Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door verwonderd
Lo is ben ik bang wel wat strontverwend  ::) en ik let teveel op haar mss

Ze is tierig hoor, alert en prrrr en kotsen doet ze niet en nee geen diarree. Laten we het er maar op houden dat mijn bordje erg vol ligt op het moment en dan is het laatste waar ik op zit te wachten Lo die ziek wordt. Ik heb wat met dat beest  >:(

Maar nogmaals dank, ook voor het begrip.
Door brie
nu ben ik even abuis, moet de verjaardag nog gevierd worden of niet? :-\

is het een idee om ergens de verjaardag van je dochter te vieren met familie?
in een cafeetje oid?

Een virus is een virus en net als vele bp katten komt jou Lo daar vast wel weer overheen als ze het ook bljkt te hebben, maar ik kan me voorstellen dat je dit een extra risico vind, en met haar verleden brengt het wellicht toch een extra risico met zich mee.

In ieder geval een heel fijn verjaardagsfeest gewenst voor je dochter  :-*
Door verwonderd
[quote="koekje"]
Lo, ik vind dat je het niet kan maken om tegen je broer te zeggen dat hij voor de verjaardag van zn nichtje niet mag komen. heel vervelend voor hem dat zijn katten ziek zijn, maar dat is geen reden dat Lo ook ziek kan worden. En dat virusje dat momenteel rond blijkt gaan, is niet dermate ernstig dat Lo een besmetting hoogstwss niet zou overleven.
een keertje minder eten kan gewoon. ze kotst niet en heeft geen diarree.
[/quote]
Koekje, mijn broer is overigens net zo erg als dat ik ben  ;D

Hij is knetter op zijn katten, lijkt een ongevoelige stoere vent maar oh wee... vandaar dat hij ook over Lo in zat, het eerste wat hij zei was, onze katten zijn ziek, ik hoop niet dat Lo nu ook ziek gaat worden...

Hij is knetter op Lo. En hij was woest op de fokker toentertijd (en nog steeds) en ik heb heel bewust hem het adres van de fokker niet gegeven...  :whistle:

Maar na even nagedacht te hebben het is zo Yuki zegt , is ze besmet dan is ze al besmet en is haar lijf al aan het werk. Ik ga de komende dagen goed op haar letten en voer haar maar haar lievelings maal. Maar toen ze haar kuiken liet liggen, toen pas was ik ongerust. Ze had nl de hele dag nog niet gegeten en gisteravond ook niet.

En kuiken... daar doet ze normaliter een moord voor, vandaar.
Door verwonderd
[quote="brie"]
nu ben ik even abuis, moet de verjaardag nog gevierd worden of niet? :-\

is het een idee om ergens de verjaardag van je dochter te vieren met familie?
in een cafeetje oid?

Een virus is een virus en net als vele bp katten komt jou Lo daar vast wel weer overheen als ze het ook bljkt te hebben, maar ik kan me voorstellen dat je dit een extra risico vind, en met haar verleden brengt het wellicht toch een extra risico met zich mee.

In ieder geval een heel fijn verjaardagsfeest gewenst voor je dochter  :-*
[/quote] ;D ;D ;D

ik ben een beetje vaag he. A.s. donderdag is ze jarig en dan komen alleen broer met vrouw en oma langs, mss nog een vriendin van mij. Dochter moet tenslotte volgende dag gewoon naar school  ;) In het weekeinde heeft dochter haar meidenfeestje.
Door Lefki&Amy
nu het kwaad reeds geschied is, zie het maar als een goedkope en natuurlijke inenting  ;)En als ze er redelijk makkelijk doorheen komt, zegt dat ook iets over haar weerstand!!  :)
Door brie
[quote="Lo"]
;D ;D ;D

ik ben een beetje vaag he. A.s. donderdag is ze jarig en dan komen alleen broer met vrouw en oma langs, mss nog een vriendin van mij. Dochter moet tenslotte volgende dag gewoon naar school  ;) In het weekeinde heeft dochter haar meidenfeestje.
[/quote]

