Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hier wel uitgebreide ervaring met schoentjes ivm blessure.

De zwarte neopraan schoonetjes met twee of 1 klittebandje vind ik het handigst. Wel doe ik er nog een extra ducktapje om ("schuin" erom doen zodat het niet kan afknellen).
Ze zijn niet echt slijtvast maar ook redelijk betaalbaar rond 10 euro voor twee schoentjes meen ik. Ik heb deze schoentjes ook gebruikt over een verbonden pootje (grote maat).
isabel debacker schreef: Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben super tevreden over de neopaws extra. Ik heb 2 paar liggen hier. Bl;ijven zeer goed zitten, mits de juiste maat. Honden vinden ze niet onaangenaam dus zitten er niet aan te bijten. Absoluut top. Ik zou geen andere meer willen.
aan deze zat ik eerst ook te denken (hebben iig een passende maat voor de achterpoten), maar vind je de zool niet te stijf? de voet kan dan niet meer buigen voor het afwikkelen leek me.
Chaos schreef: Ik weet niet of Zwolle ver is voor jou, maar daar zit de Woofshop. (http://www.woofshop.nl)Een dierenwinkel waar ze de Muttluks en schoenen van Ruff Wear verkopen.
Daar zou je dus moeten kunnen passen. Voor de zekerheid eerst ff bellen of ze ze op voorraad hebben natuurlijk.
bedankt voor de link, ik was deze shop ooit al tegen gekomen maar weer vergeten, nu weet ik dus ook weer waar ik de Katie's Bumpers kan krijgen.
evds schreef: Hier wel uitgebreide ervaring met schoentjes ivm blessure.

De zwarte neopraan schoonetjes met twee of 1 klittebandje vind ik het handigst. Wel doe ik er nog een extra ducktapje om ("schuin" erom doen zodat het niet kan afknellen).
Ze zijn niet echt slijtvast maar ook redelijk betaalbaar rond 10 euro voor twee schoentjes meen ik. Ik heb deze schoentjes ook gebruikt over een verbonden pootje (grote maat).
ik heb een wandeling geprobeerd met zo'n Walker schoentje (een klittenbandje), maar hoe strak ik hem ook probeerde te doen, hij bleef niet zitten,zakte steeds af zodat ze over haar eigen poten struikelde en haast viel en aan het eind zat er al gat doorgesleten in (zal wel langer duren neem ik aan als hij goed zou blijven zitten).  Bij jouw blijven ze dus wel goed zitten?
Bij mijn hond bleeft hij wel goed zitten aan de achterpoot. Je moet niet een te grote maat hebben want dan gaat ie als een losse sok zitten en wordt een piposchoen, maar net passend en dan met dat ducktapje ging prima. Mijn hond had het schoentje de hele dag/en nacht aan omdat hij een open wond had waar hij anders echt niet afbleef en kragen en muilkorven kon hij omzeilen  ::)
vlgns mij had ik de kleinste maat ::) (gaat om een border terrier van 8,5kg),  het zou kunnen dat 'n achterpoot makkelijker is, ik heb haar deze nl ook een keer aan haar achterpoten gedaan en zelfs mee gefietst (om te zien of ze dan beter liep) en toen bleven ze veel beter zitten ondanks dat de achterpoten smaller zijn.
aan deze zat ik eerst ook te denken (hebben iig een passende maat voor de achterpoten), maar vind je de zool niet te stijf? de voet kan dan niet meer buigen voor het afwikkelen leek me.
Nee, ik vind de zool niet te stijf.  Ze heeft wel wat mee. De honden lopen op deze schoentjes alsof ze er geen aan hebben.
De walkers vind ik geen eurocent waard.
Als ik een schoentje voor mijn borderterriers nodig zou hebben, dan zou ik eerst maar eens even bellen naar
Pronk in Enschede. Vind dat toch de beste zaak in de omgeving.
Iemand heeft wel met Borders lange wandelingen gemaakt en reserveschoentjes meegenomen, als je wilt kan ik je haar adres wel mailen.
Hoe erg is de blessure, dat je persé schoentjes wilt hebben? Wij zijn van die geluksvogels, dat we nooit iets hebben erger dan een gebroken nageltje en dat is dan met een paar dagen wel weer zo ver, dat het niet meer pijn doet.
Zelf zou ik prutsen met een stukje tafelzeil op linnen basis, of van dat spul om op kinderbedjes te leggen, zodat de matras niet nat wordt. Zag ik bij de Ikea. Leek me goed bruikbaar voor zoiets. Ik heb twee kleinkindertje te logeren en had wat beddengoed nodig en zag toen dat waterdichte materiaal bij Ikea. Zou misschien wel goed bruikbaar kunnen zijn..Wat watten en tape en pasklare schoentjes.

