Lupa schreef: heeft de DA nooit van aftermorning gehoort??
???

Moderator: Lizzy
barfje schreef: Wat zijn dat toch vreemde verhalen van bejaarde honden die ineens drachtig blijken te zijn? En maar laten komen die puppies. Sorrie, maar ik vind dit echt niet normaal. De redenatie van die DA is ook niet echt zuiver. Puppies leeghalen is een te groot risico, maar de hond laten bevallen niet (neenee, als het fout gaat, levert het iig wat puppies op). Ten koste van de moeder. Excuus, maar ik walg van dit soort verhalen.huh? waar staat dat???
Mijn mening; aborteren en gelijk de baarmoeder eruit voordat het gaat ontsteken.
Arm arm diertje.
Desalniettemin veel sterkte, want je zal het nodig hebben de komende tijd.
sylvia schreef: Domenica bedoelt de morningafter spuit.ook dom van mij had ik kunnen weten
irmavgog schreef:10 of 12 jaar is een wereld van verschil. En waarschijnlijk kon Winnie gewoon lopen en heeft deze bejaarde teef problemen daarmee.
... ik ken ook nog een verhaal van een zeer oude teef, ( in de tijd dat ik geen honden had, en dus in een ver verleden- dus ook er niets van wist, NEE het was niet mijn hond, maar deze hond kreeg ook op 10 jaar haar eerste nest, 4 pups.. eentje opgegeten.. was niet goed die pup.
Lupa schreef: maar ik zou toch graag willen weten of deze da echt niet wist van het bestaan van deze middel of heb ik het verkeerd begrepen?Waarschijnlijk zal hij het bestaan wel weten, maar dan weet hij ook dat er ondanks veel morningafterspuiten nog erg veel pups geboren worden. De teef wordt er in de regel doodziek van en de half van de tijd ligt er gewoon na 9 weken een nest. Misschien dat hij gehoopt had dat de teef niet opgenomen zou hebben, maar dan had ik toch meteen voorgesteld om na een positieve echo de teef direct leeg te halen.
chooky schreef: huh? waar staat dat???Vertel mij hoe ik dit verhaal dan anders moet interpreteren? Het is niet echt netjes, niet te noemen schandalig deze ongezonde oude hond met drachtschap rond te laten lopen met alle gevolgen van dien. ???
Het is niet echt netjes om iemand woorden in de mond te gaan leggen.
barfje schreef: Vertel mij hoe ik dit verhaal dan anders moet interpreteren? Het is niet echt netjes, niet te noemen schandalig deze ongezonde oude hond met drachtschap rond te laten lopen met alle gevolgen van dien. ???Heel veel mensen varen blind op wat de dierenarts zegt.
Hitam schreef: Volgens mij moet het ook nog mogelijk zijn om een abortus op te wekken. Is ook niet gering en een behoorlijke aanslag op het lichaam maar minder dan een operatie. Moet je wel snel zijn. En er is een verhoogd risico op baarmoederontsteking achteraf.Als de gezondheid van een teef in het geding komt, is het ALTIJD mogelijk om een drachtschap te aborteren. Deze oude teef die nooit eerder gebaard heeft loopt behoorlijk groot risico; van vernauwde bekkendoorgang tot het niet kunnen lacteren. Alles wat aan ellende daartussen zit laat ik nog maar achterwege.
Lupa schreef: maar ik zou toch graag willen weten of deze da echt niet wist van het bestaan van deze middel of heb ik het verkeerd begrepen?De DA wist wel van dit middel, maar achtte het risico ook van deze morning after te groot.