Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
dorinekok schreef: nee niet de officiele versie maar ik heb de ingrediënten lijst bij de apotheker doorgegeven en die sturen dat dan naar een laboratorium. Om de een of andere onbekende reden zijn de hoeveelheden niet hetzelfde als wat ik opgegeven heb. Joost mag weten waarom niet!
Ik wil je de 'officiele versie' anders wel toesturen hoor.
Door dorinekok
roefus schreef: Ah oké...ja dat is raar.
Maar je hebt er wel vertrouwen in dat het ongeveer hetzelfde is?
Tja het helpt wel lijkt het maar ik heb Evelyn al inde smiezen! ;)
Door Lil
Ik kan ook niet altijd traumeel krijgen (doordat ik niet veel thuis ben, is het laten bezorgen niet zo'n probleem). Waar ik wel makkelijker aan kom is traumavetsem van de vsm. Dat zijn druppeltjes met dezelfde samenstelling als traumeel, maar dan van een ander merk vsm.
Ik merk zelf geen verschil tussen heel en vsm, de samenstelling zal wel ietsje verschillen; de ene iets meer van dat en de ander van zus, maar hoofdzakelijk dezelfde ingrediënten.
Er zijn meerdere da's die wel vsm verkopen, maar niet traumeel. Enkele dierenspeciaalzaken hebben ook vsm standaard op voorraad.
Door Eef+Stippels
In Traumeel zit:
Aconitum napellus D4 0,3 ml
Adstolochia clematitis D1 0,25 ml
Arnica Montana D4 0,05 ml
Atropa belladonna D4 0,5 ml
Bellis perennis D4 0,25 ml
Calendula officinalis D4 0,5 ml
Chamomilia recutita D5 0,5 ml
Echinacea D4 0,125 ml
Echinacea purpurea e planta tota D4 0,1 25 ml
Hamamelis virginiana D3 0,05 ml
Hypericum perforatum D4 0,15 ml
Achillea millefolium D5 0,5 ml
Symphytum officinale e radice DS 0,5 ml
Hepar sulfurs D6 0,5 ml
Mercudus solubilis Hahnemanni D8 0,25 ml

In vsm Traumavetsem zit:
Arnica montana D6,
Bellis perennis D3,
Rhus toxicodendron D6,
Ruta graveolens D6;
alcoholgehalte 50% (v/v).

Ik heb altijd traumavetsem gebruikt, maar ik wil in het vervolg traumeel gaan gebruiken, omdat ik tabletjes makkelijker geven vindt, dan druppels.
Door dorinekok
tabletjes hebben ook mijn voorkeur, als het tenminste die hele kleintjes zijn. Die geef ik dan gewoon als snoepje. Druppels is meteen zo'n heisa om dat met een spuitje in haar mond te krijgen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door