Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Binno
:-*
Deze morgen mocht ik met de medicatie beginnen, gisterenavond nog niet omdat hij bij de DA een injectie Tolfedine had gekregen en die nog een tijdje bleef werken.
Of zou moéten werken want vanmorgen was zijn koorts alweer flink aan het stijgen.
Ik heb hem wel mee buiten genomen voor een wandelingetje maar hij slofte maar een beetje mee.
Gelukkig heeft hij wel gegeten en kon ik meteen ook zijn Tolfedine en antibiotica geven.
En zoals verwacht is hij dus weer wat opgeknapt en is de koorts weer gezakt naar normale waarden.
Hij is ook weer een stuk alerter dan deze morgen.
De Tolfedine mag ik max. 5 dagen blijven geven, dus ik hoop en verwacht dat hij tot die tijd alleszins geen koorts meer zal maken.
De antibiotica moet hij 8 dagen blijven nemen, hopelijk pakt die het probleem, wat het ook moge zijn, grondig aan en hervalt hij daarna niet.
Maar nu loop ik vooruit, ik bekijk het dag voor dag en wacht om te beginnen al af of er iets uit het bloedonderzoek komt. :-\
Door Binno
De resultaten van het bloedonderzoek zijn binnen, maar eigenlijk zijn we nog niet veel verder...
Het meest opvallende was dat zijn aantal witte bloedcellen te hoog is, ik dacht rond de 25000 als ik het goed begrepen heb (morgen heb ik het op papier, dan kan ik alles nog eens rustig en goed bekijken want aan de telefoon onthou ik altijd maar de helft :-[). 
De lever en nierwaarden waren een klein beetje te hoog maar dat was niet verontrustend.
Morgen urine binnenbrengen en dan maar weer afwachten. :-\
Laatst gewijzigd door Binno op ma 19 mei 2008, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Binno
Lizzy schreef: Houdt dat een ontsteking ergens in?
Vermoedelijk wel ja, maar waar die dan ergens zit... :-\

Plasje opvangen is gelukt ::) buren zullen wel gelachen hebben maar soit. ;D
Resultaten daarvan zijn waarschijnlijk morgenavond binnen.
Er is ook nog een afspraak voor vrijdag gemaakt om platen te laten nemen, wie weet komt daar nog wel iets uit wat meer duidelijkheid brengt.
Ondertussen gaat het nog steeds goed, nu ja goed, hij heeft wel vanmorgen zijn eten terug uitgebraakt, en dus ook alle pilletjes. >:(
Hoop dat ze toch nog lang genoeg (kwartiertje) in zijn maag gezeten hebben en toch nog hun werking doen voor vandaag.
Ik moet wel onmiddellijk met de koortsremmer stoppen maar de AB wel blijven verder geven.
Door Kuszco
Ik hoop dat ze er vlug achterkomen waar die ontsteking dan kan zitten.Kan eigenlijk overal zijn.
Ik wens Snowke veel beterschap.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Lizzy
Binno schreef: Vermoedelijk wel ja, maar waar die dan ergens zit... :-\

Plasje opvangen is gelukt ::) buren zullen wel gelachen hebben maar soit. ;D
Resultaten daarvan zijn waarschijnlijk morgenavond binnen.
Er is ook nog een afspraak voor vrijdag gemaakt om platen te laten nemen, wie weet komt daar nog wel iets uit wat meer duidelijkheid brengt.
Ondertussen gaat het nog steeds goed, nu ja goed, hij heeft wel vanmorgen zijn eten terug uitgebraakt, en dus ook alle pilletjes. >:(
Hoop dat ze toch nog lang genoeg (kwartiertje) in zijn maag gezeten hebben en toch nog hun werking doen voor vandaag.
Ik moet wel onmiddellijk met de koortsremmer stoppen maar de AB wel blijven verder geven.
Volgens mij duurt het iets langer, voordat het lichaam de werkzame stof van pillen opneemt. Anders kun je even overleg plegen met je DA?
Door Binno
Lizzy schreef: Volgens mij duurt het iets langer, voordat het lichaam de werkzame stof van pillen opneemt. Anders kun je even overleg plegen met je DA?
Ja, dat had ik dus al gedaan omdat ik er ook aan twijfelde, een kwartiertje is zo kort hé.
Maar ze hoopten dus van wel en vonden het niet nodig om alsnog een extra tabletje te geven.
Inmiddels heeft hij weer wat gegeten en zijn tabletje voor 's avonds gekregen (gaat niet meer zo vlot, meneer heeft de truukjes door ::)), tot hiertoe blijft alles er gelukkig wel in. :)
Door Binno
De resultaten van het urine-onderzoek waren vanavond al binnen.
Ook daar hebben ze niks verontrustends in gevonden, creatininegehalte was iets te hoog maar gezien zijn leeftijd niks om mij zorgen over te maken.
Enfin, ben wel heel blij dat alles tot hiertoe goed is natuurlijk :) maar langs de andere kant moet er toch een oorzaak zijn en het ziet er zo stillaan naar uit dat ze die niet gaan vinden, tenzij ze vrijdag nog iets zouden ontdekken.  Afbeelding
Door Binno
Er is een mogelijke oorzaak gevonden. En eentje waar we absoluut niet aan gedacht hebben, ook de DA niet, omdat er totaal geen symptomen in die richting wezen... blaasstenen, 4 grote blaasstenen.  :busted:
Afbeelding
Verbazend dat hij nooit blaasontstekingen gehad heeft, of plasproblemen, of bloed plaste, of moeilijk plaste of erger... een obstructie zodat hij niet meer kon plassen. Niks wees in die richting.
Mogelijkheid nummer 1 en eigenlijk de enige echte oplossing is opereren om de blaasstenen te verwijderen.
Maar... dat risico durven we bij Snow niet meer nemen omdat hij toen hij jong was bij twee eerdere narcoses (castratie en tanden kuisen) telkens gestopt was met ademen en we hem bijna kwijt waren. En op deze leeftijd is het risico nog groter.
Bij de dierenkliniek raden ze nu aan om aan een soort symptoombestrijding te gaan doen om te voorkomen dat de ontsteking terug opflakkert.
Dat wil zegggen, nog een week langer op antibiotica, en daarna zoals zij het daar noemen een "pulse behandeling" van 3 dagen in de week antibiotica en 4 dagen niet enz.
En hopen dat de stenen nooit voor een obstructie gaan zorgen...  :angel2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door