Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Loti
Misschien wat domme vragen, maar waarom is het zo belangrijk om die nekjes met een hamer te bewerken :-\
Moet dat ook met vleugels gebeuren?
Kan je nekjes gewoon bij de poelier of slager kopen, ik dacht eigenlijk dat kippen al zonder nek/hoofd aangeleverd werden.
Door Audrina
[quote="Loti"]
Misschien wat domme vragen, maar waarom is het zo belangrijk om die nekjes met een hamer te bewerken :-\
Moet dat ook met vleugels gebeuren?
Kan je nekjes gewoon bij de poelier of slager kopen, ik dacht eigenlijk dat kippen al zonder nek/hoofd aangeleverd werden.

[/quote]

Domme vragen bestaan niet. ;)

Als je hond nog geen botten gewend is, moet je de botjes in de nekken eerst even goed pletten zodat het hele spijsverteringsstelsel van je hond kan wennen aan de botjes. Als je hond de nekjes goed verdraagt, kan je ook vleugeltjes proberen en die heb ik zelf de eerste paar keer dat ik ze aan m'n honden gaf ook goed platgeslagen met een hamer. Van lieverlee heb ik de botjes steeds minder bewerkt met een hamer en nu krijgen ze de botjes gewoon zo, zonder dat er nog een hamer aan te pas komt.
De meeste poeliers verkopen de nekjes wel, maar hebben ze niet zo op voorraad liggen en moeten ze die voor je bestellen. Vaak staan er op markten ook poeliers.

Barfplaats wordt gesponsord door