Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mara M schreef: Nou als we toch met die sproeiarmen bezig zijn... In die ouwe afwasmachine van mij zitten sproeiarmen die niet open kunnen. En er zit wat vuil of mss kalkaanslag wat loskomt en wat de gaatjes verstopt. En ik kan wel peuren met naalden, tandenstokers en wat ik nog meer kan vinden, maar ik krijg het er niet uit. Ik kan de armen wel los halen en de watertoevoer onder de kraan zetten maar dit zet geen zoden aan de dijk. Nog tips?Misschien dat je de machine een aantal maal kan laten draaien met schoonmaakazijn?
Lizzy schreef: Heb je de rubbers van je vaatwasserdeur er al eens afgehaald? Of achter dat rubber aan de onderkant van de deur (binnenkant) schoon gemaakt? Er zijn wel mensen die denken dat dit vanzelf schoon blijft. Maar da is dus nieDat rubber aan de binnenkant van de deur maak ik na elke wasbeurt schoon, ongelooflijk hoeveel bagger daar elke keer in komt. Ik heb haast 30 jaar gedacht dat ik een slechte vaatwasser had omdat dat zo vies werd, totdat we vorig jaar bij iemand anders in huis waren en ik daar het rubber van de vaatwasser schoonmaakte. Jeetjemikkie, daar heb ik een hele keukenrol voor nodig gehad, dat was dus nog nooit schoongemaakt!!!
Idem voor de zeepbak van de wasmachine![]()
Tanna schreef: Dat rubber aan de binnenkant van de deur maak ik na elke wasbeurt schoon, ongelooflijk hoeveel bagger daar elke keer in komt. Ik heb haast 30 jaar gedacht dat ik een slechte vaatwasser had omdat dat zo vies werd, totdat we vorig jaar bij iemand anders in huis waren en ik daar het rubber van de vaatwasser schoonmaakte. Jeetjemikkie, daar heb ik een hele keukenrol voor nodig gehad, dat was dus nog nooit schoongemaakt!!!Ja, ik maak dat ook na iedere wasbeurt schoon. Maar ik haal de rubbers er ook uit. Niet iedere wasbeurt want dat is een te grote takke klus. Maar ik haal ze er echt helemaal uit. Kan je vertellen, dat hadden ze hier nog nooit gedaan hoor, toen wij hier kwamen wonen![]()
![]()
Lizzy schreef: Ja, ik maak dat ook na iedere wasbeurt schoon. Maar ik haal de rubbers er ook uit. Niet iedere wasbeurt want dat is een te grote takke klus. Maar ik haal ze er echt helemaal uit. Kan je vertellen, dat hadden ze hier nog nooit gedaan hoor, toen wij hier kwamen wonenJa, ik haal ze er ook uit. Het is even een klusje, maar dan is het ook schoon. Ik doe ook de randjes van mijn fornuis - uit 1985![]()
Tanna schreef: Ja, ik haal ze er ook uit. Het is even een klusje, maar dan is het ook schoon. Ik doe ook de randjes van mijn fornuis - uit 1985Maar na iedere wasbeurt? Want dat vind ik dan weer erg vaak/veel- met een tandenborsteltje
...............
Lizzy schreef: Maar na iedere wasbeurt? Want dat vind ik dan weer erg vaak/veelHahaha, grapjas
(ik doe hier ook alle randjes met de tandenborstel, mijn favoriete schoonmaakapparaat).
Nadia schreef: De 'mond' van de stofzuiger is ook heel vaak echt vies. De filters van wasmachine ook. En ga ook eens met een washandje door de rubbers van de deur van de wasmachine.Ik heb een bovenlader, dat scheelt dan weer. Maar ook dan valt er nog schoon te maken.