Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hellenbanjerbo
en maak eens een lofsalade met walnoten, appel en stukjes gemberbol met wat van het nat erbij. of gebakken aardappelenmet mayonaise met wat gembernat en fijngesneden gemberbolletjes mmmmmmmm. ik dwaal af.
Door Lizzy
hellenbanjerbo schreef: en maak eens een lofsalade met walnoten, appel en stukjes gemberbol met wat van het nat erbij. of gebakken aardappelenmet mayonaise met wat gembernat en fijngesneden gemberbolletjes mmmmmmmm. ik dwaal af.
Ja! Met jou kan ik praten! ;D ;D ;D
Door 202Spots
hellenbanjerbo schreef: en maak eens een lofsalade met walnoten, appel en stukjes gemberbol met wat van het nat erbij. of gebakken aardappelenmet mayonaise met wat gembernat en fijngesneden gemberbolletjes mmmmmmmm. ik dwaal af.

JAAA!!!HEERLIJK!! Maar nu heb je het over zoete gember, die in stroop of plakjes met suiker aan de buitenkant.

Afbeelding
en niet deze
Afbeelding
Door pike
>:(ik houd niet zo van gember >:( maar manlief hier zit nu gemberkoekjes te eten,  :P :P
dus als het voor de vit niet zo veel uitmaakt kan ik het net zo goed weglaten dus.        toch?
en dan vertrek ik wel via de achterdeur Dory, doen jullie nog maar wat lekkere receptjes ;D
Door -Saskia-
Oh...ook yummie!!!
Door vandunes
Ik heb het gemalen in de vriezer liggen, en als ik Bo een klein beetje zo geef eet hij het ook op en wil ie meer, mafkees :D
Door Mevroi Kruim
Verse gember, jummie!
Indiaas eten staat er stijf van en ik vind het echt heerlijk. Broccoli geroerbakt met plakjes verse gember en hele tenen knofllok, en dan ff smoren in bouillon, super!

Ik geef de honden ook af en toe een klein beetje door de groentemix (jazeker Dory, ik geef het op  :-*) en hier eten ze dat zonder problemen.
Gemberwortel bewaar ik gewoon in een bakje in de vensterbank, het blijft heel lang goed en zo lang hangt het hier meestal niet rond. Je kunt het ook in een bloempot met vochtig zand stoppen, dan loopt het weer uit, krijg je een gemberplant  ;D
Door pike
Kruimel schreef: Je kunt het ook in een bloempot met vochtig zand stoppen, dan loopt het weer uit, krijg je een gemberplant  ;D
Hej dat lijkt me  wel wat 8), dat ga ik eens proberen. Enig idee hoelang het duurt voor het uit gaat lopen?
Door roefus
Ik roerbak ook geregeld met gember, zowel vers als die bolletjes uit een potje.
En tja...hier krijgen ze ook 'tafelrestjes'  :)
Langs die weg krijgen ze waarschijnlijk ook gember, wat wil zeggen dat ik het nog niet specifiek in de groente voor de honden vermalen heb.
Door Mevroi Kruim
pike schreef: Hej dat lijkt me  wel wat 8), dat ga ik eens proberen. Enig idee hoelang het duurt voor het uit gaat lopen?
Het loopt vrijwel direct uit, alleen de groei daarna gaat langzaam. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen hele plant gekweekt heb, geen geduld voor.
Door 202Spots
Kruimel schreef: Ik geef de honden ook af en toe een klein beetje door de groentemix (jazeker Dory, ik geef het op  :-*) en hier eten ze dat zonder problemen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door Yves
Water loopt me in de mond van al die lekkere recepten met gember  :)
Geven jullie alleen gember aan de hond als deze last heeft van zijn spijsvertering of standaard door de groenten?
Door Jean
In de chinese geneeskunst is het ook een verwarmend "kruid". Dus als je het te snel koud hebt of altijd koude handen/voeten >>>> gember
Door Robian
Jean schreef: In de chinese geneeskunst is het ook een verwarmend "kruid". Dus als je het te snel koud hebt of altijd koude handen/voeten >>>> gember
Ik heb altijd koude voeten dus nu heb je mijn aandacht  8)
Vertel....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door