Van fokken weet ik vrij weinig, van een verkeerde knik in de staart en wat er aan te doen nog minder.
Maar ervaring met een nagel op de verkeerde plek des te meer.
En ik kan je vertellen dat dat heel lastig is en ook zeer pijnlijk voor de hond kan zijn.
Dus als je er wat aan kan doen, zou ik je dan ook aanraden om er wat aan te laten doen.
Maar dat heb je dus al gedaan

.
Gizmo heeft beide 1e nagels verkeerd zitten (de 1e dus, niet de 5e, Da wou me eerst ook niet geloven, tot hij het zag en hij me wel gelijk moest geven), zitten te hoog en raken de grond bij lange na niet.
Slijten dus ook niet af, maar groeien rond.
Dit moet dus iedere keer afgeknipt worden, wat een hels karweitje is bij hem.
Nu zijn het ook nog eens zwarte nagels, dus moeilijk te bepalen tot hoever je kan knippen.
Iedere keer maar dus een klein stukje eraf.
En ze zeggen dat het leven op een gegeven moment steeds langer wordt als het niet afslijt oid (klopt dit?), dus nog meer oppassen hoeveel je eraf knipt.
Permanente oplossing zou veel fijner zijn, niet iedere keer dat gedoe met nagels knippen (vooral Gizmo vind het vervelend, en dan dus ook echt vervelend, met 3 man is die dan nog moelijk te houden, dus niet egoistisch gedacht hoor).
Helaas heb ik van zo'n oplossing nog niet gehoord.
Daarbij, een operatie wil ik er eigenlijk ook niet aan wagen.
Dus het blijft maar bij knippen.
Als het als pup verholpen had kunnen worden, had het ons en de hond echt veel last gescheeld.
Waarschijnlijk had er ook als pup zijnde niks aan gedaan kunnen worden in dit geval, maargoed, bedoel met het verhaal maar te zeggen, dat ik het een verstandige keus vindt dat je er wat aan hebt laten doen als je nu eigenlijk al zeker weet dat de hond er later last van gaat (of kan) krijgen.
Niet voor de mooiigheid of omdat het niet hoort/foutje is volgens de rasbeschrijving of wat dan ook, maar voor de hond zelf, dat hij er geen hinder van kan ondervinden eventueel.
Succes trouwens met de pupsels

(hmm, ik wil ook weer een pup, vond het echt de mooiste tijd

8) ).