Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

ik heb de ervaring dat hondenscholen titeren gewoon accepteren. Tannetje schrijft netjes in mijn boekje dat de titers hoog genoeg zijn en ze accepteren het. Heb ook een aantal hondenschool in de buurt aangeschreven of zij titeren accepteren en heb netjes positieve antwoorden terug.
Omdat ik show moet ik dus wel blijven enten, maar mag DHP dan wel zonder Pi want de Pi wil ik eigenlijk helemaal niet geven?

Ik zie Angelique dat jij ook zonden Pi geeft en jij showt toch ook, dus dat is dan geen probleem?

Groetjes Trudie
ik ga ook naar shows.. niet elke week maar ook gewoon op titers.. als ik er dan uit moet als ze een keer controleren zij het zo maar in de reglementen staat dat je hond voldoende ge-ent moet zijn.. en ik denk dat ik op basis van de titerbepaling kan laten zien dat ie voldoende geent is.. ik heb in de reglementen nog nergens kunnen vinden dat je elk jaar of elke 3 jaar alles erin moet stoppen (kan zijn dat ik bewust niet goed gezocht heb)

in duitsland is alleen rabies verplicht...
Door Nyncke
Cadiz heeft zijn puppy-entingen gehad ( in 2007 ) en dan dit jaar in mei zijn jaarlijkse prik.

Dus, ik kan hem laten titeren om te kijken of er voldoende afweerstoffen zijn. Afhankelijk daarvan kijken of hij opnieuw ge-ent moet worden?

Maar hoe zit het met de ziekte van Weil, moet dat dan apart of kan ik dat ook laten titeren?

Sorrie er staat al zoveel over geschreven dat mijn vraag een beetje overbodig is....
Laatst gewijzigd door Nyncke op za 27 dec 2008, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet. Weill enting geeft geen langdurige antilichamen. En de enting werkt niet langer dan een jaar.
Het is echter een vrij slecht werkende enting, geeft ongeveer 70% bescherming in tegensteling tot de anderen die meer dan 90% bescherming geven. En daarnaast weten ze niet of er wel voor de goede soorten geent wordt. Er circuleren ook soorten waartegen de enting geen bescherming geeft.
Dus je loopt een risico als je niet ent, maar het is niet zo goed in te schatten hoe groot dat risico is. Niet erg groot in elk geval.
Er zijn hier meerder mensen waaronder ikzelf die al langere tijd ook niet meer tegen weill enten. Mijn honden al zeker 6 jaar niet meer.
Nyncke schreef: En als je hond veel zwemt of poedelt?

Hier zwemmen ze of drinken uit vieze plassen maar goed....ik heb besloten niet meer te enten voor wat dan ook en heb het idee dat ze genoeg antistoffen hebben aangemaakt in al die jaren.
Het is en blijft een eigen keuze en ook een stuk verantwoordelijkheid wat je op je neemt maar dat weegt niet op tegen enten in ons geval.
Door kojak
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Symptomen zijn braken en diarree en koorts. Erg algemeen dus.
Hoe snel je moet handelen is afhankelijk van hoeveel hij binnen heeft gekregen. Hoe sneller des te beter, maar als hij heel veel leptospiren heeft binnengekregen kun je snel te laat zijn. En je loopt het risico van blijvende lever- n/of nierschade.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door