Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik heb vorige week een eendagskuiken geprobeerd. Maar daar keek ie even raar naar en keek me aan met een blik van meen je dat nou echt..moet ik dat eten? Draaide zich om en liep weg. Muisjes en andere prooidieren niet geprobeerd..ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan.

Als ik eten klaar maak voor hem en Pixie ben ik constant bezig om Noppie uit de voerbak te halen, hij probeert alles uit de bak van Pixie te stelen.
Meestal moeten ze aan kuiken wel wat wennen.  Hier gingen er ook 4 keer aanbieden overheen.  Bij Kleintje is het kwartje gevallen toen ze echt heel erg veel honger had (het vorige vond ze ook niet erg lekker  8)) en sindsdien is kuiken: aanvallen!

Cuzco vond ze van de eerste keer al grom-grom (kan ik weglopen?)- lekker.  :biggrin2:

Wat kan helpen is een sneetje in de buik te maken zodat de dooier eruit loopt.  Dat vinden ze het lekkerst.  En volgens Kleintje is dat niet te vergelijken met de vieze dooier uit een ei.  ;)
TMG1961 schreef: Ik heb vorige week een eendagskuiken geprobeerd. Maar daar keek ie even raar naar en keek me aan met een blik van meen je dat nou echt..moet ik dat eten? Draaide zich om en liep weg.
Heb die van ons laten wennen door de pootjes, vleugeltjes en kop eraf te knippen met wat whiskas natvoer te mengen en dat te geven. Bij ons is het inmiddels ook grom-grom en wegwezen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door