oowh zit dat zooo  :D

Zo'n klein groepje lijkt me helemaal een mooie gelegenheid om ergens bescheiden een verjaardag te vieren?!
Door Henkje
Kun je niet gewoon met je broer praten en je probleem voorleggen? Misschien stelt hij zelf voor om een weekje later te komen als zijn katten weer zijn opgeknapt?
Door brie
[quote="yuki13"]
nu het kwaad reeds geschied is, zie het maar als een goedkope en natuurlijke inenting  ;)En als ze er redelijk makkelijk doorheen komt, zegt dat ook iets over haar weerstand!!  :)
[/quote]

ja dat klopt..  ;D
maar als t niet zo werkt zit ze wel met een zieke poes  :-\
Door Lefki&Amy
[quote="Henkje"]
Kun je niet gewoon met je broer praten en je probleem voorleggen? Misschien stelt hij zelf voor om een weekje later te komen als zijn katten weer zijn opgeknapt?
[/quote]
maar hij is al geweest toen zijn katten al ziek waren.....
Door Lefki&Amy
IK wens jullie alvast een gezellige dag toe donderdag en het allerbeste voor Lo (maar dat komt zeker goed!). Feliciteer je dochter maar, ook namens mijn katzels, roepen ze in koor (nadat ze pissig riepen dat het allang tijd is voor de laatste ronde  ;D).
@brie...geef die lekkere Jane en Micky een kussie van ons!!!!

Slaap lekker allemaal!!  :-*
Door verwonderd
[quote="Henkje"]
[/quote]

OW ja....

tiepies moi.

Roer roer roer....  ::)

Dank voor de tip!

edit: zoals Brie zei ja, de katten waren al ziek.

Ik moet idd ook maar gaan slapen want mijn hoofd loopt om  ::)

Zal je zien dat er gewoon noppes nada niks niet met Lo verder aan de hand is maar zit ik weer te stressen. Sjonge jonge, dat gedoe met haar heeft wel een spoor achtergelaten hoor. En idd ik kan goed testen hoe het met haar weerstand is, hoewel deze eigenlijk best goed is bedenk ik me nu, ik heb haar tenslotte ook meegenomen naar Drenthe vorig jaar.

Jemig wat zit ik weer eens ontzettend te zeuren en zie ik weer enorme beren op de weg  >:( Foei!
Laatst gewijzigd door verwonderd op di 17 feb 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
[quote="yuki13"]
IK wens jullie alvast een gezellige dag toe donderdag en het allerbeste voor Lo (maar dat komt zeker goed!). Feliciteer je dochter maar, ook namens mijn katzels, roepen ze in koor (nadat ze pissig riepen dat het allang tijd is voor de laatste ronde  ;D).
@brie...geef die lekkere Jane en Micky een kussie van ons!!!!

Slaap lekker allemaal!!  :-*
[/quote]

truste!!
kusjes komen momenteel nog niet aan hoor!  ;D  ze zijn mn planten aan het molesteren...wordt tijd dat ze ook "naar bed gaan"  ;D
zal ze morgen ff kussen  ;)
Door verwonderd
CB laten staan.
Vleesjes laten staan.
Kuiken laten staan.

Theelepels water naar binnen gelepeld. Wel een plas gedaan, geen poepje.

Blikje Sardien op water opengerukt.

zuchtvanverlichting: een paar happen sardien.

Ze is overduidelijk niet lekker, zoekt wel contact, maar ligt hier en daar wat. Ze is gewoon niet lekker.

De da praktijk wist nog helemaal niets over een virus onder de katten  :-\

Hoeveel moet een kat per dag en maximaal hoeveel dagen eten om geen leververvetting te krijgen?

Score gisteren: paar happen CB (uit de hand  ::) ) en 1 kuiken
Vandaag tot nu toe een paar happen Sardien (uit de hand  ::) )

Normaal gewicht 4,6 kg
Ze is (net gewogen) nog niets afgevallen, ze voelt wel slapper dwz normaal gesproken is ze heel sterk: wanneer ik knuffel en het is genoeg dan kan ik haar niet blijven vasthouden. Nu wel.
Door koekje
voor gisteren heeft ze echt genoeg gegeten om geen leververvetting te krijgen. als je er vandaag ook een kuikentje inkrijgt (eventueel met nog wat hapjes sardien), dan krijgt ze van vandaag ook geen leververvetting.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door