Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Leo
Heb net grotere kap gehaald, en met opzetten Brutie bijna een oog uitgestoken, afijn eens kijken oftie nog ergens bij kan. Wordt vervolgd !
Door Leo
Bedoel je zoiets Erna? dit heb ik vanavond geknutseld

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leo op zo 14 dec 2003, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
Jeetje, dat ziet er goed uit!!! 8)
Hoe zit de kap? Kan hij er nu niet meer bij?
Sterkte, ook voor jullie!! :-*
Door Leo
Thanx Ine ! crea bea he? ( de staart constructie) kap zit goed, gaan weer een paar fijne dagen tegemoet!
Door Lupa
tjetje wat een pech zeg, ik wou dat ik iets voor brutus kon doen, maar ja wat????
sterkte
Door Lupa
hoe lang moet het nu zo blijven? en hoe voelt het bot?
Door Erna
Zoiets bedoelde ik inderdaad alleen was de spalk van Tess een soort gootje waar de staart in lag. Ik zal even zoeken of wij dat ding bewaard hebben. Als dat zo is dan stuur ik het vanmiddag nog op. Er is wel aan geknaagd maar het zal nog bruikbaar zijn.

Met de manier waarop je het plakband hebt vastgemaakt moet je wel uitkijken dat je de staart niet afbindt. Wij kregen de tip om vanaf boven te beginnen met plakken en dan schuin naar beneden te wikkelen als het ware. De kans op afbinden schijnt dan kleiner te zijn. Wij wikkelden ook over de breuk heen omdat de breuk dan aan twee kanten steun heeft.
Door sylvia
Das echt balen zeg,ik lees dit nu pas maar ik duim me rot dat het goed gaat aflopen voor brutus.
Door Leo
Erna schreef: Zoiets bedoelde ik inderdaad alleen was de spalk van Tess een soort gootje waar de staart in lag. Ik zal even zoeken of wij dat ding bewaard hebben. Als dat zo is dan stuur ik het vanmiddag nog op. Er is wel aan geknaagd maar het zal nog bruikbaar zijn.

Met de manier waarop je het plakband hebt vastgemaakt moet je wel uitkijken dat je de staart niet afbindt. Wij kregen de tip om vanaf boven te beginnen met plakken en dan schuin naar beneden te wikkelen als het ware. De kans op afbinden schijnt dan kleiner te zijn. Wij wikkelden ook over de breuk heen omdat de breuk dan aan twee kanten steun heeft.
Tof Erna !! de reden dat ik niet over de breuk heb gewikkeld is dat het erg pijnlijk is voor hem. Je ziet het niet zo op de foto, maar de huid ligt ook echt open en is ontstoken, dus daar plak ik liever niet iets op. Ik heb geprobeerd het zo luchtig mogelijk te houden! heb jij geen foto's hoe het bij Tess zat?
Door Hitam
Je mag ook niet plakken op de plaats van de breuk. Die moet vrij zijn.
Door Erna
Helaas hebben wij geen foto's gemaakt van hoe het om haar staart zat. Het voordeel bij haar was dat er geen wondjes op de staart zaten en we dus redelijk vrij konden plakken. Ik probeerde de plaatsen van het plakband wel af te wisselen omdat ik anders bang was dat er plekken zouden ontstaan.

Huub zou de spalk straks in de brievenbus gooien, je kunt dan morgen zien hoe dat ding eruit ziet. Het is een soort gootje waar de staart inligt op het schuimrubber. De buitenkant is plastic. Wij begonnen met wikkelen vanaf de bovenkant en dan naar onderen toen. De tweede lengte leukoplast ging van onderen naar boven en daar lieten we het bij.

Misschien kun je voor de stevigheid zo'n roerhoutje voor verf aan de andere kant bevestigen zodat het toch open is voor de genezing en de breuk toch ook steun heeft.
Door ine
Zit hier even te denken, maar zou dat zelfklevende rekverband niet handiger zijn, dan leukoplast? Een stukje onder de wond en een stukje boven de wond!
Misschien, blijft het niet zitten, omdat de staart teveel beweegt, maar goed, ik zit gewoon schrijvend te denken! ;)
Door Lizzy
Het gaat nu helemaal kl*te tot de macht 2000. Hij heeft zojuist MET KAP OP de hele constructie van zijn staart afgevreten terwijl ik 5 seconde naar boven was.... :'(. Het doet hem nu ontzettend pijn en hij gilt iedere klip klap. Vanmiddag een afspraak gemaakt met onze dierenarts (die lichterlijk voor het blok werd gezet door Leo die zei "je mOEt er vandaag nog naar kijken). De DA wilde gelijk een afspraak maken voor morgen ochtend om de boel te amputeren, maar dat kan niet want Brutus heeft al twee dagen achtereen 's morgens wat lopen hoesten/kuchen en heeft dus misschien kennelhoest.....

Ik weet het ook niet meer allemaal........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door