jeanne schreef: Paul heeft ook een keer een niezende hond gehad!
Pauhaul!
MIjn honden niezen ook wel eens, maar of er dan sprake is van kennelhoest is natuurlijk punt 2.
Moderator: Lizzy
jeanne schreef: Paul heeft ook een keer een niezende hond gehad!
Pauhaul!
Lizzy schreef: Uit niesende, hangerige honden herken ik persoonlijk geen kennelhoest. Kennelhoest gaat gepaard met heel luid gehoest. Een blafhoest, alsof je een zeehond hoort. Een hoest alsof er een graatje in de keel vast zit. Vaak komt er dan wit slijm uit de bek van de hond, tijdens het luide hoesten.niezen en kennelhoest nee, bij de voorste luchtwegen is een hond meer aan het schrapen zeg maar neusophalen, en komt er snot uit de neus, bij de achterste luchtwegen lopen ze te hoesten (het geluid van een polderkerel zeggen wij) alleen dan verzacht je de hoest met codeine voor de rest niet, ook werkt codeine goed als aanjager voor pijnstillers maar dit even terzijde
Maar goed, de hond hoest dus niet? Waarom dan codeine/hoestdrank? Ik zou hem lekker Echinacea Extra Forte met Cat's Claw en Plantago van Bloem geven. Lekker flink wat druppels, lauw water erbij en in de bek spuiten. Vinden ze niet leuk, maar da's dan pech. Je kunt deze dingen ook in capsules kopen maar dan zit er ook wat vitamine C + zink in.
gonny schreef: Vroeger een hond gehad met kennelhoest, en als ze dan hoestte dacht ik iedere keer: hier blijft ze in!! het is echt hoesten tot aan overgeven toe!! zo'n hele diepe hoest, heel zielig!!!Ja, ik weet er alles van.![]()
jeanne schreef:Het hoesten van Bes zoals jij het eerder omschreef is voor mij karakterastiek aan kennelhoest.
Ja, ik weet er alles van.
Ze hoestte werkelijk de longen uit haar lijfje, en dan van die braakneigingen erachteraan.
Gwenda heeft dat ook wel eens gehad, van die periodes, ze had gewoon pijn in het middenrif van het hoesten en zat als een zak aardappelen op de bank, gewoon kei kapot van het hoesten. Dus kan me voorstellen dat een hond zich daar ook heel ellendig bij kan voelen.
(maar sinds gwenda visolie-caps. neemt, geen enkele hoest/astma bui meer gehad! niet meer hoeven te puffen!)
Angelique schreef:Ja, en ik ben ook blij, dat ik toch maar even naar de da ben geweest.
Het hoesten van Bes zoals jij het eerder omschreef is voor mij karakterastiek aan kennelhoest.