Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zurca
Vanmiddag lag Tous op bed ( ::)) en omdat ik eens wat ander wou proberen dan jas aan/uit heb ik de slaapkamerdeur dichtgedaan...Even in de woonkamer gestaan en de deur weer open.. Meneer Tous deed zijn ogen niet eens open..Ok, weer deur dicht en ik ben gaan stofzuigen, af en toen effe aan de deur luisteren of hij niet van bed was, en na een minuut of 15 de deur weer open..geen reactie..
Toen de deur weer dicht en toen ben ik de deur uitgegaan om beneden wat in de container te gooien. Weer binnen en de slaapkamerdeur open, meneer lag nog gewoon op bed :D
Door conleeuw
[quote="zurca"]
Vanmiddag lag Tous op bed ( ::)) en omdat ik eens wat ander wou proberen dan jas aan/uit heb ik de slaapkamerdeur dichtgedaan...Even in de woonkamer gestaan en de deur weer open.. Meneer Tous deed zijn ogen niet eens open..Ok, weer deur dicht en ik ben gaan stofzuigen, af en toen effe aan de deur luisteren of hij niet van bed was, en na een minuut of 15 de deur weer open..geen reactie..
Toen de deur weer dicht en toen ben ik de deur uitgegaan om beneden wat in de container te gooien. Weer binnen en de slaapkamerdeur open, meneer lag nog gewoon op bed :D
[/quote]
schitterend, hoopvol, aanhouder wint. ;D Ik hoop zo voor jou dat je dit kan oplossen, klinkt in ieder geval goed. ;)
Door Helen
[quote="zurca"]
[/quote]

Dat is bij Balou net zo. In de slaapkamer kon en kan ze het beste alleen blijven. Lekker veilig op bed omringt door de geur van de baasjes.
Door zurca
Tja als dit het is dan mag hij van mij op de slaapkamer als we weggaan....Ik ruim 'm wel op zodat het "Tousproof" is en dan vind ik het prima!
Ik ga iig hiermee verder aan de slag..
Door macgirlie
Ik las dat Tous nu al een aantal malen gebeten is en je de Rescue Remedy in huis hebt. Ik zou dit zeker gebruiken na zo'n bijtpartij.
En als de slaapkamer voor haar een veilig plekje is, goed toch?
Zo liggen mijn honden 's nachts sinds een dag of 4 in de woonkamer in plaats van in de hal. Nu kan ik 's morgens gewoon doorslapen terwijl de jongste steeds vaker om een uur of vier, vijf beneden aan de trap zat te janken. Ik denk dat de bekende geur heel wat teweeg brengt.
Door Nelly
Volgens mij is het een kwestie van de cirkel doorbreken, het is alleen even uitvinden op welke manier en dat kan moeilijk zijn. Angel hier heeft 3.5 jaar lang de tent afgebroken als ik weg was, of het nu even om een boodschap was, of lang als ik moest werken. Ze brulde alles bij elkaar, en sprong zo hoog als ze kon tegen de ramen op. Nu woon ik gelukkig vrijstaand en de enige buren die op geluidsafstand wonen hadden er geen moeite mee, vonden het alleen zielig voor Angel.
En nu het rare: sinds ik in juli van dit jaar oude Ashley heb laten inslapen geeft Angel geen kik meer als ik wegga, ze springt niet meer tegen de ramen op; ik snap er geen fluit van. Overigens heb ik vorig jaar Andor er als pup bijgenomen en hij heeft dit gedrag nooit overgenomen, het is dus geen wet van Meden en Perzen dat honden elkaars gedrag altijd overnemen.
Door Nelly
Liesbeth, het feit dat Tous zo vaak wordt gebeten zou m.i. te maken kunnen hebben met het feit dat hij als Windhond in de ogen van andere honden een min of meer deemoedige lichaamshouding heeft (hoofd omlaag e.d.) waardoor die honden wat overmoedig worden en hem eens extra op "z'n plaats" willen zetten. Hij komt misschien over als een soort "underdog" om het zo maar te zeggen.
Door zurca
[quote="Nelly"]
Liesbeth, het feit dat Tous zo vaak wordt gebeten zou m.i. te maken kunnen hebben met het feit dat hij als Windhond in de ogen van andere honden een min of meer deemoedige lichaamshouding heeft (hoofd omlaag e.d.) waardoor die honden wat overmoedig worden en hem eens extra op "z'n plaats" willen zetten. Hij komt misschien over als een soort "underdog" om het zo maar te zeggen.
[/quote]

Als hij losloopt is hij fier en alles behalve nederig. Maar niet in een dominante manier...Hij weet heel goed zijn plaats en past zich netjes aan. Ik heb werkelijk geen idee wat het toch is dat hij elke keer de dupe is....Het gaat nu gelukkig al een heel tijd je goed maar Wim en ik letten nu ook met argusogen op andere honden. Als hij aan de lijn loopt laten we geen andere hond bij 'm komen...Zeker geen loslopende honden..Het uitvallen aan de lijn is stukken verbeterd, hij krijgt een piepbeestje om mee te spelen als we een hond moeten passeren.. Dat werkt heel goed.
Het alleen blijven zijn we nog steeds mee bezig. Ik kan nu de deur uit en beneden bij de flat wat in de container gooien, Tous kan mij dan door het raam zien. Voorheen als ik dan na de container verder weg liep dan begon hij al te blaffen. Nu kan ik van de container weglopen en de hoek van de flat omgaan. Dan ben ik dus uit beeld. Hij blaft dan niet en piept zelfs niet...Nu gaan we dit qua tijd uitbreiden...
Ik heb intussen ook zo'n DAPstekker aangeschaft..
Door Nelly
Ik hoop voor jullie dat het goed komt, zowel met het alleen blijven als met het gebeten worden.Vind hem zo mooi, heb hem toen 1 x in Chaam gezien. Ben altijd al beetje windhonden gek geweest, heb zelfs ooit, heel lang geleden, een Barzoi gehad.
Door Debora
Ik vind ze ook errug mooi, windhonden. En Sam hier is er helemaal gek op, ze pikt ze er vaak uit voor een spelletje ren-maar-achter-me-aan ;D
Door DIB
Bach Bloesems kunnen zeker heel goed helpen bij o.a. verlatingsangst. Ik zou die rescue voorlopig maar geven omdat het erop lijkt dat ze een trauma heeft. Daar kan Rescue bij helpen.

Helaas zijn er vele vormen van verlatingsangst en is er niet 1 vaste remedie. Dus het is afhankelijk van de oorzaak wat je geeft.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door