Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
KayleighShanden schreef: Op internet kan je de Phstrips ook bestellen, 100 stuks vor 11,95 is dat duur?
Oh interessant! Waar?

Poeh, ik weet niet meer wat ik betaald heb voor de strips. Ik dacht ook zoiets.
Door Lizzy
Wat een groot nadeel is is dat ze maar meten tot 7,9. Hoewel je aan de andere kant weet dat als de urine 7,9 is (en dus zelfs nog hoger kan zijn): dan is het niet goed.....
Door Daisy75
Lizzy schreef: Wat een groot nadeel is is dat ze maar meten tot 7,9. Hoewel je aan de andere kant weet dat als de urine 7,9 is (en dus zelfs nog hoger kan zijn): dan is het niet goed.....
ja idd dan toch naar de apotheek dus...ALS ze het verkopen willen!!!!!!
Door Lizzy
KayleighShanden schreef: ja idd dan toch naar de apotheek dus...ALS ze het verkopen willen!!!!!!
Nou ja, je kunt deze wel nemen. Maar dan moet je in je achterhoofd houden dat als je een pH waarde meet van 7,9 deze ook nog hoger kan zijn. Op zich geeft dan niks want een pH waarde van 7,9 is toch ook veel te alkalisch dus dan weet je toch dat je actie moet ondernemen....
Door Daisy75
Lizzy schreef: Nou ja, je kunt deze wel nemen. Maar dan moet je in je achterhoofd houden dat als je een pH waarde meet van 7,9 deze ook nog hoger kan zijn. Op zich geeft dan niks want een pH waarde van 7,9 is toch ook veel te alkalisch dus dan weet je toch dat je actie moet ondernemen....
De apotheek heeft ze alleen voor eigen gebruik krijg ik net te horen.....das minder prettig dus....
En heb nagevraagd de PH waarde van mijn hond was vorige week 8...heel hoog dus.
IK heb hier thuis Swift staan dat is voor honden voor door het voer.
Daar zit vitamine C in en probiotics, daar mag je dus 1 theelepel van geven per dag door het voer, misschien is dit wel ideaal?

Equinor Swift 88 500 gram
[EQ140] 16.75EUR

EQUINOR SWIFT 88
Is een uniek voedingssupplement voor een goede gezondheid en kracht. Equinor Swift 88 bevat zeer krachtige vitaminen zoals Vitamine E, Vitamine C en Vitaminen uit de B groep in een hoge concentratie. Deze vitaminen zijn verwerkt in een pro-biotic basis. Probiotics zijn gezonde bacteriën. Deze bacteriën krijgt een hond, als hij in het wild leeft, door het eten van de inhoud van de maag van zij prooi. Deze bacteriën zijn van levensbelang voor de hond ze helpen mee in een betere spijsvertering en dus ook een betere opname van belangrijke voedingsstoffen uit het voedsel. Zonder deze bacteriën zou uw hond sterven. Een race hond heeft vaak een laag niveau van deze darmbacteriën dit is het gevolg van training samen met het basis voedingschema van uw hond. Ook darmparasieten en het gebruik van antibiotica hebben een remmende werking op een gezond en evenwichtige darmflora.

Analyse Swift 88 per 5 gram
Vitamine E: 100iu
Vitamine C: 100mg
Vitamine B1: 5000mcg
Vitamine B6: 1000mcg
Vitamine B2: 2500mcg
Foliumzuur: 3mg
Nicotinamide: 40000mcg
Methionine: 40mg
Lysine: 500mg
Pro-biotics voor een betere spijsvertering.

Inhoud 500 gram genoeg voor 100 doseringen.
Door Lizzy
Bestel je toch gewoon die andere via het net?

pH 8 is dus 'normaal' bij struviet. Weet de DA zeker dat er geen bacterieen in de urine zaten?

Dat Equinor Swift: ik denk dat je beter vitamine C en probiotica los kunt kopen. De hoeveelheid vitamine C is namelijk veel te laag en waarschijnlijk zijn het aantal bacterieen dat ook. De andere vitamines zitten al voldoende in de voeding.

