- vr 07 nov 2014, 14:43
Het pakket voeren volgens de "aanwijzingen" van Oervoer zou ik ook niet doen. Je bepaalt inderdaad toch zelf hoe je hond het erop doet, of een wat hoger % bot nodig is of juist niet, misschien wat meer/minder om mooi op gewicht te blijven, wat meer spier voor een betere ontlasting.
Maar, als je 100% oervoerpakket gewoon beschouwt als een doos vol barf spullen voor beginners dan zit je volgens mij goed. Verwacht geen zakjes met dag 1 t/m 30 of zo. Gewoon een zak kipkarkas, een paar zakjes met eendennek, een zak met pens, etc. etc. Die gebruik je vervolgens om zelf een menuutje te maken. En ja, dan kan het dus gebeuren dat jij wat meer vleesbot wil voeren, dan zul je daarvan dus nog wat meer moeten halen. Maar, je hebt van alles wat en zo kun je goed uitvogelen wat je hond wel/niet lust. Voordeel vind ik ook dat je alles in kleinere eenheden verpakt krijgt. Je hoeft dus niet zelf een paar kilo aan te schaffen en te portioneren.
Om de supermarkt vergelijking maar even te gebruiken: kvv is een potje hak, oervoerpakket is de voorgesneden groente in een zakje en barf is voor mij de groente uit de supermarkt of van de groenteboer. Maar voor een ander zal zelf samenstellen alleen de onbespoten zelfgeteelde groente uit de moestuin zijn.