Hanny
evds schreef: Bij mijn hond bleeft hij wel goed zitten aan de achterpoot. Je moet niet een te grote maat hebben want dan gaat ie als een losse sok zitten en wordt een piposchoen, maar net passend en dan met dat ducktapje ging prima. Mijn hond had het schoentje de hele dag/en nacht aan omdat hij een open wond had waar hij anders echt niet afbleef en kragen en muilkorven kon hij omzeilen  ::)
wij hebben ook een poosje van die Walker schoentjes gehad (om een bijt-cyclus te doorbreken) en Loebas had ze alleen in huis aan. Ik had de grootste maat die de dierenwinkel op dat moment had, en dat was voor honden Duitse Herder-Dalmatiër.
Nou zijn de poten van de berner heeeeel wat dikker dan die van een DH of Dal, maar dit schoentje was perfect voor hem. Hij ging strak om de poot waardoor hij ook niet afzakte.
Buiten gingen ze af, maar voor in huis voldeden ze prima  ;)
ja Pronk leek me idd beste kans hier in de regio.
ben wel benieuwd of degeen die jij kent de schoentjes ook gebruikt heeft en welke ze hebben en of het bevallen is.

maar ik heb net geboden en gewonnen op Ebay op een set Grip Trex XXS, voor 25,50 ex, dus hele goede prijs. ben benieuwd.

ik wil schoentjes gaan gebruiken voor buiten omdat ze al sinds begin december problemen heeft, ik denk dat de blessure ontstaan is door harde ondergrond ivm vorst. stikpijnlijk , kwam vanuit de teen,(gillen, terwijl ze nooit pijn te kennen geeft), weke delen zwelling, euvel bleek later het nagelbed te zijn, toen het opeens begon te bloeden, wekenlang antibiotica en pijnstillers gehad, leek over, toen 't opeens tijdens de boswandeling weer begon te bloeden en dit keer niet te zuinig ook en weer pijnlijk, foto's wijzen niet op andere dingen. dus leek me handig om voor wat (stoot)bescherming te zorgen.
Yindra heeft toen ze haar teen uit de kom heeft gehad de walker schoentjes aangehad. Buiten en binnen. Ging prima. Ze slijten natuurlijk wel, ik geloof dat ze na een week fulltime erop lopen door de zool was. Aangezien er 2 in een doosje zitten, zou je er dus 2 weken mee kunnen  8)

De ruffwear grip tex hebben ze hier nog niet aan gehad, maar we hebben ze wel verkocht en nooit klachten gehad over dat ze zouden uitgaan etc.
zo de GripTrex schoentjes zijn vandaag binnengekomen en de eerste indruk is goed!
Ik heb ze vanavond gepast aan de voorpoten en ze passen ook nog! (achterpoten probeer ik later).
Ik heb ze haar een kwartier aangelaten. eerst wel even onwennig natuurlijk, maar de focus ging gelijk op het lekkers en wat ze ervoor moest doen om het te krijgen.
en banjerde daarna gelijk door het kattenluik naar buiten om de bal te zoeken en ben ik dus met haar gaan apporteren, ze is gelijk fanatiek met de bal aan de weer gegaan en flink gerend, zonder problemen! Daarna zaten ze nog precies zo als voor die tijd, dus prima.
Gisteren ook gelukt om een swab van de teen te nemen om te laten kweken, hopelijk levert dat iets op.
nog even een waarschuwing (voor het geval dat er anderen zijn die schoentjes nodig hebben): 
vanavond heb ik de schoentjes aan de achterpoten geprobeerd (die dus veel smaller zijn), daardoor moest ik het klittenband dus meer aantrekken, ze bleven aan, draaiden ook niet om de poot (wel alleen in huis geprobeerd), MAAR:ik had al even gezien dat ze aan het schoentje had zitten likken, afgedaan als onwennigheid, totdat ik haar er opeens op hoorde kluiven, gelijk uitgedaan en het had dus te strak gezeten en het voetje afgekneld, voetje was duidelijk koud vergeleken bij het warme andere voetje. wel iets om rekening mee te houden dus!

Inmiddels heeft ze een paar lange wandelingen met de schoentjes aan gemaakt (verhard en onverhard), ook flink gerend en met de bal bezig geweest, en ze zaten nadien nog net zo als bij het aandoen, dus super!
wel begon ze nu na het uitdoen gelijk aan haar bijklauwtje te likken, dus denk dat het daar gedrukt heeft.
Laatst gewijzigd door maddoc op zo 13 apr 2008, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door