Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kan alles wel gaan lezen, maar als mijn kater nu al 8 maanden geen blaasgruis meer heeft. Wie zegt dat die persoon van die link de waarheid spreekt. Alles gaat op en neer via internet. De ene zegt dit en de andere zegt zus. Verder geen complicaties gehad met vitaminen C, maar je moet en dat is met alles wat je koppie erbij blijven gebruiken.

Net zoals prednison. Tuurlijk is dit rotzooi, maar gooi er bij mijzelf ook wel eens ibuprofen in als ik hoofdpijn heb en dan is het over. Je kunt namelijk in een cirkel blijven zitten van pijn. Dan is het noodzaak om die cirkel te doorbreken. Mocht ik vaker naar de ibuprofen grijpen dan zoek ik natuurlijk de oorzaak. Maar ook dit is niet nodig en ben al 44 jaar. Zo doe ik het dus ook met mijn katten.
Door Martine-Tom
denise1968 schreef: Kan alles wel gaan lezen, maar als mijn kater nu al 8 maanden geen blaasgruis meer heeft. Wie zegt dat die persoon van die link de waarheid spreekt. Alles gaat op en neer via internet. De ene zegt dit en de andere zegt zus. Verder geen complicaties gehad met vitaminen C, maar je moet en dat is met alles wat je koppie erbij blijven gebruiken.

Net zoals prednison. Tuurlijk is dit rotzooi, maar gooi er bij mijzelf ook wel eens ibuprofen in als ik hoofdpijn heb en dan is het over. Je kunt namelijk in een cirkel blijven zitten van pijn. Dan is het noodzaak om die cirkel te doorbreken. Mocht ik vaker naar de ibuprofen grijpen dan zoek ik natuurlijk de oorzaak. Maar ook dit is niet nodig en ben al 44 jaar. Zo doe ik het dus ook met mijn katten.
Jep, ibuprofin en prednison zijn ook echt vergelijkbaar  :-X :-X :-X
Martine-Tom schreef: Jep, ibuprofin en prednison zijn ook echt vergelijkbaar  :-X :-X :-X
Dat is net zoiets als beweren dat paracetamol een prima medicijn is tegen een dodelijke ziekte.
Als je je kat al vitamine C geeft dan geef je de ontzuurde versie.
En het lijkt mij juist prima om informatie op internet op te zoeken, als je daar je gezonde verstand bij gebruikt dan ben je goed instaat kennis op te doen en keuzes te maken. Dat voorkomt dat je appels en peren vergelijkt en zorgt dat je instaat bent gezonde keuzes voor je huisdier te maken ipv blind te vertrouwen op een dierenarts "die er tenslotte voor gestudeerd heeft".
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door