Fijn dat het zo goed gaat!
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Moderator: Lizzy
El_Kato schreef: ↑wo 08 jan 2025, 19:30 Gisteren ging het gelukkig al een stuk beter. Een goed werkende antibiotica is toch wel heel erg fijn met dit soort dingen.Ik denk dat het gebit niet slijt van kluifjes. Wel van ballen. Het is inderdaad het zand dat tussen de bal en kiezen komt. Dus tja, geen ballen meer...
Vandaag is de kies eruit gehaald. Er zat veel pus en rommel onder maar is nu allemaal schoon gemaakt en ze is weer thuis. Nog wat suf en onrustig maar ze heeft een paar stukjes kipdijfilet gegetenen ligt nu op de bank naast me.
De arts gaf aan dat ze een erg versleten gebit heeft. Alle wortelkanalen liggen open. Waarschijnlijk oa door ballen. Tennisballen hebben we nooit gebruikt maar ze heeft wel heel veel met speciale hondenballetjes gespeeld. Ook vaak in het zand ed dus dat is waarschijnlijk toch de reden. Waarom er nu in deze kies een ontsteking is ontstaan is niet te zeggen. Ook niet hoe we het kunnen voorkomen. Iemand daar nog tips voor? Zou fijn zijn als ze dit niet nog een keer hoeft mee te maken![]()
Maar goed ze is weer thuis en lijkt er verder niet al te veel last van te hebben![]()