Ik zou zelf ascorbinezuur (vitamine C) van 500 mg kopen (500 mg per tablet of capsule). Ik denk dat je qua vitamine C met 500 mg moet beginnen en langzaam op moet bouwen naar 1000 tot 1500 mg per dag.

Goede probioticamerken:

Akropharma (reformwinkel)
Solgar (reformwinkel/drogist) : wel errggg duur
Protexin (dierenarts moet dit bestellen)
Door Daisy75
Lizzy schreef: Bestel je toch gewoon die andere via het net?

pH 8 is dus 'normaal' bij struviet. Weet de DA zeker dat er geen bacterieen in de urine zaten?

Dat Equinor Swift: ik denk dat je beter vitamine C en probiotica los kunt kopen. De hoeveelheid vitamine C is namelijk veel te laag en waarschijnlijk zijn het aantal bacterieen dat ook. De andere vitamines zitten al voldoende in de voeding.

Ik zou zelf ascorbinezuur (vitamine C) van 500 mg kopen (500 mg per tablet of capsule). Ik denk dat je qua vitamine C met 500 mg moet beginnen en langzaam op moet bouwen naar 1000 tot 1500 mg per dag.

Goede probioticamerken:

Akropharma (reformwinkel)
Solgar (reformwinkel/drogist) : wel errggg duur
Protexin (dierenarts moet dit bestellen)
Ja vorige keer had hij wel bacterien, toen had hij dus ook een blaasinfectie, dit keer niet dit keer was het puur struviet..
Ik heb dus energique besteld om maar meteen er mee te beginnen, morgen is dat binnen.
dan zal ik nog vitamineC halen en die probiotics.
Ik hoop wel dat ik er goed aan doe want ik wil mijn hond geen onnodig ellende bezorgen...
Door Lizzy
KayleighShanden schreef: Ja vorige keer had hij wel bacterien, toen had hij dus ook een blaasinfectie, dit keer niet dit keer was het puur struviet..
Ik heb dus energique besteld om maar meteen er mee te beginnen, morgen is dat binnen.
dan zal ik nog vitamineC halen en die probiotics.
Ik hoop wel dat ik er goed aan doe want ik wil mijn hond geen onnodig ellende bezorgen...
Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met een DA die wel verstand heeft van voeding. Hier is een bescheiden lijstje:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11904

Moet je wel een 'categorie 1' dierenarts contacten natuurlijk.
Door Daisy75
Lizzy schreef: Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met een DA die wel verstand heeft van voeding. Hier is een bescheiden lijstje:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11904

Moet je wel een 'categorie 1' dierenarts contacten natuurlijk.
Ja want ik vind dit allemaal beetje link hoor ...ik sta net te douchen en na te denken...ik ga eerst zijn dierenartsdieet afmaken, tot zijn PH waarde weer in orde is, en dan pas beginnen met vlees, want dan kan ik meteen verse start beginnen en heb ik beter overzicht in wat er gebeurd.
Als ik dan zie dat het goed blijft en niet stijgt dan is het goed snap je....
Door Lizzy
KayleighShanden schreef: Ja want ik vind dit allemaal beetje link hoor ...ik sta net te douchen en na te denken...ik ga eerst zijn dierenartsdieet afmaken, tot zijn PH waarde weer in orde is, en dan pas beginnen met vlees, want dan kan ik meteen verse start beginnen en heb ik beter overzicht in wat er gebeurd.
Als ik dan zie dat het goed blijft en niet stijgt dan is het goed snap je....
Nee. Maar dat geeft niet. Jij moet het op jouw eigen manier doen ;)!
Door Daisy75
Lizzy schreef: Nee. Maar dat geeft niet. Jij moet het op jouw eigen manier doen ;)!
Oke hahha maar weet je wat het is, ik wil het graag doen maar om zomaar wat te doen vind ik link, niet iedere hond is het zelfde....en ben altijd erg bang om mijn hond het verkeerde te geven en onnodig met ellende op te zadelen...
Er geeft ook geen 1 arts antwoord via mail, of via dit forum verder....
Door Hitam
Hier dus een dierenarts die veel en goede ervaringen heeft met versvleesvoeding.
;)Ben hardstikke druk, ik wordt doodgegooid met mailtjes van iemand die graag versvlees voor haar hond met struviet wil gaan geven :D
Ik beantwoord je mailtje hier, dan krijg je op het mailtje dat je naar de praktijk stuurde even geen antwoord, anders moet ik het dubbel doen.

