Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
Stomme spikkelspots maken het allemaal ook wel verwarrend hoor!! 8)
Wanneer de zuurgraad HOGER word...dan gaan de nummers lager ....wanneer 't te laag is dan zijn ze omhoog..
'n gewone hond mag wel...maar spikkel-spot mag niet...
voor spikkel-spot hond is 't goed....en dat is weer niet goed voor normale ras ::)
Waarom kan alles niet gewoon netjes blijven en precies zijn zoals we 't willen hebben >:(

p.s kzag net de andere opmerking hierboven en had dit ook al neergezet  ;D
Door ulla
Dat bedoel ik dus met voeding.
Dat de urine smorgens geconcentreerd is, ja snap ik.
Doordat het geconcentreerd is zou je verwachten dat dan de ph op zijn hoogst is, of zit ik helemaal mis.!!!!

Dan ga ik voeren, en wordt de ph die ik een uur of wat later meet hoger.
Maar m.i. is dat ook afhankelijk van wat ik voer.
Ik meet bij Roxanne, die meerdere keren struviet heeft gehad de ph al langere tijd, tot gek makens toe, en dan komt Lizzy met de opmerking meet eens op de nuchtere maag, de eerste urine dus.

En voila de ph is al enkele dagen goed,urine onderzoek bij de da is goed, geen struviet.
Ik snap er niets meer van.

Uiteraard ben ik blij met de goede uitslagen, want die hoge ph steeds zat mij goed dwars.
Voer je rauw,ben maanden geleden van de kvv afgestapt, alleen nog Barf,en bleef nog een hoge ph houden.
Ik ging op een gegeven moment echt denken,dat er iets anders aan de hand zou zijn.

Maar goed, ik blijf nog wel even meten, en ga noteren wat ze heeft gegeten.
En ik ga ook weer op de dag meten, of heeft dat geen zin als het s,morgens goed is? :(

Ik word er een beetje krankjorum van.
De da wil trouwens de eerste urine hebben.

Op de strips staat overigens: ochtendurine kan een lage pH waarde hebben.
Door gezonde voeding kan deze waarde in de loop van de dag verbeteren.
In het geval van Roxanne dus aan de hoge kant, of te hoog!!!!
Door ulla
202spots schreef: Stomme spikkelspots maken het allemaal ook wel verwarrend hoor!! 8)
Wanneer de zuurgraad HOGER word...dan gaan de nummers lager ....wanneer 't te laag is dan zijn ze omhoog..
'n gewone hond mag wel...maar spikkel-spot mag niet...
voor spikkel-spot hond is 't goed....en dat is weer niet goed voor normale ras ::)
Waarom kan alles niet gewoon netjes blijven en precies zijn zoals we 't willen hebben >:(

p.s kzag net de andere opmerking hierboven en had dit ook al neergezet  ;D
Tja en een normaal ras ontwikkelt meestal struviet, en een spikkel-spot uraat.

Maar toch beiden heel vervelend. :'(
Door chooky
ulla schreef:
Doordat het geconcentreerd is zou je verwachten dat dan de ph op zijn hoogst is, of zit ik helemaal mis.!!!!

Hoge ph (7, 8, ...) betekent dat de urine minder zuur is.
Lage ph betekent dat de urine dus juist zuurder is.

Bij hoge concentratie van de urine zou je je kunnen voorstellen dat er minder water in zit. Stel je nu (als beeldend voorbeeld) geconcentreerd citroensap voor.
Doe daar water bij, dan wordt het minder zuur.

Alleen heet het bij de zuren in urine zo dat hoe zuurder de urine is, hoe lager de ph waarde! Dus geconcentreerde urine = zuurder = lagere ph
Door ulla
chooky schreef: Hoge ph (7, 8, ...) betekent dat de urine minder zuur is.
Lage ph betekent dat de urine dus juist zuurder is.

Bij hoge concentratie van de urine zou je je kunnen voorstellen dat er minder water in zit. Stel je nu (als beeldend voorbeeld) geconcentreerd citroensap voor.
Doe daar water bij, dan wordt het minder zuur.

Alleen heet het bij de zuren in urine zo dat hoe zuurder de urine is, hoe lager de ph waarde! Dus geconcentreerde urine = zuurder = lagere ph
Oke, dan komt het er dus opneer dat ze ook door meer te drinken op de dag een hogere pH kan krijgen.
Want ze drinkt ondanks dat ze vers eet redelijk veel, geen liters, maar toch ongeveer een liter, of anderhalf per dag.
Dat verschilt overigens.
Door ulla
Kruimel schreef: Dat vind ik wel veel, 1,5 liter op een dag naast vers. Doet ze dat altijd of vooral nu het warm is?
Bij zoiets zou ik dan toch aan nierfaleng aan denken, of diabetes.
Dat is heel wisselend.
Vandaag weer wel,maar wel het meest na een wandeling.
Het is wel een hond van 78 kilo.
Nieren zijn d.m.v. bloedonderzoek nog geen 5 weken geleden gecontroleerd, evenals het bloedsuiker gehalte.
Dat was prima in orde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door