Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Borke
Interessant... ik kreeg van mijn geregistreerde Bach therapeut maatwerk druppels voor mij samengesteld om 3 weken te gebruiken met inderdaad RR als onderdeel daarvan.
Nou ben ik geen hond, maar die principes lijken me toch hetzelfde  ???
Door K@ren
Even ter nuancering, ik zeg ook niet dat rescue slecht is of niet goed kan functioneren. Het kan alleen contra-effectief zijn.
Dus als je een bach remedie hebt gekregen waar rescue onderdeel van uit maakt, is dat nog steeds iets anders dan alleen rescue inzetten.
Maar nogmaals, ieder zijn kennis en ervaring hoor. Wil alleen mensen waarschuwen niet zomaar klakkeloos rescue in te zetten of voor langere tijd zonder begeleiding te gebruiken. Heb daar enkele nare gevallen van gezien. That's all! ;)
Door Nyncke
Ik bedoel geen vastgeroeste patronen maar vastgeroeste trauma's.
Nou lijkt het me zowiezo wel goed als je langer een bepaald middel/ klachten hebt, je dan begeleiding zoekt.
Door EllenL
Ik heb het in het asiel ook gezien hoor, daar deden ze tegen mijn instructie in de rescue door het drinkwater (mijn advies was een extra bakje water met rescue zodat ze zelf kunnen bepalen hoe vaak ze het nodig hebben) en dat leidde juist tot agressievere katten...

En Rescue kan gewoon in een op de persoon samengesteld flesje hoor, indien die remedie op dat moment past, dus dat is niet zo gek. Verder is het vooral bedoeld als eerste hulp, dus bij verlatingsangst zou ik ook kijken naar de oorzaak en een op maat gemaakte remedie geven (waar best wel rescue in zou kunnen zitten, heb ik bij Angel ook over getwijfeld of ik die er nog bij zou doen, maar toch maar niet gedaan, hij krijgt nu gentian om hem wat meer vertrouwen te geven dat hij echt nu zijn thuis heeft gevonden en ik echt altijd terug kom en chicory omdat hij wel heel eenkennig werd heel snel en toch ook stiekem af en toe probeert om door zogenaamd zielig te doen mij te manipuleren (soms is hij ook echt nog heel onzeker en bang hoor, daarom zit er ook nog Mimulus bij, maar het blijft ook een puber die van uitproberen houdt, hihi) en ik moet zeggen dat het ook al best begint te werken :) En nu ik toch al bijna de hele remedie uit de doeken heb gedaan, hij krijgt ook nog Walnut voor het aanpassen aan zijn nieuwe situatie, helpt meteen ook mooi om het puberen wat milder te laten verlopen en Clematis omdat hij soms ineens 'weg' is en je hem niet meer kan bereiken als hij in de stress schiet (zou ook Rock Rose kunnen zijn, onbereikbaarheid, maar dan is het meer paniek ipv even wegvluchten naar andere sferen)

Maar ik vind het invriezen op zich wel een slim idee, om even op het begin van dit topic terug te komen :) Maar als extra opmerking: het kan best zijn dat als je water met Bach neerzet hij er ineens wel van gaat drinken als hij behoefte heeft aan die bach, heb ooit een bach remedie gemaakt voor Theo voordat die bij ons ingetrokken is, zijn toenmalige vrouwtje zei: je kan het wel neerzetten, maar hij drinkt nooit binnen. We zetten het bakje neer, Theo snuffelt er aan en begint te drinken  ;D ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door