Jotoma schreef: @martine tom: als je werkt met vers vlees, is dat iets anders dan een product die uit de fabriek komt en bewerkt is zodat de kwaliteit nagenoeg altijd gelijk is. Daarnaast is dit niet de eerste keer dat ze op carnibest braken, kip en kalkoen spuugt 1 van mijn katten ook uit. Verder smuldier en nog een ander merk geprobeerd (kan even niet op de naam komen), maar op CB deden ze het 't beste. Het is dus niet specifiek carnibest, en wat ik niet weet is of er dus ook bacterien voor kunnen komen in vers vlees, waar ze niét tegen bestand zijn en is dit dan wat er nu gebeurd is? Dat is wat mij aan het denken zet. Ik ben er dus wat minder van overtuigd, dat de katten die bacterien kunnen verwerken.Als ik ziek word van vis eet ik die vis niet meer, ik ga niet gelijk over op magnetron maaltijden
Ik weet nog niet zeker of ik wil stoppen, het is niet de eerste keer dat het tegenzit, maar inmiddels al 1,5 week lang braken door medicijnen heen en de ontlasting zo dun al water, 4 dierenartsbezoekjes (dus een hoop stress) en dat maakt wel dat ik extra nadenk over in dit geval het voer. Ook van brok en natvoer ben ik niet overtuigd, dus op dit moment heb ik geen idee wat ik ze moet gaan voeren als ze weer beter zijn.
Ik denk dat het alleen maar goed is dat ik bewust bezig ben met wat er met mijn katten gebeurd en probeer te onderzoeken wat de oorzaak is. Het voer is daarvan een mogelijkheid. Als jij als mens een keer enorm ziek bent geweest van eten, ga je dat zelf ook niet zo gauw weer eten omdat je wil voorkomen dat het een tweede keer weer gebeurd. Ik probeer dus in te schatten of het wél een bacterie uit het eten is geweest en hoe groot de kans is dat dit ons weer gaat gebeuren.

Smuldier is voor katten trouwens niet echt geschikt vind ik..als bijvoeding prima maar niet als hoofdvoeding.