Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke schreef: De mens is egoistisch en er alleen op gericht om te overleven. Daarom zit jij nu achter je laptop en hang je niet ergens in een bos te brullen en besjes te zoeken... ;)
Daar zou niemand mee geholpen zijn hoor :D Maar ik zie je punt. Maar juist groepsgedrag en elkaar helpen heeft de mensheid zover gebracht. Uiteraard komt het willen helpen van elkaar ook voort uit egoïsme, je verwacht er direct of indirect iets voor terug. Deze mensen hadden voor net gedrag niets terug gekregen, en nu hebben ze tenminste wat spullen.

Kijk, het punt is: ik begrijp het allemaal prima. Maar soms word ik er gewoon sip van, hoe de mens in elkaar zit.
kakocavi schreef: Daar zou niemand mee geholpen zijn hoor :D Maar ik zie je punt. Maar juist groepsgedrag en elkaar helpen heeft de mensheid zover gebracht. Uiteraard komt het willen helpen van elkaar ook voort uit egoïsme, je verwacht er direct of indirect iets voor terug. Deze mensen hadden voor net gedrag niets terug gekregen, en nu hebben ze tenminste wat spullen.

Kijk, het punt is: ik begrijp het allemaal prima. Maar soms word ik er gewoon sip van, hoe de mens in elkaar zit.
Ik bedoel dat jouw voorouders zo hebben geleefd waardoor jij nu zit waar je zit.

Maar inderdaad. Ik ben ook kwaad. Die beelden waren echt gruwelijk. En dat had echt echt echt niet gehoeven.
kakocavi schreef: Tsja. In oorlog is kennelijk alles geoorloofd. Er gebeuren ergere dingen in oorlogen, en in vredestijd trouwens ook. Dat weet ik, maar ik blijf me verbazen over het gemak waarop de mens zijn vernislaagje van beschaving afwerpt bij de eerste de beste gelegenheid die zich voordoet. En dan meteen ook maar paspoorten gaat rapen, zodat de kans op identificatie van de doden nog kleiner wordt. Alles voor de eigen winst. De meeste mensen zijn uieindelijk niets meer dan grootheidswaanzinnige dieren.
Ben het helemaal met je eens.

En overigens heb je in oorlogstijd ook de keuze hoor, om beschaaft te blijven. Of niet.
Door Ike
Afschuwelijk dit drama  :'( :'(
Ik probeer me voor te stellen wat die mensen hebben moeten meemaken maar
wordt al beroerd bij de gedachte alleen :'( :'(
Ik hoop dat de nabestaanden de kracht vinden en met hulp zo ver komen
om dit te kunnen verwerken  :'(
monster schreef: Maar waarom vliegen maatschappijen over een oorlogsgebied? Geld?
Vliegverbod was maar tot 7 km hoogte, vliegtuig zat op 10 km hoogte. 'Normale' wapens komen niet zo hoog dus waarom om vliegen  :-X

Heb mij weer verbaasd hoe lang ze over niets kunnen praten. Gelijk om 10 voor 6 extra nieuwsuitzending waarin ze maar bleven zeggen niets te weten en dat er nog geen informatienummer was. Toen we na 7 uur de stad in gingen wisten ze nog niets en bleven ze maar speculeren. In mijn ogen was constante nieuwsbalk in beeld daarbij toch voldoende geweest en nieuwsuitzending wanneer er nieuws was.
Inmiddels wel duidelijk hoeveel Nederlanders zijn omgekomen door, zoals het nu lijkt, vergissing.
Ik wil niet weten wat voor een doodsangsten die mensen hebben moeten doorstaan voordat ze neer stortte :( Afschuwelijk, vreselijk.
Voor de nabestaanden moet het natuurlijk ook afschuwelijk zijn, ze verliezen een dierbare die op vakantie gaat.

Volgens de beelden die ik gezien heb op tv was het luchtruim veilig, ondanks de onrust die in dat gebied heerst.

De journalisten zijn een ramp. :-X Gisteravond werd een man geintervieuwd, hij vertelde dat je goed opgeleid moest zijn om zo'n raket af te kunnen vuren/sturen. De volgende vraag was 'kan iedereen met kwade bedoelingen zo'n raket afvuren/besturen?'  Zucht. ::)
chipjolie schreef: zeker onvoorstelbaar... vreselijk :(  de neef van mijn vader is toen met die grote vliegtuigramp op tenerife met heel zijn gezin omgekomen echt vreselijk
ik ben gewoon nog banger om te vliegen nu :|
Dat lijkt me erg naar :( Kan me voorstellen dat je dan bang wordt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door