De urine van carnivoren als hond en kat hoort licht zuur te zijn. Dat komt doordat ze vlees horen te eten en geen op granen gebaseerde voeding. Granen en andere plantaardige voeding geeft een basische pH en dat kan struviet veroorzaken.
Ik adviseer dan ook bij honden en katten met struviet om over te stappen op versvleesvoer en dat werkt ook goed. Een enkele keer is alleen het overstappen op versvleesvoer niet voldoende en blijft de urine wat te basisch. Dan kan zure vit C of troebele appelazijn helpen. Meestal is dat maar tijdelijk nodig.

In versvleesvoer zit ook meer vocht dan in brokken waardoor de blaas beter doorgespoeld wordt.

En zeker als de ontlasting ook beter is op versvlees dan op brokken: zeker niet aarzelen maar meteen overzetten.
Het is inderdaad handig als je zelf de pH kunt bijhouden. Dan kun je dagelijks controleren in het begin.

Ik zet dus altijd dieren met blaasproblemen op versvlees en dat werkt gewoon!
Door Daisy75
Hitam schreef: Hier dus een dierenarts die veel en goede ervaringen heeft met versvleesvoeding.
;)Ben hardstikke druk, ik wordt doodgegooid met mailtjes van iemand die graag versvlees voor haar hond met struviet wil gaan geven :D
Ik beantwoord je mailtje hier, dan krijg je op het mailtje dat je naar de praktijk stuurde even geen antwoord, anders moet ik het dubbel doen.

De urine van carnivoren als hond en kat hoort licht zuur te zijn. Dat komt doordat ze vlees horen te eten en geen op granen gebaseerde voeding. Granen en andere plantaardige voeding geeft een basische pH en dat kan struviet veroorzaken.
Ik adviseer dan ook bij honden en katten met struviet om over te stappen op versvleesvoer en dat werkt ook goed. Een enkele keer is alleen het overstappen op versvleesvoer niet voldoende en blijft de urine wat te basisch. Dan kan zure vit C of troebele appelazijn helpen. Meestal is dat maar tijdelijk nodig.

In versvleesvoer zit ook meer vocht dan in brokken waardoor de blaas beter doorgespoeld wordt.

En zeker als de ontlasting ook beter is op versvlees dan op brokken: zeker niet aarzelen maar meteen overzetten.
Het is inderdaad handig als je zelf de pH kunt bijhouden. Dan kun je dagelijks controleren in het begin.

Ik zet dus altijd dieren met blaasproblemen op versvlees en dat werkt gewoon!
Sorry voor het lastig vallen :-[...
Heel erg bedankt voor het antwoorden...ik zal erop over gaan.
Lizzy heeft me ook voorzien van veel informatie dus dat moet lukken dan....het is gewoon zo datik ook graag ondersteuning heb van een dierenarts, maar dat begrijpt iedereen wel denk ik.
Ik zal Energique gaan kopen en vitamine C en er mee beginnen.
Kan ik wel zo overstappen van brok naar vlees dat behoeft geen mengen ofdergelijke??

Ik krijg ook net een mailtje van de apotheek hier, die kan mij Ph strips leveren merck stripjes ph 5 tot 10 (afleesbaar halve pH eenheden)...ik neem aan dat dat de juiste zijn??
Dat zijn er 100 voor 13,50
Laatst gewijzigd door Daisy75 op di 09 aug 2005, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
KayleighShanden schreef: Sorry voor het lastig vallen :-[...
Is een grapje. Je mag altijd mailen!
KayleighShanden schreef: Ik zal Energique gaan kopen en vitamine C en er mee beginnen.
Kan ik wel zo overstappen van brok naar vlees dat behoeft geen mengen ofdergelijke??
Als hij het al eerder gehad heeft en het er goed op doet, hoef je niets te mengen. Gewoon boem, pats overzetten.

En die Ph strips lijken mij de goede.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door