Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Michelle Vrolijk
Kijk 'ns op http://www.holistischdierenarts.nl en maak daar 'ns een afspraak. Zij kunnen ter plekke testen welk voer (bijv. KVV in de vorm van Carnibest, Energique, Bandit etc.) het beste bij jouw hond past.
Ik ben daar met mn hond geweest en had circa 15 merken/smaken (K)VV onder mn arm meegenomen en hij staat nu ca 1 maand op hetgeen zij adviseerden en ik heb een hele andere hond: jeuk-vrij, vrolijker etc. ! Als je gaat, neem dan veel soorten en smaken mee ! Bij mijn hond werd bijna alles afgekeurd dus ik was blij met mn giga-voorraad testvoer.
Het was een stukje rijden (ze zitten in De Bilt) maar een uur later wist ik precies hoe en wat en ben nu helemaal blij :)
Succes en ik zou 't echt doen !!
Door pallas
Michelle M. schreef: Kijk 'ns op http://www.holistischdierenarts.nl en maak daar 'ns een afspraak. Zij kunnen ter plekke testen welk voer (bijv. KVV in de vorm van Carnibest, Energique, Bandit etc.) het beste bij jouw hond past.
Ik ben daar met mn hond geweest en had circa 15 merken/smaken (K)VV onder mn arm meegenomen en hij staat nu ca 1 maand op hetgeen zij adviseerden en ik heb een hele andere hond: jeuk-vrij, vrolijker etc. ! Als je gaat, neem dan veel soorten en smaken mee ! Bij mijn hond werd bijna alles afgekeurd dus ik was blij met mn giga-voorraad testvoer.
Het was een stukje rijden (ze zitten in De Bilt) maar een uur later wist ik precies hoe en wat en ben nu helemaal blij :)
Succes en ik zou 't echt doen !!

We hebben bij Didot al eens een eliminatie gedaan (barf) omdat dat ook al niet lukt lijkt me een KVV geen oplossing, daar zitten teveel soorten eiwitten in en dan weten we nog niet waar hij niet tegen kan.
We hebben hem nu weer terug op brok en koolvis de chorella gaat ook goed.
Hij is nu bijna weer jeuk vrij, de huid hersteld zich ook goed (nog wat schilfertjes maar wordt al wat minder)
Om het verhaar proces wat te ondersteunen hebben we een shampoo van de d.a. met olieen voor de huid, daar hebben we hem vorige week voor het eerst mee gewassen.
Door Michelle Vrolijk
Daar ben ik weer: ze testen je hond op wat jij maar wilt, dus ook VV/Barf is geen proleem: alles wat je maar wilt en meeneemt (!), ik had bijv. ook olijfolie en yoghurt meegenomen. Het testen wordt gedaan met een soort pendel. Het klinkt zweverig en het is een hele andere wereld, maar dat maakt mij niet uit, als 't maar werkt !
Ik zou 't proberen, je bent alleen wat tijd en geld kwijt.

Succes !
M&L
Door pallas
Michelle M. schreef: Daar ben ik weer: ze testen je hond op wat jij maar wilt, dus ook VV/Barf is geen proleem: alles wat je maar wilt en meeneemt (!), ik had bijv. ook olijfolie en yoghurt meegenomen. Het testen wordt gedaan met een soort pendel. Het klinkt zweverig en het is een hele andere wereld, maar dat maakt mij niet uit, als 't maar werkt !
Ik zou 't proberen, je bent alleen wat tijd en geld kwijt.

