Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Xada schreef: Bedankt Lizzy, dit is weer een totaal andere kijk op het probleem. De laatste keer (16-7-2009) dat Mac zijn bloed is onderzocht was de UREA 6,8 mmol/L, dus heel mooi in het midden. De CREA was 200 umol/L dus verhoogd, maar niet zoveel als Mary Strauss zegt. En de ALT is 58 U/L, die is dus ook goed. Van de BUN heb ik geen waardes.
BUN en CREA is hetzelfde.
Hieruit volgt dus dat Mac helemaal geen nierdieet nodig heeft. Maar wel iets letten op eiwit en fosfor. Hij was een tijdje geleden wel chagerijnig, maar dat schreef ik meer toe aan de pijn van zijn poot. Hij at en eet wel goed en drinkt ook goed. Hij lag toen hele dagen onder de auto. De auto is heilig voor hem en in de auto of er onder is hij ook vaak niet goed te benaderen. Zeker niet voor vreemden. Op eigen terrein wil hij ook nooit uit de auto en kan dan gaan grommen of bijten. Maar als ik eten pak is hij er als de kippen bij. Ik heb Mac gekregen omdat hij in de auto een jongetje van 7 jaar gebeten heeft. Ik heb toen besloten, om tegen de raad van mijn DA in, hem 1 pijnstiller per dag te geven. Dit is een canidryl 100 mg (hetzelfde als rymadryl). Vanaf die tijd is hij weer vrolijk, niet geconcentreerd op de auto en speelt weer. Ook ligt hij op heel veel andere plaatsen op het erf. Maar hij heeft totaal geen symptomen die Mary Strauss noemt.

Moeilijk om nu weer het roer om te gooien. Want dan denk ik dat Cidaq ook geen nierdieet nodig heeft. Het lijkt mij dan weer het beste om van haar ook een bloedonderzoek te laten doen. Want zij zat op nierdieet vanwege de blaasstenen. Ik overdenk alles en neem contact op met de DA in Crato. Zien wat zijn mening is. Als je een hond die het niet echt nodig heeft wel een nierdieet en solidago of ipakitinine geeft, kan dit dan kwaad?
Ik denk dat beide niet echt kwaad kunnen maar ik zou zelf toch eigenlijk wel 30% a 40% vleesbotten en iets minder groenten, zo'n maximaal 20% willen geven.
Door Lizzy
[quote="Mevroi Kruim"]
Dank je wel Lizzy! Nuttige info!
Misschien ook voor in de bieb?

Vooral die opmerking dat weinig eiwit alleen zinnig is om het dier zich beter te laten voelen is een goeie. Dus echt voor het allerlaatste stadium als het toch al een aflopende zaak is.
[/quote]

Ik heb de bieb ook bijgewerkt, met nog iets meer info!

Barfplaats wordt gesponsord door