Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door petralita
smulpaap schreef:Ik las ook dat ze wel Smuldier wilde eten ? Maar ook weer geen brok .
Is het gebit wel in orde ? En haar bekje ? Splinter of iets dergelijks

Smuldier is natuurlijk ook hap -slok-slobber -weg . En dat is brok weer niet
Ik denk maar weer even mee hoor

Ik heb dit zelf twee keer meegemaakt met mijn Russeltje
Nooit miepen met eten , maar steeds meer gedoe . En vooral met vleesbot
De eerste keer had de dame een diepliggende middenoor ontsteking

De tweede keer had ze een beginnende ontsteking aan haar hoektand
Meedenken graag! Ik vind het gemiep wel lastig namelijk.

Die brokken en smuldier, das 5 jaar geleden... dan zou ze nu toch een fikse ontsteking moeten hebben? denk ik zo?
Anderzijds ze kauwt welk fanatiek op gedroogde pezen enzo en ze eet ook eendennekken. dan zou dat ook een probleem moeten zijn lijkt mij?
Door pike
Tja als ze netjes op gewicht blijft (wat dus komt omdat ze wel haar porties eet als ze ze lekker vindt begrijp ik) zou ik me er verder niet druk om maken ook niet als ze er voor kiest een paar dagen niet te eten. En wat ze niet lust dan ook niet meer aanbieden, daar pest je ook nog eens jezelf mee. Alleen hoop ik dat ze nog ander bot eet dan enkel eendennek en kippennek anders is dat wel erg beperkt in diersoort en vooral ook in botsoort. Lever en nier zou je nog kunnen probern met aanbakken of koken maar marineren in pens is misschien wel net zo gemakkelijk.
Door Anne in Zweden
Drogen was bij onze Scotch het toverwoord. Acht maanden lang was het een strijd om hem aan rauw voer te krijgen; als hij van de honger wel at, kotste hij het na vijf minuten uit protest weer uit. Pas toen ik een eendennek in de droger mikte (twee uurtjes maar, gewoon het iieeeks-rauwe eraf), kreeg hij de smaak te pakken. En sindsdien eet hij vrijwel probleemloos, en vrijwel alles. Wat hij niet lust (wilde eend, fazant, duif, dat soort dingen), krijgt hij ook gewoon niet meer. Eens in de zoveel tijd moet hij even weer de strijd aangaan en weigert hij te eten, maar dan ben ik streng. Niet eten? Bak weg, morgen weer een nieuwe poging. Heeft hij nooit langer dan drie dagen volgehouden. :biggrin2:

Als ik jou was, zou ik dus eens proberen het eten van Lita te drogen. Hoeft maar een paar uurtjes. Blijkbaar wordt het daar net lekker krokant van!
Door pluk
petralita schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit rib koop omdat ik vind/denk/dacht dat dat te groot en te hard was voor haar.
Ik heb meestal de reeribben van een lijntje van Floris24 en deze zijn doorgaan behoorlijk zacht. Wat de snoeischaar test niet doorstaat geef ik niet.
Scott weegt 7 kg en die eet probleemloos reerib en haaskarkas. Scott is wel een rustige eter en kauwt hij echt heel netjes.
Door petralita
pluk schreef: Ik heb meestal de reeribben van een lijntje van Floris24 en deze zijn doorgaan behoorlijk zacht. Wat de snoeischaar test niet doorstaat geef ik niet.
Scott weegt 7 kg en die eet probleemloos reerib en haaskarkas. Scott is wel een rustige eter en kauwt hij echt heel netjes.
Weet je zo wat een rib weegt?
Door pluk
Geen idee wat een hele rib weegt. Maar Scott krijgt ongeveer 70-75 gram per keer. Meestal knip ik de ribben overdwars door zodat het een wat langer smal stuk is met verschillende korte stukjes rib.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door