Cindy de Wolf schreef: ↑vr 23 aug 2024, 17:31
Oef ja dat wordt lastig. Ik zal eens rondvragen.
Maar wat je aan rassen opnoemt die jullie wel trekken zijn, zoals je zelf al aangeeft, voornamelijk jagers. Logisch tenslotte is de Dalmaat een loper. Dat trekken bij een Dalmaat ja daar ken ik er meerdere van die dat er nooit uit gekregen hebben.
En ja intacte reu/intacte teef argghhhh NOOOOOOOOOIT meer.
Qua loslopen; ik vrees met grote vrezen dat we steeds meer en meer gaan naar aanlijnplicht door diverse wetgevingen. En natuurlijk De Wolf die vrolijk alles wel mag doen wat onze honden nooit mogen doen. Maar snap wel dat dat een punt is.
Ik vind aangelijnd lopen dus niet zo'n punt, mits ik de hond daarmee niet tekort doe en mits mijn arm er niet afgetrokken wordt.
Ik ken maar weinig Dalmaten die niet aan de lijn sleuren. En ik heb daar gewoon geen zin meer in (of eigenlijk: mijn lichaam vindt dat niet meer leuk). Sjoerd loopt trouwens behoorlijk netjes aan de riem, zeker voor een Dalmaat. Maar ja goed, hij heeft me eerst wel een peesplaatontsteking gesleurd.
Nee, ongecastreerde reu en teef is gewoon ook niet mijn ding. Ga ik niet meer doen. Maar een teef castreren of Sjoerd castreren omdat ik twee honden wil: ga ik ook niet doen. Dus ja, dan maar een reu erbij. Ik vind ze ook wel schattig, reuen

(Sjoerd is echt te schattig en te lief, sec zou ik er zo wel 3 willen hebben, vraten ze niet zoveel en trokken ze niet zo aan de riem... Ik kijk serieus ook naar de € qua voer. Sjoerd eet inmiddels geen 2 kg meer maar 1200 gram. Fritzi eet 800 gram. Is toch 2 kg wat ze samen naar binnen snavelen, gemiddeld €7 a €8 de kg, dus €14 per dag = €400 plus euro per maand).