Ik wil je niet zenuwachtig maken, maar onze Lupi was jarenlang echt vreselijk incontinent en die bleek uiteindelijk uitgezaaide kanker te hebben. Daar kwamen we pas achter toen haar buik steeds dikker werd van het vocht, en toen was het al te laat om nog iets te doen. Ik wil echt benadrukken dat we niet weten of de incontinentie iets met de kanker te maken had, hoor, maar geen enkel medicijn hielp (Propalin, Huisdierendokter), waardoor we achteraf dachten dat het toch niets met dingen als de sluitspier te maken had gehad. Heb je de Chinese kruiden van de Huisdierendokter al geprobeerd?Lizzy schreef: di 17 mar 2026, 14:42 Dank je wel voor de knuffel![]()
Ik verwacht zelf eigenlijk weinig van de Propalin. Het werkt, volgens mij, op de sluitspier en volgens mij is daar niks mis mee. Ik heb het idee dat de zenuwen van de blaas geen goede prikkel meer doorgeven aan de hersenen, omdat het ergens in het ruggemerg niet goed gaat, qua prikkeloverdracht. Maar ja, ik wilde het toch wel geprobeerd hebben. Want het is best vervelend, zoveel urine-verlies.
Wij hebben de incontinentie in eerste instantie 'opgelost' met maandverband + loopsheidbroekje ipv luiers, maar uiteindelijk moesten we toch ook aan de luiers.
Nogmaals, ik wil je niet bang maken, wil alleen maar mijn ervaring met incontinentie delen. Heb je dingen als röntgenfoto's of een scan overwogen? Niet dat die betaalbaar zijn tegenwoordig... maar misschien krijg je daardoor een beeld van hoe de rug eruitziet en of er ergens misschien iets drukt op de blaas wat de incontinentie veroorzaakt.
Sterkte met alles. Ik denk dat we hier allemaal weten hoezeer je levensvreugde eronder te lijden heeft als een geliefd huisdier iets heeft.