Succes !
M&L
\
dankje
Door Sella
Is er al eens gekeken naar de werking van de alvleesklier? De mijne kon ook steeds minder vleessoorten en vis verdragen, bleef niet op gewicht, jeuken, slechte vacht ect. Na veel getob blijkt het hier behalve om een zware granenallergie ook om een slecht werkende pancreas te gaan.
Ik geef nu sinds 24 februari verse kalfspancreas erbij en ik moet zeggen dat de jeuk een stuk beter is, het vachtverlies is een stuk gestopt en de jeuk is nu verwaarloosbaar(nog wat door een narcose 3 weken terug). Ook is hij inmiddels 1 kg aangekomen en zit veel beter in zijn vel.
Het wordt in het bloed bekeken.
Ik hoop echt dat jullie kunnen vinden waar de schoen nu toch zo wringt bij hem.
Sterkte met hem!
Door pallas
Sella schreef: Is er al eens gekeken naar de werking van de alvleesklier? De mijne kon ook steeds minder vleessoorten en vis verdragen, bleef niet op gewicht, jeuken, slechte vacht ect. Na veel getob blijkt het hier behalve om een zware granenallergie ook om een slecht werkende pancreas te gaan.
Ik geef nu sinds 24 februari verse kalfspancreas erbij en ik moet zeggen dat de jeuk een stuk beter is, het vachtverlies is een stuk gestopt en de jeuk is nu verwaarloosbaar(nog wat door een narcose 3 weken terug). Ook is hij inmiddels 1 kg aangekomen en zit veel beter in zijn vel.
Het wordt in het bloed bekeken.
Ik hoop echt dat jullie kunnen vinden waar de schoen nu toch zo wringt bij hem.
Sterkte met hem!
Nee naar alvleesklier is bij Didot nog niet gekeken.. welke klachten geeft dat dan? Ben er niet zo in thuis...ik zal me dus maar wat gaan inlezen.
Door Sella
pallas schreef: Nee naar alvleesklier is bij Didot nog niet gekeken.. welke klachten geeft dat dan? Ben er niet zo in thuis...ik zal me dus maar wat gaan inlezen.
Heb je even ;) een hele waslijst aan klachten is er mogelijk.
Chronische diarree, jeuk, slecht in de vacht zitten, touwerige vacht, vereelting van de huid, zwarte plekken op de huid, aan de rand van de neus eeltvorming, qua spijsvertering zie je vaak behalve de koolhydraten dat de vettere vis en vleessoorten klachten geven van een ernstig stinkende schuimende diarree. De vacht kan in een verder stadium ook heel erg dof worden. Dan zijn er nog vele vage klachten die achteraf ook verdwijnen en als je goed zoekt ook als een van de vele symptomen bekend zijn.
toets maar eens epi bij honden in op google of pancreas insuficientie.
Aan de ene kant hoop ik voor je dat hij het niet heeft, aan de andere kant ik ben blij dat ik nu weet wat er aan de hand is en dat ik nu eindelijk een hond heb die aan het opknappen gaat dus dat gun ik jou en je hond ook heel erg graag.
Door pallas
Sella schreef: Heb je even ;) een hele waslijst aan klachten is er mogelijk.
Chronische diarree, jeuk, slecht in de vacht zitten, touwerige vacht, vereelting van de huid, zwarte plekken op de huid, aan de rand van de neus eeltvorming, qua spijsvertering zie je vaak behalve de koolhydraten dat de vettere vis en vleessoorten klachten geven van een ernstig stinkende schuimende diarree. De vacht kan in een verder stadium ook heel erg dof worden. Dan zijn er nog vele vage klachten die achteraf ook verdwijnen en als je goed zoekt ook als een van de vele symptomen bekend zijn.
toets maar eens epi bij honden in op google of pancreas insuficientie.
Aan de ene kant hoop ik voor je dat hij het niet heeft, aan de andere kant ik ben blij dat ik nu weet wat er aan de hand is en dat ik nu eindelijk een hond heb die aan het opknappen gaat dus dat gun ik jou en je hond ook heel erg graag.
Ik vindt dit beeld niet bij Didot passen:
Hij verteerd zijn voeding altijd prima, is niet overdreven mager (wel actief dus wat meer eten is normaal)
Hij krijgt extra vetten...nooit een probleem.
Nooit diaree gehad.
Door Sella
pallas schreef: Ik vindt dit beeld niet bij Didot passen:
Hij verteerd zijn voeding altijd prima, is niet overdreven mager (wel actief dus wat meer eten is normaal)
Hij krijgt extra vetten...nooit een probleem.
Nooit diaree gehad.
Dat is mooi toch? Ik dacht wil het toch melden ik heb twee jaar lopen wroeten en achteraf was het vachtprobleem opeens de clou waardoor het muntje viel bij een nieuwe dierenarts.
Succes met je knul en ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden.
Door pallas
Sella schreef: Dat is mooi toch? Ik dacht wil het toch melden ik heb twee jaar lopen wroeten en achteraf was het vachtprobleem opeens de clou waardoor het muntje viel bij een nieuwe dierenarts.
Succes met je knul en ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden.
Ben ik het helemaal mee eens, je moet altijd alle opties open houden ;)
Fijn dat je er uiteindelijk toch uit bent met je hond, en dat het nu zo goed gaat!
Door pallas
pallas schreef:
We hebben bij Didot al eens een eliminatie gedaan (barf) omdat dat ook al niet lukt lijkt me een KVV geen oplossing, daar zitten teveel soorten eiwitten in en dan weten we nog niet waar hij niet tegen kan.
We hebben hem nu weer terug op brok en koolvis de chorella gaat ook goed.
Hij is nu bijna weer jeuk vrij, de huid hersteld zich ook goed (nog wat schilfertjes maar wordt al wat minder)
Om het verhaar proces wat te ondersteunen hebben we een shampoo van de d.a. met olieen voor de huid, daar hebben we hem vorige week voor het eerst mee gewassen.

