Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door inimine
kan ik zo'n lamsrib ook niet geven als ik erbij blijf?

voor degene die hun lamsribben ook bij een carnibest verkooppunt halen: is het mogelijk om ze daar aan elkaar te krijgen?lijkt me ook dat er dan meer vlees aan zit.
Door Lizzy
inimine schreef: kan ik zo'n lamsrib ook niet geven als ik erbij blijf?

voor degene die hun lamsribben ook bij een carnibest verkooppunt halen: is het mogelijk om ze daar aan elkaar te krijgen?lijkt me ook dat er dan meer vlees aan zit.
Leo zat er ook bij. En hield de rib zelfs vast..... (en die worden zeer glibberig, als het vlees er eenmaal af is). Ik zie Leo nog spierwit de kamer inkomen met de mededeling "Liz, Linga heeft de rib in 1 keer doorgeslikt". Geloof me, dat wil je niet meemaken....
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 25 jun 2006, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inimine
nee dat wil ik zeker niet meemaken,en dat het glibberig wordt heb ik nog niet bij stilgestaan.
maar lams of geitenvlees kan ik hier moeilijk aan komen,en ik zou toch nog graag een andere diersoort erbij geven.

ik heb nu dit:
bot: eend,kip
vlees: rund,vis en eend,kip (van het bot)
orgaan:kip,rund,lam
en groenten.

het enige waar ik dan nog aan kan komen zijn runderstrotten,weet alleen niet of dat nou nog wat extra's toevoegd,omdat er al aardig wat rund zit in mijn menu.
Laatst gewijzigd door inimine op zo 25 jun 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Je hebt dus 5 verschillende diersoorten. Nou, da's prima hoor. Runderstrot is prima. Je kunt het in de plaats van andere rundvleesmaaltijd geven bijv! Het is vooral lekker werken, voor de hond, aan zo'n runderstrot! (hoop kluif plezier!).
Door inimine
het zijn inderdaad 5 verschillende diersoorten,maar van lam kan ik alleen aan hart komen (+ de ribben,doen we dus maar niet).
dus ipv gewoon rundvlees kan ik dan die strotten geven,dat is op zich wel beter want het andere rundvlees zou vrij fijn zijn.
zit er in runderstrotten nog iets van bot,of is dat verwaarloosbaar?
en voor het indelen van mijn weekmenu:wat weegt zo'n runderstrot ongeveer? ??? er blijven vragen komen bij me,ben blij met alle info die ik hier kan vinden!
Door Lizzy
inimine schreef: het zijn inderdaad 5 verschillende diersoorten,maar van lam kan ik alleen aan hart komen (+ de ribben,doen we dus maar niet).
dus ipv gewoon rundvlees kan ik dan die strotten geven,dat is op zich wel beter want het andere rundvlees zou vrij fijn zijn.
zit er in runderstrotten nog iets van bot,of is dat verwaarloosbaar?
en voor het indelen van mijn weekmenu:wat weegt zo'n runderstrot ongeveer? ??? er blijven vragen komen bij me,ben blij met alle info die ik hier kan vinden!
Ja, het zou mooi zijn als je er nog wat lams of geitenvlees bij kunt scoren. Is het niks om de tripjes naar het Islam Center of de Mill in de gaten te houden? Daar betaal je gewoon echt goede prijzen voor je spullen!

Runderstrot bevat kraakbeen. Niemand weet wat het aandeel calcium is. Ook ik niet. Het is heerlijk om te kluiven dus als het rundvlees erg fijn is, dan zou ik het zeker afwisselen! Hoe zwaar het weegt is erg afhankelijk waar je het haalt. Ik denk dat je zo kunt rekenen op een 500 gram per strot.
Door inimine
nee een reisje rotterdam is helaas niet te doen.we hebben niet zo'n grote vriezer en moeten maandelijks inslaan,terwijl een reisje rotterdam toch al gauw 1,5 tot 2 uur reizen is.en omdat nou iedere maand te doen....
Laatst gewijzigd door inimine op zo 25 jun 2006, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inimine
ik zat is ff op internet te snuffelen en nou zag ik bij een slager lamschouder met been,kan ik dit ook geven aan mijn hond?en hoeveel bot zit hierin?en anders kan ik daar nog aan lamsgehakt komen,dus dat is toch weer een andere diersoort erbij!
Door 202Spots
inimine schreef: ik zat is ff op internet te snuffelen en nou zag ik bij een slager lamschouder met been,kan ik dit ook geven aan mijn hond?en hoeveel bot zit hierin?en anders kan ik daar nog aan lamsgehakt komen,dus dat is toch weer een andere diersoort erbij!
Wanneer het 'n kaal schouderblad is, ziet het er zo uit:

Afbeelding

Lamsschouder met bot is meestal 'n soort karbonade, en heeft waarschijnlijk meer vlees dan bot,maar kan prima gevoerd worden.
Zal wel duurder zijn omdat het meer door mensen gegeten word.
Anders eerst wat ander vlees en dan de kale schouderblad geven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door