Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
pollekind schreef: Als het zo erg is,is castratie dan geen optie?Lijkt me voor de reu in kwestie ook erg vervelend deze situatie.
Castratie is bij Kai gewoon geen optie. Dat zal ik alleen doen als er medische indicaties zijn. Kai heeft een heel erg moeilijk karakter en ik denk dat als ik hem castreert dat hij dan ook niet meer lief zal zijn voor teefjes wat hij nu nog wel is. En dat vind ik dus een te groot risico.
En ik ken trouwens heel veel gecastreerde reuen hier in de wijk die heel de tijd tegen Ziggy aanrijden, dus ik vind castratie eigenlijk geen oplossing.
En trouwens Kai is niet meer hitsig. Kai is gewoon een paar keer per jaar ff hitsig en meestal gaat het ook weer over. Wat nu dus ook weer het geval is.
Ik weet trouwens niet of het door prodier geslachtsdrift komt of dat het gewoon over is. Het enige dat ik weet is dat hij niet meer hitsig is. En ook dat ik hem zeker niet ga castreren.
Door Laura2004
romila schreef: helemaal mee eens...castratie geeft geen garanties dat de drift weg gaat, de hond kan erdoor veranderen qua karakter (posi/nega), vacht kan veranderen en noem maar op! Het zou bij mij ook het allerlaatste middel zijn... Er bestaat ook een chemische castratie dat zou je wel eens kunnen proberen.
chemische castratie heb ik wel eens gedaan en daar heb ik heel erg veel spijt van gehad. Kai kreeg er dikke tepels van en zijn gedrag veranderde helemaal niet.
Ik vertrouw die chemische castratie's helemaal niet, want je weet niet wat er in zit. Ik doe het in ieder geval nooit meer en ik zou het ook niemand aanraden.
Door Angelique
romila schreef: helemaal mee eens...castratie geeft geen garanties dat de drift weg gaat, de hond kan erdoor veranderen qua karakter (posi/nega), vacht kan veranderen en noem maar op! Het zou bij mij ook het allerlaatste middel zijn... Er bestaat ook een chemische castratie dat zou je wel eens kunnen proberen.
Zo'n chemische castratie is echt tien keer niks. De meeste effecten van castratie ondervind je pas op veel langere termijn.
Ik heb tot op heden 2 reuen laten castreren en bij beide viel de geslachtsdrift bijna helemaal weg. Een van die reuen loopt hier nog in huis, teven zijn net loops geweest maar meneer loopt nog wel wat te piepen en te jengelen meer niet. Hij heeft wel ooit gedekt dus weet van de mosterd e.d. Er loopt hier ook nu een gecastreerde reu rond (nooit gedekt) die ook werkelijk nog niet 1 keer heeft omgekeken naar de loopse teven. Ik gok ook dat het bij Kai niet het geval zal zijn, misschien wordt het wat minder, maar helemaal weggaan daar geloof ik niet in.
De gecastreerde reuen die ik heb gehad vertoonde wel minder machogedrag wat bij beiden een prettige bijkomstigheid was.
Voor vachtveranderingen heb je rassen apart en daar horen mijn honden en b.v. Kai niet bij.
Door Eef+Stippels
Wandor is gecastreerd. We hebben voordien chemische castratie geprobeerd en dat hielp niets. Na de castratie is Wandors gedrag veranderd, niet naar het positieve, maar of dat door de castratie komt of omdat hij denkt dat hij yindra moet beschermen weet ik niet, feit is dat ie vreselijk tekeer gaat op straat en ook wanneer hij los loopt. Wat ik wel vaker heb gehoord is dat sommige gecastreerde reuen ineens vreselijk gaan jagen nadat ze gecastreerd zijn :-\. Als je alles hebt geprobeerd, bijv homepatische middelen maar uiteindelijk geen mogelijkheden meer hebt, zoals wij - wandor blafte, jankte, gromde, hapte en was de wanhoop nabij - dan zou ik het wel proberen, maar als het nog leefbaar is, zou ik niet castreren als ik jou was.

Daarbij is Wandor trouwens nu nog hitsig op yindra nu ze loops is hoor. Niet onhoudbaar, maar hij wil er toch wel graag op. Maar als we hem eraf duwen, gromt ie in ieder geval niet meer, maar gaat rustig weg.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 04 aug 2005, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door