze nu al niet meer kunnen missen, wat ga je toch snel van zo'n beestje houden he?
En dat op schoot zitten hebben wij gelijk afgeleerd ( komt wel goed uit nu ze loops is ;D ;D)

Alleen mijn huishouden he, daar kom ik nu echt niet aan toe zucht zucht.
Ik heb nu 5 honden , waarvan 3 puppen
Luna van 5mnd, Ginger van 11 wkn en Bess van 10 mnd, tja haar moet ik ook als een pup zien, want je begint weer helemaal van voren af aan.

Maar ik hou jullie op de hoogte hoor!!

Groetjes van Ilse
Door Truus
Hoi Ilse, wat een drukte bij jou met 3 pups. Gelukkig gaat het met arme Bess al wat beter dus. Wel gezellig bij jou al die beesten en .....het huishouden wacht wel hoor!
Groetjes Truus.
Door Ilse
Truus schreef: Hoi Ilse, wat een drukte bij jou met 3 pups. Gelukkig gaat het met arme Bess al wat beter dus. Wel gezellig bij jou al die beesten en .....het huishouden wacht wel hoor!
Groetjes Truus.
Dank je Truus,
Moest jij toevallig van de week niet bij M zijn? Dan kun je mij gelijk ff komen helpen met poetsen ;D ;D ;D
Door Ilse
jeanne schreef: ooh, ik lees dit nu pas. Wat vreselijk :'(
Sil hangt ook heel erg aan mij (komt uit een asiel) maar sinds ik hem negeer als we thuiskomen gaat het beter.
Is moeilijk hoor, je hond negeren als die dolblij op je afgestormd komt, maar het werkte bij Sil wel.
Nou het negeren ging me eerst ook moeilijk af, maar nu ik het doe boek ik wel vooruitgang. Dus daar ben ik wel blij om :D
Door Truus
Ilse schreef: Dank je Truus,
Moest jij toevallig van de week niet bij M zijn? Dan kun je mij gelijk ff komen helpen met poetsen ;D ;D ;D
;D ;D ;D Nee Ilse, ik ga helaas niet naar Margot, jammer voor je ;)
Door Ilse
Truus schreef: ;D ;D ;D Nee Ilse, ik ga helaas niet naar Margot, jammer voor je ;)
He wat jammer hoor ;D ;D
Kom je dan wel koffieleuten ;)
Door Helen
Balou had ook ongelooflijke verlatingsangst toen we haar kregen (ze was 13 maanden). Nu meer dan twee jaar later, waarbij we het eerste jaar superfanatiek getraind hebben, kan ze in ons eigen huis in kleine ruimtes rustig een uurtje of vier a vijf alleen zijn. In de woonkamer max een half uurtje en in de bench bij wijze van spreken de hele dag. Het is nooit meer helemaal goed gekomen en alle standaard tips van negeren als je thuiskomt en zomaar weggaan zonder ritueel maakten het alleen maar erger. Balou moet weten dat we weggaan anders raakt ze in paniek. En ze moet ook normaal begroet worden als we thuis komen, anders associeert ze momenten van vertrek en aankomst met nare dingen en paniekt ze dan ook. Wij knuffelen met haar voordat we gaan en dan kunnen we ook rustig weg en gaat ze zelf in haar mand liggen en we begroeten haar heel uitgebreid als we terugkomen. Heel tegenstrijdig dus met alle standaard tips.Nu is haar verlatingsangst heel hanteerbaar.

Succes!!
Door Eidos
Ik geef dos ook een aai over zn bol en heb hem "ben zo terug" geleerd... Gelukkig heeft hij nergens last meer van... Als ik thuiskom krijgt hij een knuffel en een kus op zn neus.

Ben blij te horen dat het al een stuk beter met Bess gaat !! hopelijk is ze binnenkort weer helemaal zichzelf :-* Knuffel voor die lieverd :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door