Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
Oef ja dat wordt lastig. Ik zal eens rondvragen.
Maar wat je aan rassen opnoemt die jullie wel trekken zijn, zoals je zelf al aangeeft, voornamelijk jagers. Logisch tenslotte is de Dalmaat een loper. Dat trekken bij een Dalmaat ja daar ken ik er meerdere van die dat er nooit uit gekregen hebben.
En ja intacte reu/intacte teef argghhhh NOOOOOOOOOIT meer.

Qua loslopen; ik vrees met grote vrezen dat we steeds meer en meer gaan naar aanlijnplicht door diverse wetgevingen. En natuurlijk De Wolf die vrolijk alles wel mag doen wat onze honden nooit mogen doen. Maar snap wel dat dat een punt is.
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: vr 23 aug 2024, 17:31 Oef ja dat wordt lastig. Ik zal eens rondvragen.
Maar wat je aan rassen opnoemt die jullie wel trekken zijn, zoals je zelf al aangeeft, voornamelijk jagers. Logisch tenslotte is de Dalmaat een loper. Dat trekken bij een Dalmaat ja daar ken ik er meerdere van die dat er nooit uit gekregen hebben.
En ja intacte reu/intacte teef argghhhh NOOOOOOOOOIT meer.

Qua loslopen; ik vrees met grote vrezen dat we steeds meer en meer gaan naar aanlijnplicht door diverse wetgevingen. En natuurlijk De Wolf die vrolijk alles wel mag doen wat onze honden nooit mogen doen. Maar snap wel dat dat een punt is.
Ik vind aangelijnd lopen dus niet zo'n punt, mits ik de hond daarmee niet tekort doe en mits mijn arm er niet afgetrokken wordt.

Ik ken maar weinig Dalmaten die niet aan de lijn sleuren. En ik heb daar gewoon geen zin meer in (of eigenlijk: mijn lichaam vindt dat niet meer leuk). Sjoerd loopt trouwens behoorlijk netjes aan de riem, zeker voor een Dalmaat. Maar ja goed, hij heeft me eerst wel een peesplaatontsteking gesleurd.

Nee, ongecastreerde reu en teef is gewoon ook niet mijn ding. Ga ik niet meer doen. Maar een teef castreren of Sjoerd castreren omdat ik twee honden wil: ga ik ook niet doen. Dus ja, dan maar een reu erbij. Ik vind ze ook wel schattig, reuen :smitten: (Sjoerd is echt te schattig en te lief, sec zou ik er zo wel 3 willen hebben, vraten ze niet zoveel en trokken ze niet zo aan de riem... Ik kijk serieus ook naar de € qua voer. Sjoerd eet inmiddels geen 2 kg meer maar 1200 gram. Fritzi eet 800 gram. Is toch 2 kg wat ze samen naar binnen snavelen, gemiddeld €7 a €8 de kg, dus €14 per dag = €400 plus euro per maand).
Door Cindy de Wolf
Ik vind lopen in aalijngebied niet meer zo erg. Sterker nog in de zomermaanden verkies ik in de middag vaak aanlijngebied boven losloopgebied.

En ja dat je naar euro's kijkt meer dan logisch. Ik zit op hetzelfde bedrag en hoeveelheid als jij. En dan komen de fles metacam, de previcox (librela deed niets) er nog bovenop plus de supplementen.

Nou ja ik zal mijn oren eens open houden voor een kleiner hondje met Dalmaat karakter.
Door Cathelijn
Wat betreft mijn basset en trekken: hij loopt altijd aan de flexlijn en dat is voor 80% zonder trekken schat ik in. Behalve als het wild echt vers in de neus komt of hij ziet een hele leuke hond, trekt hij eigenlijk niet. En bij wild staan we even stil, terwijl hij trekt, en dan kunnen we snel weer door zonder trekken.
Maar goed, je zal maar een echte wildspotter treffen die constant op zoek is, dan heb je een probleem. Maar zo'n basset heb ik nooit gehad gelukkig.
Door Tanna
Lizzy schreef: vr 23 aug 2024, 13:21 Nou, het zou zeker helpen om ze in het echt mee te maken. En goed mee te maken. Niet op een show ofzo.
Je bent van harte welkom!
Bijlagen
IMG_20240816_170001.jpg
IMG_20240816_170001.jpg (3.05 MiB) 808 keer bekeken
Door Ina
Owww....ik zie dat een Whippet op je lijstje staat :mbounce: (maar dat je nog een beetje zit met jachtinstinct :cool: ) .... is de Silken Windsprite dan misschien iets.

Oorspronkelijk een kruising tussen een Whippet en een Sheltie .... gemiddeld tussen de 7 en de 14 kilo maar wel wat hoger op de poten zodat je niet altijd tot de grond hoeft te bukken als je wil belonen tijdens trainen of gewoon even wil aaien .... je hebt langharige, kortharige en alles er tussen ... en qua jacht (normaal gesproken) beter onder controle door de Sheltiegenen.
Door Siberienne
Ik denk dat een Basenji echt nergens los kan. Ik vind dat ook mooie hondjes en het ‘oer’ spreekt me aan. Inclusief de eigenwijsheid. Maar met een flex en misschien fietsen/steppen?

Hier geldt in het hele land een aanlijnplicht van april t/m medio augustus ter bescherming van wild/vee. Ik vind het wel relaxed. Meneer Shad kan sowieso bijna nergens los, en heerlijk dat je niet steeds ogen op steeltjes hoeft te hebben.
Door Tanna
Siberienne schreef: vr 23 aug 2024, 22:13 Ik denk dat een Basenji echt nergens los kan. Ik vind dat ook mooie hondjes en het ‘oer’ spreekt me aan. Inclusief de eigenwijsheid. Maar met een flex en misschien fietsen/steppen?

Hier geldt in het hele land een aanlijnplicht van april t/m medio augustus ter bescherming van wild/vee. Ik vind het wel relaxed. Meneer Shad kan sowieso bijna nergens los, en heerlijk dat je niet steeds ogen op steeltjes hoeft te hebben.
Wij hebben Basenji's in de familie gehad en ik zou van zijn leven geen Basenji willen, wat een ongemakkelijke honden waren dat.
Door zurca
Het blijft een lastig iets he Lizzy!
De JRT is echt een heel leuke hond maar dat karakter moet je wel liggen... Goed idee om eens bij je vriendin te gaan logeren om te zien hoe haar hond is.
En verder weet je hoe of wat onze ervaring is met Pippa ;)
Door Siberienne
Tanna schreef: vr 23 aug 2024, 22:16 Wij hebben Basenji's in de familie gehad en ik zou van zijn leven geen Basenji willen, wat een ongemakkelijke honden waren dat.
Wat vond je er ongemakkelijk aan?
Door Tanna
Siberienne schreef: vr 23 aug 2024, 23:00 Wat vond je er ongemakkelijk aan?
Niet vriendelijk, dwingelandjes, deden heel lelijk tegen mijn hond die altijd erg lief en sociaal was. Ze was zelfs bang voor ze en dat was niks voor haar.
Door Tanna
zurca schreef: vr 23 aug 2024, 23:02 Ik vind haar echt zo'n mooi hondje, zo rank en zo'n lieve uitstraling :smitten:
Wat zeg je dat lief! Ik ben altijd zo trots op haar alsof ik haar zelf heb gebreid ;D . Haar oude tante, met wie ze nog twee jaar is geweest, was ook zo'n schatje. Ik twijfel al een paar jaar om er een pup bij te nemen, ook al heb ik mijn leeftijd inmiddels een beetje tegen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door