Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik heb wel visolie capsules van glucosamine.com Daar is ze dol op... Zal ik dan zo'n capsule geven?

Ze leek voordat ik haar een holletje van het handdoekje maakte, wel wat schrikkerig. Dat lijkt nu weer weg. Volgens mij ligt ze nu gewoon ontspannen. Ze ligt opgerold, oogjes dicht, maar luisterd wel duidelijk mee (oortjes bewegen).

Schrikkerig kan ik verklaren door mijn vriend die nogal onhandig kan reageren op zieke dieren ;) Hij word boos als hij kots op moet ruimen en gaat druk doen als hij in paniek raakt (ik begreep uit zijn woorden dat hij van al dat spuug behoorlijk in paniek was geraakt). Niet goed, maar ja.. Hij is ook maar een mens ;)
Ja, zo'n capsule helpt ook voor de darmen, laxeert net zo goed.

Mijn fret Puk heeft eens een flesje Weleda-rozenolie omgegooid, die is niet om te eten, maar zij vond hem heel lekker en het duurde even voordat ik doorhad wat ze aan het doen was. Het arme beest heeft zich 2 uur later helemaal leeggepoept, want ook rozenolie laxeert goed, maar het heeft nog nooit zo lekker geroken  :biggrin2:
(Nu kan ik erom lachen, destijds heb ik uiteraard de hele nacht naast haar gezeten.)

Ik heb sinds Jet een keer een verbandgaasje naar binnen werkte, ook altijd isogel in huis.
Ze heeft gister 1 capsule gehad. Ze zal vanavond weer 1 capsule krijgen.

Vandaag zit ze aan blikvoer bij gebrek aan beter. Ze vind het lekker, loopt er vreselijk om te zeuren en houdt het ook binnen.

Ze heeft gepoept. Waren meerdere gele drollen. Er is dus nog doorgang.

Ze plast sinds ze gespuugd heeft wel in huis ipv in de kattenbak. Ik hoop dat dat vanzelf weer verdwijnt als ze zich wat beterder voelt..

Optillen vind ze ineens niet zo fijn. Dan heeft ze een appart miaauwtje. Ik tilde haar op net achter de voorpoten om vervolgens mijn hand onder haar kont te doen. De eerste hand vond ze niet fijn.

Ze zit nu weer helemaal bovenin de krabpaal (dat is bijna tegen het plafond) en is erg erg erg hongerig. Ze wil vooral blikvoer, Orijen brokjes en yoghurt. Ze heeft alleen blikvoer en yoghurt gehad.

Kan een kat te oud zijn om op kvv/barf over te schakelen?
Ik denk niet dat een kat ooit te oud is om op vers over te zetten. Ik denk wel dat sommige katten te ziek kunnen zijn, dat het de moeite niet meer is zeg maar, maar dat is hier niet het geval.

Het miauwtje met oppakken kan wel duiden op buikpijn, net als in huis plassen.
Hou het plassen ook in de gaten, het zou best eens eens blaasontsteking kunnen zijn. Dat is heel pijnlijk en heeft behandeling (zeker pijnstillers) nodig.
koekje schreef: Ik dacht dat blaasontsteking bij katten vaak stressgerelateerd zou zijn. Ziek zijn is natuurlijk erg stressvol, dus dat zou bij elkaar niet raar zijn.
Als ze zo snel een blaasontsteking zou krijgen, dan is het echt een wonder dat ze dat de afgelopen 10 jaar niet heeft gehad ;) Ze komt uit een ontzettende stress volle situatie met meerdere katten en 1 kattenbak in een kleine ruimte, 1 etensbak, gevechten, een katten aanvallende hond die ineens binnen kwam en 1 van de katten een poot ontnam, regelmatig schreeuwende mensen en het vrouwtje enorm van slag, vlooien, mijten, Baasje die heeeel ziek was en overleed, vrouwtje die ineens 'verdween'. Toen ineens een kat weg, zelf in iets vreemds op 4 wielen, vreemde reisbox, vreemde mensen, vreemde hond, andere kat van slag. Da bezoek. Andere kat verdwenen. En toen in een groot vreemd huis met allerlei vreemde dieren..

Maar ik neem je zeker wel serieus hoor! Ik hou het zeker in de gaten :)
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 03 nov 2013, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanmorgen kwam ze bij me en ik tilde haar op. Niets aan de hand, geen gemiaauw. Haar pupillen staan vandaag ook veel kleiner en we hebben tot nu toe geen plasje meer gevonden (even afkloppen).

Gister had ze 2,5 blikje kattenvoer op en binnen gehouden.
Vanmorgen had ze een half eendennekje met wat orgaan. 1 stukje kraakbeen kreeg ze blijkbaar voor haar gevoel niet klein genoeg en had ze op de grond laten liggen. Dát zie ik graag! :)

Ze heeft al vaker eendennekken gehad, dus ik ga er vanuit dat dit goed gaat komen. Ik haal weer opgelucht adem :)
Kwestie van bot, voer ik ook wel patrijs, maar dan haal ik er inderdaad de kale stukken er vanaf.  Ik had ze van Degomeat, en daar was het steeds een stuk bevleesd en een stuk kaal bot.  Dat kale heb ik eraf gehaald.
Dat bevleesde stuk voer ik in zijn geheel aan mijn beste knaagkater Cuzco.  Maar mijn poes en de andere kater, krijgen dat gemalen, niet in zijn geheel. 
Cuzco eet ook wel fazantkarkas en zo.  De parelhoenkarkassen die ik heb zijn blijkbaar erg groot en daar heeft hij soms ook last mee.  Zowel de fazant als de parelhoen durft hij wel eens een stukje laten liggen, dat hij niet wegkrijgt.  Eendennekken heeft hij ook nooit problemen om het weg te knagen. Maar af en toe durft hij wel stukjes bot terug spuwen een hele tijd na het eten.  Het is dan enkel wat bot in maagsap. En dat gebeurt wel niet vaak.  Meestal heeft hij nergens last van en verteerd alles.
Luis is het andere uiterste: die krijgt al maagontstekingen van konijnenribbetjes die hij zelf knaagt.  Die krijgt enkel kip, kuiken, kwartel en vis ongemalen.  Hij heeft gewoon een erg gevoelige maag.
Het is dus kat tot kat verschillend, al denk ik wel dat Luis eerder de uitzondering is.

Wilde eendenboutjes voer ik ook maar die maal ik altijd. Geef ik nooit zo.  De bovenkant is mooi bevleesd maar de voeten hangen er ook nog aan en dat is veel te kaal. Aangezien zo'n boutje te veel is voor Cuzco voor 1 dag, krijg ik het niet goed verdeeld en ik weet ook niet of hij het wel zou kunnen knagen omdat het wel erg hard is en dat kale deel er dus aan zit. Die maal ik dus gewoon voor alledrie. 
De wilde eendenbillen en patrijzen poten staan te koop ;)

Ik ga bosduifkarkassen bestellen en dan samen met eendennekken, hazenvlees, kwartels en een zelfgemaakte orgaanmix voeren. :) Mocht dat ook mis gaan, dan ga ik terug op Haaksbarf. Gelukkig eet een kat niet zo veel, dus maakt de prijs minder uit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door