Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Rosita schreef: Bedankt voor de info Lizzy. Ik ga mijn honden nu niet eerder dan juni enten, dan heb ik tenminste nog wat tijd om een DA te vinden die alleen weil ent gezien mijn DA (heb ik net gehoord) dit niet wil bestellen (ze zit dan met een overschot ::)). Enig idee welke DA-en de weil wel apart enten? Misschien doet Tannetje dit apart?
Welke regio woon je/kun je naar toe (voor de enting)?
Door Rosita
Lizzy schreef: Trouwens, even wat leuke oude weetjes:

"In het zelfde oude boekje van Prof. Dr. A. Klarenbeek uit 1949 (Mijn hond moet gezond zijn) staat over de Ziekte van Weil:

"Tenslotte is er nog een belangrijke factor, dat de smetstof (de bacterie) in zure urine ongunstige levensvoorwaarden vindt en gemakkelijk afsterft. Is men in staat het dieet van de hond daarop te richten en b.v. een behoorlijke hoeveelheid vlees per dag te verstrekken, dan bereikt men zijn doel".
Bedoelt hij hiermee dat een hond die vlees eet niet besmet kan raken/de ziekte niet over kan dragen?
Door Rosita
Lizzy schreef: Welke regio woon je/kun je naar toe (voor de enting)?
Ik woon in hoorn nh, maar zou ook naar amsterdam kunnen (of iets dat net zo ver ligt, iets van 40 km).
Door Lizzy
Rosita schreef: Bedoelt hij hiermee dat een hond die vlees eet niet besmet kan raken/de ziekte niet over kan dragen?
Ja klopt. Hij bedoeld dat de hond niet besmet kan raken. Of het echt zo is....? Volgens mij kunnen de bacterieen ook via wondjes naar binnen dringen? Komen ze niet in de maag en kunnen ze de hond ook ziek maken..?
Door Lizzy
Rosita schreef: Ik woon in hoorn nh, maar zou ook naar amsterdam kunnen (of iets dat net zo ver ligt, iets van 40 km).
Ik denk dat Tannetje wel losse entstoffen heeft. Maar er zijn er vast ook bij jou in de buurt die losse entstoffen hebben! Ik zou een rondje bellen, als ik jou was. Of gewoon gezellig naar Tannetje gaan ;D
Door Rosita
Lizzy schreef: Ja klopt. Hij bedoeld dat de hond niet besmet kan raken. Of het echt zo is....? Volgens mij kunnen de bacterieen ook via wondjes naar binnen dringen? Komen ze niet in de maag en kunnen ze de hond ook ziek maken..?
Ja, ik had ook ergens gelezen dat ze besmet kunnen raken via de slijmvliezen :-\. Als Prof. Dr. A. Klarenbeek gelijk heeft is de besmettingskans dan wel kleiner bij een vers etende hond.
Door Rosita
Lizzy schreef: Ik denk dat Tannetje wel losse entstoffen heeft. Maar er zijn er vast ook bij jou in de buurt die losse entstoffen hebben! Ik zou een rondje bellen, als ik jou was. Of gewoon gezellig naar Tannetje gaan ;D
Nou als Tannetje los ent dan ga ik gewoon gezellig naar haar, hoef ik ook geen tekst en uitleg te geven waarom ik geen parvo wil (zoals ik net wel bij mijn eigen DA wel heb gedaan).
Door Rosita
Goed nieuws, mijn eigen DA heeft de aparte weil entingen als nog besteld :D. Het zijn er wel 10 en ik heb er maar 3 nodig, maar ze was net terug van congres en had daar ook al vernomen dat de vraag naar een aparte enting voor weil steeds groter wordt. Het nadeel is dat het dus al besteld is en daarom heb ik gelijk maar een afspraak gemaakt voor volgende week. Moet nog wel even weten om welk merk het gaat, maar als het goed is werkt het 1 jaar.
Door Lizzy
Rosita schreef: Goed nieuws, mijn eigen DA heeft de aparte weil entingen als nog besteld :D. Het zijn er wel 10 en ik heb er maar 3 nodig, maar ze was net terug van congres en had daar ook al vernomen dat de vraag naar een aparte enting voor weil steeds groter wordt. Het nadeel is dat het dus al besteld is en daarom heb ik gelijk maar een afspraak gemaakt voor volgende week. Moet nog wel even weten om welk merk het gaat, maar als het goed is werkt het 1 jaar.
Zo zie je, het heeft zeker zin als wij eigenaren onze DA's goed onder druk zetten om zoveel mogelijk losse entingen in huis te hebben! Goed hoor, dat je hebt doorgezet!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door