Heel goed nieuws!
na een ruime week vis en rijst (en chorella)
hebben we weer eens de stoute schoenen aan getrokken en zijn begonnen met eende karkassen en witvis met groenten.
Ennnn het gaat goed!!!
Bijna geen jeuk (wordt steeds minder) en geen enkele keer een probleempje met de vertering!!
:groupwave2: tís hier na een week vers echt een klein beetje feest :circle:

We wassen hem nu wel een keer per week, dat helpt ook goed.
Door Lizzy
pallas schreef: Heel goed nieuws!
na een ruime week vis en rijst (en chorella)
hebben we weer eens de stoute schoenen aan getrokken en zijn begonnen met eende karkassen en witvis met groenten.
Ennnn het gaat goed!!!
Bijna geen jeuk (wordt steeds minder) en geen enkele keer een probleempje met de vertering!!
:groupwave2: tís hier na een week vers echt een klein beetje feest :circle:

We wassen hem nu wel een keer per week, dat helpt ook goed.
Oh wauw, zal het dan toch nog goed komen!!! Jeetje, wat fijn zeg!
Door pallas
Lizzy schreef: Oh wauw, zal het dan toch nog goed komen!!! Jeetje, wat fijn zeg!
Super hè!!
Weet je waar ik nog het meeste van opkeek?? Hij heeft helemaal geen problemen gehad met de vertering, terwijl eendekarkas toch best wel stevig is om mee te beginnen!
De eerste dagen heb ik hem de ribbetjes en het borstbeen gegeven maar vanaf dag drie eet hij ook de rug al zonder probleem op :o
Hij geniet met volle teugen van zijn eten, danst weer als een pipo door de kamer en gaan als een speer af op het plastic kleed (jammer: nog geen filmpje)

Na een jaar brokken weer zonder pardon aan de barf :) ...het blijft een bijzondere hond.

Nu de ham vraag: wat gaan we toevoegen??? eerst orgaan of pens? Of zullen we voor konijn gaan?
heb je nog suggesties?
Door Lizzy
pallas schreef: Super hè!!
Weet je waar ik nog het meeste van opkeek?? Hij heeft helemaal geen problemen gehad met de vertering, terwijl eendekarkas toch best wel stevig is om mee te beginnen!
De eerste dagen heb ik hem de ribbetjes en het borstbeen gegeven maar vanaf dag drie eet hij ook de rug al zonder probleem op :o
Hij geniet met volle teugen van zijn eten, danst weer als een pipo door de kamer en gaan als een speer af op het plastic kleed (jammer: nog geen filmpje)

Na een jaar brokken weer zonder pardon aan de barf :) ...het blijft een bijzondere hond.

Nu de ham vraag: wat gaan we toevoegen??? eerst orgaan of pens? Of zullen we voor konijn gaan?
heb je nog suggesties?
Mmm.... Lastig. Op zich heeft hij wel orgaan nodig. Hard nodig. Dus ik denk dat ik zou beginnen met orgaan van eend toe te voegen. Kun je daar aan komen? Vaak zit er in hele eend nog het orgaanpakketje. Als dat goed gaat, zou ik konijn toevoegen (mogelijk kun je ook aan konijn komen met orgaantjes). Als dat goed gaat, andere orgaanvleessoorten zoals hart en nier en lever. En als dat goed gaat, dan pas pens (is ook orgaan), maar die zou ik als laatste toevoegen en in die week echt niks ander nieuws geven want pens is echt een voedingsmiddel waar nogal wat honden allergisch voor zijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door