Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lycka
Willemijn schreef: Ik weet dat bij mensen vitamine C in hoge doses (1000 mg tot 1 gram) goed kunnen werken. Dit maakt de urine flink zuur en daar houdt de E-coli niet van.
Ik weet alleen niet of dit ook bij honden kan. Misschien dat iemand anders dat weet?
Ik kreeg in mn andere topic idd ook dit advies, ik ga het vandaag halen.
Aan probiotica heb ik ook zitten denken, maar gaan de bacterien niet dood in het maagzuur? En hoe kan een bacterie in een pilletje blijven leven?
Door Lycka
Lizzy schreef: Bij mijn weten krijgt een hond absoluut geen blaasontsteking met deze bacterie van het eten van rauw vlees. De e coli is een typische darmbacterie (en volgens mij zit ie zowat in iedere ontlasting, en dus zeker te weten ook in ontlasting van brok-etende honden). Het enige dat mogelijk is is dat de blaas geinfecteerd is geraakt doordat de bacterie van de darm in de blaas (via de plasbuis) is kunnen komen.
Dank je! Ik had idd ook al mn twijffels dat het door haar voeding zou komen, het lijkt me idd veel logischer dat het via de urine buis binnen is gekomen.
Kan ik haar vandaag een karkasje geven, of moet ik daar nog even mee wachten, anders wordt het gehakt.
Door Laura2004
Ik zou haar normale voeding geven. Dus als ze vandaag karkas zou eten, gewoon geven, ik kan me niet voorstellen dat het slechte invloed zal hebben op haar blaasontsteking.
Door Hitam
E. coli is een vrij gebruikelijke bacterie bij blaasontstekingen. Heeft niets met versvleesvoer te maken.
Door Willemijn
Lycka schreef: Ik kreeg in mn andere topic idd ook dit advies, ik ga het vandaag halen.
Aan probiotica heb ik ook zitten denken, maar gaan de bacterien niet dood in het maagzuur? En hoe kan een bacterie in een pilletje blijven leven?
Maar ik weet niet of vitamine C in zo'n hoge dosering, kan en mag bij een hond!
Deskundigen?
Door Lizzy
Ja hoor, tijdelijk kun je prima hoge doseringen vitamine C geven. Moet je wel ascorbinezuur geven. Eventueel zelfs cranberry erbij (dat verzuurt de urine ook). Veel honden krijgen alleen van 1000 mg vitamine C dunne ontlasting. Hoewel mijn hond (ook een keer blaasontsteking heeft gehad) niet warm of koud werd van 2000 mg vitamine C. Dus dat is even een kwestie van uitproberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door