Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Die kurkuma heb ik ook een tijdje gegeven. Ik kan er wel weer mee beginnen. Maar ze moet eerst die wratjes weggehaald krijgen dus even wachten want ik las dat het bloed er dunner er door wordt.

Kaela misschien heeft jouw dierenarts dan genoeg ingeslagen. De dierenarts heeft de fabrikant gebeld en die zei echt dat het pas weer leverbaar was in november. Ook heb ik toen meerdere dierenartsen gebeld en die hadden allemaal geen troxocil.
Ik denk inderdaad dat het lange gebruik van de pijnstillers Belle niet goed doet. Maar ik wil niet dat ze pijn lijdt.
Ik denk dat Belle nu al een jaar of 3 pijnstilling slikt. Eerst Carporal daar deed ze het eerst goed op. Toen die minder werd die Troxocil en dat ging heel goed. Helaas uit de handel genomen.
Ze is verder nog wel actief speelt nog graag daagt je soms echt uit. Ook met andere honden soms lijkt ze nog wel een pup. Te vroeg om een beslissing te nemen,
Ik ga zo de dierenarts mailen want het elimineren werkt niet. Maar heb haar al gezegd dat dit geen elimineren is. Zet er de link van barfplaatst bij.
In Carnibest zit rijst en premix daar kan ze op reageren en ook eet ze normaal al kalkoen.
Belle krijgt normaal verschillende soorten Darf afgewisseld met rollen vlees van verschillende merken zonder premix etc. Alleen bv kalkoen zit dan niets anders bij.
Verder krijgt ze wilde zalmolie van grizzly-duivelsklauw en Trovet mobylity poeder.
Knuffels Belleke
We hebben het verhaal verteld en toen werd Belle goed onderzocht. Oren waren maagdelijk hahahah zagen er echt heel schoon en goed uit. Net zoals haar gebit. Hartslag ook rustig regelmatig.
Haar conditie was voor haar leeftijd 13 jaar erg goed vonden ze. Ze heeft een aantal dikke vetbulten die heeft ze al jaren. En ook een aantal wratjes waar ze aan bijt. Die laatste laten we weghalen. Ook ligt Belle teveel op een kant en moeten we proberen haar meer op haar rechterkant te laten gaan liggen. Eventueel door de te schuiven met de meubels hahaha.
Haar conclusie is dat Belle toch een voedsel allergie heeft. Dat ze daardoor onrustig is. Ze is vooral s ávonds erg onrustig overdag slaap ze veel.
We gaan beginnen met kalkoen rollen van carnibest te geven. Probiotica van Puur. En een ontlasting onderzoek doen. Wij moeten nu 3 dagen ontlasting verzamelen. Bij mijn oude dierenarts werd gewoon op een keer ontlasting onderzocht voor wormen.
Belle gaat wel weer over op de troxocil maar helaas is deze pas in november weer te krijgen en heeft ze nu toch weer Novocam mee gekregen.
Ik heb bij deze dierenarts een veel beter gevoel dan bij mijn vorige. Die deed nooit wat uit op wat ik zei en aangaf.

Inmiddels zijn we alweer een tijd verder. Belle is s'avonds rustiger vinden wij. Dit kan liggen in het verdelen van het voer in twee porties. Verder blijft ze aan de poten bijten.
Uit het ontlastingonderzoek kwam niets. Ik heb de carnibest kalkoen vervangen door een merk zonder toevoegingen.
Maar zoals ik toen ook al bij de dierenarts heb aangegeven heeft Belle altijd al kalkoen gegeten kreeg Darf kalkoen dus echt elimineren doe je dan niet.
Nu moet ik weer nieuw voer bestellen maar weet echt niet meer wat. Wild en paard eet hij niet. Kangeroe heeft hij nog nooit gehad en struisvogel ook niet. Maar ik kan geen diepvries vol halen want als ze het niet eet dan zit ik er weer mee. Ik heb nu ook al veel vlees weggedaan.
Wat is wijsheid???
Ik ga sowieso nog weer terug naar de dierenarts maar heb het gevoel dat zij te weinig verstand van voeding heeft.
Knuffels Belleke
Ik ging vroeger naar een dierenarts die deed doormeten en homeopatisch behandelen. Maar helaas heeft die geen praktijk meer.
Hij heeft toen ook ontdekt dt Belle allergisch was en sinds die tijd ben ik over gestapt op vlees. Er is in onze omgeving Almelo geen dierenarts die alternatief behandeld zo ver als ik weet.
Knuffels Belleke
Als ze al kalkoen heeft gehad, dan ben je niet aan het elimineren en schiet je hier niet veel mee op. Als je wilt weten of het een overgevoeligheid is, zul je een diersoort moeten kiezen die ze nog nooit gehad heeft.

Wordt er in de diagnose rekening gehouden met de belasting op het maag-darm kanaal van de NSAID's? Ik weet niet hoe lang ze al trocoxil kreeg, maar dergelijke medicijnen zijn natuurlijk niet goed voor het spijsverteringsgestel en dat zou de klachten die je beschrijft ook kunnen verklaren.
Klopt ze slikt al een jaar of 3 pijnstilling. Eerst carporal, toen troxocil en nu dus de novocam.
Wij zijn deze week weer met Belle naar de dierenarts geweest ze liep ineens vreemd. Hinkend hadden het gevoel dat de voorpoot polsgewricht ook dikker was.
Ze heeft er nu tramadol bij gekregen. Volgens de dierenarts belast ze de voorpoten meer doordat de achterkant niet mee doet.
Verder hebben we uitgebreid bloedonderzoek laten doen.
lever en nierwaardes waren erg mooi voor haar leeftijd. Een waarde RDMA was 13 en boven 14 zou dat niet goed zijn. Maar voor haar leeftijd was dit wel normaal.
tegelijk is ze getitreerd en alleen de Hepatituswaarde was laag 4. Ze is pas geleden ingeënt.
Ook krijgt ze nu weer ander voer van carnifarm paard/fazant en konijn gelukkig lust ze dit wel. Kijken of ze dan minder bijt op haar poot.
Ook willen we met haar naar de fisiotherapeut toe. Dominique Frohof in Oldenzaal heeft iemand hier ervaring mee?
Belle gedraagt zich vaak als een pup moet ik haar daarvoor beschermen of gewoon lekker laten genieten? Denk zelf kwaliteit van leve belangrijker is.
knuffels Belleke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door