Moderators: koekje, pearlsofpassion
amber2 schreef: Okay, dan ga ik m'n eigen wiel toch maar uitvinden denk ik... Ik heb er nml. toch ook wel positieve berichten over gehoord! Laat over een maandje ofzo hier nog wel even weten of het wat geworden is bij onze kat.Ik dacht dat je eerst nog wat meer info ging verzamelen !
amber2 schreef: Uuhm..., volgens mij heb je op de verkeerde threat gereageerd Sylvia! Hier ging het over de hokamix! Daar heb ik inmiddels genoeg positieve berichten over gehoord waardoor ik besloten heb het een maandje te gaan proberen.Ja ik reageerde op het vegetarische menu, maar heb je nog een mail gestuurd met de vraag wat er verder nog inzit. Fokken met een 15 jarige castraat gaat inderdaad niet lukken, maar ik neem wel aan dat als hij er niet meer is je wel een andere neemt die je ook vegetarisch wilt voeren, waar ik dan nog steeds de mening hebt dat als het niet met je overtuiging en principes strookt om een dier de voeding te geven waar hij optimaal op kan leven dat je dan zo'n dier niet moet nemen.
Wat betreft vegetarische voeding (zie threat vegetarische brok onder discussie bij zelf samenstellen, voor mensen die er nu niets meer van snappen!); dat ga ik idd nog verder onderzoeken voor ik dat zou gaan voeren! Met het onderzoek dat gedaan is bedoel jij zeker het katten-experiment van Pottenger (oid)? Die katten die het gekookte voedsel aten kregen alerlei aandoeningen en bleven niet erg lang in leven geloof ik toch? Achteraf blijkt nu, dat deze effecten waarschijnlijk met name terug te voeren zijn op het feit dat deze katten geen taurine gesupplementeerd kregen... Dus dan kun je natuurlijk verwachten dat er problemen optreden aangezien vrijwel alle taurine aangetast wordt bij verhitting van voedsel. En mijn dieren zouden zeker niet als proefkonijn dienen aangezien er al minimaal honderden mensen zijn die hun dieren vaak als levenslang vegetarisch voeren mbv een speciaal ontwikkeld supplement. Ik ga iig nog uitzoeken of er bekend is hoe het nageslacht van deze dieren het doet wanneer er mee gefokt wordt. Hoewel ik vrees dat hier niet veel informatie over te vinden is aangezien dit vrijwel altijd mensen zijn die niet doelbewust nog meer dieren gaan fokken terwijl de asiels al volzitten (meestal hebben ze ook een dier uit het asiel of een die ze op straat gevonden hebben oid). Dat fokken met onze eigen kat gaat ook niets worden, want het is een 15-jarige gecastreerde kater!![]()
amber2 schreef: Ja dat zit hier ook nog altijd in de planning, om zelf een kruidentuin aan te leggen; goed dat je me er aan helpt herinneren..!! Wat bedoel je trouwens met dat je me een mail hebt gestuurd? (e-mail, pb of bericht hier op het forum?) Ik zal nog wel even een lijstje opzoeken met de ingredienten die gebruikt worden in zo'n vegetarisch menu.Ik bedoelde of je nog een mail hebt gestuurd naar de hokamix om te vragen wat er voor de rest aan kruiden inzit?
sylvia schreef: Ik bedoelde of je nog een mail hebt gestuurd naar de hokamix om te vragen wat er voor de rest aan kruiden inzit?Er is geen Hokamix 35...maar wel deze:
amber2 schreef: He, dankjewel! Maar er bestaat wel hokamix 35 hoor, dat is nml. die voor katten: de catmix 35! Neem aan dat daar wel veel overeenkomsten in zitten met de hokamix 30 voor honden.Ja,wel vreemd dat alleen de dierenvriend de hokamix 35 verkoopt,verder is er nergens iets over de 35 te vinden.