Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

- pien - schreef: vr 12 jun 2020, 17:12 https://www.interieurdesigner.nl/bouwen ... en/vloeren

Hier heb ik een beetje zitten kijken om alvast te schiften welke vloer geschikt zou zijn.
Meneer hier kwam nog met de optie kurk maar daar heb je (ook) het probleem met vocht. Als er even een kattenkots ligt oid dan heb je een vlek/plek.
Het is gewoon best moeilijk...
Ik heb intussen wat gegoogeld op 'pvc vloer zonder giftige stoffen' maar dit verdient nader onderzoek.
Dank je voor je tips en link :-*
Ik moet zeggen, wij hebben in ons vorige huis laminaat gehad en daar werd ik helemaal gek van, alles zag je er op....elk haartje, elk pluisje, elk vlekje wat je even snel had weggewerkt zonder de hele vloer te dweilen..... vreselijk :-X

Het huis daarvoor hadden we (uit nood) marmoleum gelegd en daar hebben we echt onwijs plezier van gehad.
Gewoon vanaf de rol, kamer breed, dus geen naden.....en dat zag er na 5 jaar wonen nog net zo uit als op de dag dat het gelegd werd en was echt niet de aller duurste kwaliteit.

Dus mocht ik iets moeten kiezen en ik zou geen plavuizen kunnen kiezen, zou ik weer voor marmoleum gaan.
Hier hebben we verlijmd pvc in de woonkamer laten leggen en geen moment spijt van gehad.
Mensen geven aan dat het net echt hout lijkt. Zelfs opmerking gehad dat het meer op echt hout lijkt dan in de tuinkamer waar een echte houten vloer ligt.

Voordeel is dat het duurzaam is in de zin dat het lang mee gaat. Daarnaast onderhoudsarm en zachter/warmer dan laminaat. Ook geen gedoe met afdekplintjes omdat het niet werkt en dus strak tegen de muur is gelegd.
Nadeel is dat je een vlakke vloer nodig hebt omdat je anders iedere oneffenheid er doorheen zou zien. Daarom eerst vloer geëgaliseerd voordat het werd gelegd (hier betonvloer dus was geen probleem). Geen idee hoe dat zit met houten vloer.

In mijn vorige huis had ik laminaat in de keuken en dat bleek na verloop toch iets vochtig te zijn geworden waardoor je opstaande randjes kreeg tussen de planken. Het laminaat in de woonkamer werkte zodanig dat de planken juist uit elkaar gingen en je gleuven er tussen kreeg die we om de zoveel tijd weer moesten aanduwen. Hoorde echter wel dat je tegenwoordig ook waterbestendig laminaat hebt dus dat overwegen we nog in de hal ipv de vloerbedekking die er nu ligt.
Lizzy schreef: vr 12 jun 2020, 22:12 Oh gut, Leo hoort marmoleum en wil marmoleum :-X :biggrin2:

Ze hebben ook marmoleum click.
Leo heeft me nu helemaal enthousiast gemaakt voor marmoleum. Zoveel kleuren, zoveel verschillende soorten, wat leuk, dat was ik eigenlijk vergeten!
Lizzy schreef: vr 12 jun 2020, 21:30 . Pfft. Leuk hoor, die ouwe Kwalitatief Uitermate Teleurstellende huizen :-X
Ahhhh..... Lizzy, dat hoort gewoon bij de charme van een oud huisje ;) :-*
Wij hebben een verhuizing in de planning staan maar dat zal zeer waarschijnlijk weer een oud huisje worden, ondanks bepaalde nadelen. Ik vind de gemiddelde nieuwbouwwoningen niks...

Ik ga eens kijken naar kurk, klinkt heerlijk retro en ik hou van retro ;D :P
zurca schreef: vr 12 jun 2020, 23:07 Ahhhh..... Lizzy, dat hoort gewoon bij de charme van een oud huisje ;) :-*
Wij hebben een verhuizing in de planning staan maar dat zal zeer waarschijnlijk weer een oud huisje worden, ondanks bepaalde nadelen. Ik vind de gemiddelde nieuwbouwwoningen niks...

Door die handige link heb ik nu geleerd dat kurk dus niet zo prettig omdat het uit kurkpoeder en lijm bestaat.
Wij hebben ooit alle vloertypes onderzocht. Op 1 kwam plavuizen, op 2 linoleum/marmoleum en op 3 massief hout. We hebben een betonnen vloer dus werden het plavuizen en vloerverwarming.
Vloerverwarming kan ook onder linoleum maar gezien je een houten ondervloer hebt zou dat een elektrisch systeem worden. Ik zou niet de hele tijd op een elektrisch veld willen vertoeven.

Kurk hebben we ook naar gekeken. Kurk moet regelmatig gelakt worden en ik was bang dat hondennagels de vloer zouden beschadigen.
zurca schreef: vr 12 jun 2020, 23:07 Ahhhh..... Lizzy, dat hoort gewoon bij de charme van een oud huisje ;) :-*

Oh vertel! Waar willen jullie heen??

Ik houd ook van oude huizen. En ik houd ook van dit huisje. Ik moet alleen wel zeggen dat het wel eens niet meevalt om in zo'n huisje te wonen met een kleine portemonnee en het toch een beetje leuk en comfi te maken.
PVC hier. Ideaal. Voorheen laminaat

Het is heerlijk makkelijk schoon te maken. Krast niet. Is stroef dus honden glijden niet uit. En is in vele uitvoeringen beschikbaar en geschikt voor vloerverwarming Zou niet meer terug willen naar laminaat. Het is niet goedkoop en wij hebben het laten leggen. Maar echt top.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door