aht schreef:Wie heeft er ooit 2 pups gelijktijdig in huis gehaald. De ene 4 weken ouder dan de andere en van andere fokker. Ras : labradors
Graag info hierover doorgeven, zowel voor als tegen.
Ik zou het NOOIT doen !
Toen wij na onze 2 oudste labradors besloten dat er een 3e lab bijkwam ging het super, en omdat Sjors echt de ideale pup was durfde we na een half jaar nog een pup erbij te nemen (we wilde nl ook heel graag een teefje in de toekomst omdat wij ooit zelf een nestje willen fokken als de gezondheid en het karakter van het teefje dat toe laat, en zij komt uit zo'n geweldige combi qua ouders dat wij het wel aandurfde)
Toch is het me qua uitlaten wel wat tegen gevallen ...
Toen Rox nog pup was ging het prima hoor, want dan hoeven ze nog geen uren te lopen en liggen ze na een half uurtje/uurtje inspanning toch weer een paar uur te pitten, maar zodra ze wat ouder zijn vragen ze toch meer tijd.
De 2 oudste (Kay is bijna 10 en Daan is 6,5 jaar maar met verleden van LPC) kunnen met alle honden en negeren die ook compleet, maar de 2 jongste samen laat ik nog niet samen uit.
Die zijn mij nog net iets te enthousiast met elkaar, en ik wil gewoon dat ze stabiel opgroeien en tijdens de boswandelingen niet alleen maar op elkaar lopen te beuken (daar leren ze niets van en buiten dat zijn die poten mij nog veel te kwetsbaar op die leeftijd)
Ook is Daan zijn LPC bij mij altijd blijven hangen, want een revalidatie van een hond kost zo enorm veel tijd en inzet, dat ik er toen niet aan had moeten denken nog een hond van dezelfde leeftijd erbij te hebben die alles nog moet ontdekken en echt elke dag moet uitrazen.
Dus ondanks dat ik in het begin van het opstarten van mijn eigen bedrijf hele dagen thuis was, was ik toch heel de dag in de weer met de honden (pup die om de zoveel tijd uitmoet, puber die echt goede uitdagende wandelingen nodig had en 2 oudere die ook hun boswandelingen wilde maken en uitgedaagd wilde worden)
En dat geeft niet, maar als ik het over zou kunnen doen had ik toch nog langer gewacht met labje nummer 4
Verder ben ik ook wel benieuwd of er labradorfokkers zijn die een pup verkopen aan mensen die nog een pup in huis hebben, want de meeste fokkers die ik ken willen dat de pup stabiel opgroeit en niet hele dagen kan/mag klooien met een andere pup ivm de gewrichten