Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ''Lenie...
[quote="Lizzy"]
Volgens mij doe je er het beste aan om de dierenarts twee open vagen te stellen (de kans dat jouw hond uraatkristallen had/heeft is nul. Dit komt eigenlijk alleen voor bij Dalmaten).

Vraag 1: wat voor gruis had/heeft zij? (type gruis dus).
Vraag 2: wat is de pH waarde van de urine (controle vraag).

[/quote]

;) Dan hier eindelijk de uitslag van de vragen die ik zou stellen aan de DA vandaag over sacha,

De steen die bij sacha weg is gehaald was 100 % struviet.
Later had ze ook uraat kristallen, die ze niet meer heeft.

De PH waarde van de urine is nu 6.0, en schommelt een beetje tussen de 6.1 - 6.1 - 6.0 en dan heb ik het over maandelijks.

Of de blaasontsteking over is hoor ik morgen, omdat ik zelf een beetje laat was.

Nou ben heel benieuwd wat we hier uit kunnen op maken dan ;)
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op di 10 mei 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
[quote="LENIE.BERENDS"]
;) Dan hier eindelijk de uitslag van de vragen die ik zou stellen aan de DA vandaag over sacha,

De steen die bij sacha weg is gehaald was 100 % struviet.
Later had ze ook uraat kristallen, die ze niet meer heeft.

De PH waarde van de urine is nu 6.0, en schommelt een beetje tussen de 6.1 - 6.1 - 6.0 en dan heb ik het over maandelijks.

Of de blaasontsteking over is hoor ik morgen, omdat ik zelf een beetje laat was.

Nou ben heel benieuwd wat we hier uit kunnen op maken dan ;)

[/quote]

Het lijkt me echt volstrekt onmogelijk dat er ook uraat in de urine heeft gezeten. Ten eerste zijn struviet en uraat twee tegenovergestelde steentjes (en de een lost dus op in zure urine en ontstaat in alkalische urine, de ander ontstaat in zure urine) en ten tweede komt uraat eigenlijk alleen voor bij de Dalmaat.

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat het struviet was. De pH waarde van de urine is prima. Aan de zure kant. Ik vraag me af wat je voert. Vers? En geef je daar supplementen zoals vitamine C en cranberry bij?
Door ''Lenie...
Wat de uraat kristallen en de struviet betreft had de DA het over een complex hondje :D

Wat het voer betreft geef ik Canibest 2 x daags zoals 'natuurvoer 'de kip en de lam verzie en daar tussendoor geef ik 2 soorten verse vis of orgaan vlees 3 soorten in 1 maaltijd, vuile pens, en soms een eigen maaltijdje van rundvlees kip tartaartjes en/of ander vlees, ja en dan bv yogurt, vanille vla, huttenkaas, kaas, ei, slagroom, gepureerde groenten ( niet altijd ).
Ik geef geen vitamine c en granberry, geef ze wel sinds 4 dagen solidago druppeltjes, de brandnetel capsules haal ik volgen de week ::) en dan krijgen ze dat in het vervolg ook. ;)

Gelukkig was de blaasontsteking van Sacha weer over, ben alleen benieuwd hoelang dat weer duur.
Als ze blaasontsteking heeft heeft ze altijd heel veel bacterien en cellen.
Maar hoop dat dat door de solidago en de brandnetel een tijdje weg blijft.

Moet er wel bij zeggen dat ze pas alle drie sinds een jaar op versvlees zitten.

Voor die tijd kregen ze dieetbrokjes van de DA
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op wo 11 mei 2005, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ''Lenie...
Heb nog wel even een vraagje,

''Brandnetel Vitelle/Vitotaal, zijn dit de goeie brandnetel capsules ?

en hoe lang moeten ze het gaan gebruiken zowel Rakker met zn Nierinsulficientie en sacha in plaats van de incurin en propulin

Brandnetel capsules zijn ook goed voor oa nagels en haren ''aldus de bijsluiter ::) van het merk 'Arkocaps.
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op vr 27 mei 2005, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ''Lenie...
[quote="''Lenie B"]
Heb nog wel even een vraagje,

Hoe lang moeten ze het gaan gebruiken 'zowel Rakker met zn Nierinsulficientie,,, en sacha in plaats van de incurin en propulin.

Brandnetel capsules zijn ook goed voor oa nagels en haren ''aldus de bijsluiter ::)
[/quote]

Is het misschien mogenlijk dat deze vraag nog even beantwoord kan worden, want ik geef al een tijdje nu de Solidagocomplex en de Brandnetel capsule's.
Maar hoe lang kan ik daar dan het beste mee verder gaan in beide gevallen van Rakker en Sacha ? ???
Door Hitam
Voor altijd, lijkt me, tenzijn de nierproblemen overgaan, hetgeen niet te verwachten is.
Voor de blaasproblemen geldt: urine laten controleren en als die goed is en er geen klachten meer zijn stoppen.
Door Peet
''Lenie B schreef: Heb nog wel even een vraagje,

Ik vind ze prima hoor, gebruik ze ook voor Beau.
en hoe lang moeten ze het gaan gebruiken zowel Rakker met zn Nierinsulficientie en sacha in plaats van de incurin en propulin

Zoals Tannetje al zegt: altijd.
Door ''Lenie...
:D Voor Rakker ga ik er gewoon mee verder, en voor Sas laat ik maandag even de urine nakijken.
ben er erg benieuwd naar en hoop dat het nou eens goed uitpakt voor mijn kleintje.
Geef ze allebeide ook echinafors om een beetje bij te tanken.
allemaal heel hartelijk bedankt voor de goeie raad.

;D dank jullie wel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door