Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
Afbeelding
tieneke schreef: Kruidkoek ;D ;D
yeah... ;D...geen wonder dat beau er paarse dampen van produceert.....Afbeelding
Door Michelle Vrolijk
Nou, hij staat dr op. De meeste foto's crashen, ookal zijn ze rond 200 KB, maar ik heb dr na wat geduld toch 2 op weten te krijgen. Ik zal binnenkort nog een poging wagen want Lex is erg leuk ;)

Hokamix dan: je hebt 't in poeder, tablet en snackvorm. Het is idd een kruidenmengsel en schijnt goed te werken op banden, pezen etc. Qua vacht ging 't super, maar het was mij te doen om zn slungeligheid en om zn linker elleboog, die is niet helemaal goed. Foto's wijzen niks uit maar 't kraakt en bij moeheid gaat ie uit balans lopen. Ben daarom overgestapt op de gluco + trias omega en heb een afspraak gemaakt bij de H.D.A. om ns te kijken wat die kan doen.

Hi Hitam: leuk dat dr hier een H.D.A bij zit - ik ben zo benieuwd ! Ik heb een afspraak gepland met Eric Laarakker, misschien een collega van je ? Op zijn tel. advies ga ik vast beginnen met Drainage Comp., Probioforte en Multimilk (naast de gluco en trias), zodat Lex alvast schoner is tegen de tijd dat ik daar ben...
Door Fido
vertegenwoordiger van Hokamix is ook bij ons in de zaak geweest.
Erwin (da) heeft het bekeken en met deze meneer gesproken. Hokamix komt er bij ons niet in!

Ga met een goed gevoel naar Eric Laarakker en laat je door hem begeleiden en niet door iets of iemand (zonder opleiding) uit de dierenspeciaalzaak.

O ja, als je vlees gaat voeren zal je versteld staan hoe goed je hond opknapt ;)
Door Angelique
Fido schreef: vertegenwoordiger van Hokamix is ook bij ons in de zaak geweest.
Erwin (da) heeft het bekeken en met deze meneer gesproken. Hokamix komt er bij ons niet in!
Hoezo niet?
Door Michelle Vrolijk
Hi Fido, ken jij Eric L. en zijn werkwijze ??? Het is voor mij nl. een nieuwe wereld...
Ik heb een afspraak staan voor begin mei, eerder kon niet. Lex staat sinds een paar dagen op de Probioforte en de Drainage Compositum staat in bestelling. Qua wijziging voer wil ik eerst afwachten wat EL te vertellen heeft anders moet mn hond steeds aan iets anders wennen. Voeren jullie trouwens allemaal RAUW vlees ? En wat voeren jullie zoal als het Niet rauw is ? Lex heeft een tijdje op Nature Diet gestaan (gestoomd) en de Lam/Rijst smaak vond 'ie prima, maar kreeg er jeuk van. Dus ik weer overgestapt... Plus, eerlijk is eerlijk, het was een hele dure grap want Lex at wel een paar bakken per keer.

Ben trouwens ook nieuwsgierig waarom Hokamix er bij jullie niet inkomt.
Door Hitam
Erik zelf doet bijna geen honden meer, dus waarschijnlijk kom je bij Stella of Marielle.
Ik ken zijn werkwijze wel en dat is inderdaad een andere wereld. Verder prima!

Hokamix vind ik te breed. Alles wat mogelijk ergens goed voor kan zijn zit er in, maar dus weinig gericht. Soms doet het iets maar vaak ook niet. Over de kwaliteit van de kruiden weet ik niets.

Ik denk dat ze je bij Erik verder kunnen helpen. Overigens zijn ze daar niet zo van het versvlees. Eerder van de vegetarische voeding.
Door Lizzy
Hitam schreef: Overigens zijn ze daar niet zo van het versvlees. Eerder van de vegetarische voeding.
Dan zou ik qua voeding mijn paarden niet wedden op deze kliniek! Vegetarische hondenvoeding....... ::). Het moet niet gekker worden...... >:(
Door Fido
Hitam schreef:
Hokamix vind ik te breed. Alles wat mogelijk ergens goed voor kan zijn zit er in, maar dus weinig gericht. Soms doet het iets maar vaak ook niet. Over de kwaliteit van de kruiden weet ik niets.
Je hebt het antwoord al van Tannetje. Deze reden gaf Erwin mij ook om het niet op te nemen. Veel te algemeen.
Door Michelle Vrolijk
Hoi, als het goed is kom ik wel bij Eric terecht. Ik weet dat hij tegenwoordig vrnl paarden doet, ism E. Voest, maar ik heb Eric tel. gesproken en uitgelegd dat ik geen gemakkelijke hond heb en ik heel graag de juiste/beste persoon naar Lex wil laten kijken en toen was 't ok :). Ik ben na heel veel moeite en geduld inmiddels heel ver met mijn hond gekomen (geestelijk/gedrag) en nu wil ik voorzichtig lichamelijk gaan sleutelen, maar zo dat het geen invloed heeft op zn gedrag. Zelf weet ik nauwelijks iets van alle middelen die te krijgen zijn en kan ook niet inschatten of iets van invloed is op zn gedrag.
Zoals met homeopathie: je kunt niet alles tegelijk of vlak achter elkaar geven, dat werkt gewoonweg niet en dan gaat een hond tollen. Eerst moet het een goed opgelost en stabiel zijn voordat je verder kunt. Maar ik wil wel graag dat iemand Lex en zn voer door meet (jeuk, moeheid) en me adviseert omtrent voedingssupplementen etc. zoals gluco/chond ivm zn elleboog. Ook omdat ik bij de orthopeet niet verder kwam.
Veg. hondenvoer klinkt wat tegennatuurlijk, maar goed, afwachten en kijken wat hij adviseert.

Voor de duidelijkheid: Lex is/was niet makkelijk, maar wel erg leuk. Dit omdat Lex anders misschien n slechte reputatie krijgt ;D
Door Laura2004
Michelle M. schreef: Voeren jullie trouwens allemaal RAUW vlees ?
Als het goed is voert iedereen hier rauw. Kvv of BARF
En wat voeren jullie zoal als het Niet rauw is ?
Mijn honden krijgen soms als beloning iets wat niet rauw is, dus gedroogde pensstaafjes, stukjes kaas etc. Maar het echte voer is helemaal rauw. ;) Dit is een voedingsforum die voor het voeren van rauwe voeding is aan je hond, kat of fred.
Door tieneke
Michelle M. schreef: Voeren jullie trouwens allemaal RAUW vlees ?
Ik denk dat 99% op Bp alleen rauw geeft ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door