Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

ik ging uit van zo'n 10 % van het lichaamsgewicht ja - 3 % is een richtlijn voor een volwassen kat.

1 x per week geef ik ze vis - uit blik, klein hapje vinden ze genoeg, en verse willen ze hier niet.
en enkele keer een stukje verse zalm lukt nog net.

op marktplaats kijken voor een tweedehands vriezer misschien? een barfer komt daar bijna niet onderuit heb ik gemerkt  :D
ik heb er inmiddels al 2 gekocht ;D
Hahaha! Ja ik heb laatst op MP dit vriezertje gevonden : 20 euri met 3 (vrij ruime) lades. Daarvan ligt 1 nu compleet vol dus wellicht komt er in de toekomst eentje bij!
Gelukkig zijn mn vriend en ik maar met zn tweetjes, dus de poezen nemen meer plaats in beslag dan wij! ;D

Dus blikvis kan wel begrijp ik, zolang het maar op water en niet op oliebasis is?
Welke merken/soorten raden jullie aan?
ik kocht er eerst 1 met 5 lade's - ( heb iets meer katten dan jij :D ) maar dat bleek al snel te klein,
vooral dingen als kwartels en duif en karkassen, allemaal rare maten en neemt te veel plaats in beslag!
toen maar zo'n hele grote op de kop getikt voor 50 euries  :)

vis uit blik ; b.v.  zalm, makreel, tonijn ( dat wordt maar 1 x per maand aangeraden omdat er zware metalen inzitten ), schelvislevertjes.
Wat leuk dat je ook zo enthousast bent over het barfen!!  Naar mijn idee komen er steeds meer versvoerders bij!
En inmiddels al gestapeld met de vriezers? Er passen best 2 tafelmodelletjes op elkaar  :D ;D

Volgens mij is er al heel veel geschreven en heb ik niet veel meer tips denk ik..

Ook hier in huis zijn er katten die slecht orgaantjes eten. Wat ik de laatste paar maanden doe is dat ik een bepaalde hoeveelheid orgaantjes mix (meestal 1kilo van lever/hart en nier of maag) en dit in een blender gooi. Dan maak ik er kleine portie pakketjes van (het lijken dan wel sambalzakjes van de chinees  ;D)  Dit mix ik door het spiervlees.
Vaak gaat het er dan wel in!

Bij de makro zijn er kilo zakken van vershillende complete visjes te koop tegen een redelijke prijs.
Ook hebben ze daar regelmatig vlees in de aanbieding. Vaak voor de helft van de prijs als het tegen de datum aan zit..
Kwartels/ plofkipjes en lamsvlees enzo!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door